begynder
Fra : Frederik Schultz

Dato : 18-07-01 23:52

Dav.

Jeg er lige begyndt at programmere i delphi og vil gerne lære meget mere.
Nogen der har nogle gode bøger, adresser eller toutorials som jeg kunne
bruge?

Hilsen Frederik.

Fra : Kasper \(TSW\)

Dato : 19-07-01 05:50

>Nogen der har nogle gode bøger, adresser eller toutorials som jeg kunne
bruge?

Du kan jo tage et smut forbi www.udvikleren.dk, hvor der efterhånden findes
en pæn portion artikler til Delphi, også et par stykker om hvordan man
kommer i gang med Delphi! Held og lykke med programmeringen

--
Med Venlig Hilsen

Kasper (TSW)

www.tsw.dk - The SoftWare You Need!
www.udvikleren.dk - What Developers Need!

Fra : Claus Christiansen

Dato : 19-07-01 08:12

"Kasper \(TSW\)" <kasper@tsw.dk> wrote in

> [...]
> findes en pæn portion artikler til Delphi, også et par stykker om
> hvordan man kommer i gang med Delphi! Held og lykke med

Så må jeg jo også lige anbefale www.pythia.dk

Og god fornøjelse med programmeringen, og så skal du selvfølgelig ikke
holde dig tilbage for at stille yderligere spørgsmål efterhånden som det
bliver nødvendigt!

/Claus
--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-07-01 08:43

> Så må jeg jo også lige anbefale www.pythia.dk

Du henviser (på pythia) til at borland.public.delphi.non-technical
sandsynligvis kan findes på éns internetudbyders news-server. Det bør du nok
omformulere, så alle anvender borlands egne servere - uanset om den er
dubleret på f.eks. news.tele.dk. Ellers er der ikke andre der kan se, hvad
man poster.

Hilsen
Uffe

Fra : Claus Christiansen

Dato : 20-07-01 22:14

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in

> [...]
> du nok omformulere, så alle anvender borlands egne servere - uanset
> om den er dubleret på f.eks. news.tele.dk. Ellers er der ikke andre

Det vil jeg da la' gå videre! - Tak!

Claus

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-07-01 08:44

Største samling af delphi relaterede links:
http://www.inner-smile.com/delphi5.htm

Hilsen
Uffe

Fra : Michael

Dato : 19-07-01 17:48

> Nogen der har nogle gode bøger, adresser eller toutorials som jeg kunne
> bruge?

Jeg har den her til salg for kr. 250, den er helt ny og aldrig brugt/læst.
Jeg ved ikke om den er specielt god til begyndere.

Delphi 4 Unleashed, The Comprehensive Soulution
af Charlie Calvert
ISBN 0-672-31285-9
Nypris kr. 628.

/michael

Fra : Thomas P

Dato : 22-07-01 15:57

> Jeg er lige begyndt at programmere i delphi og vil gerne lære meget mere.
> Nogen der har nogle gode bøger, adresser eller toutorials som jeg kunne
> bruge?

Personligt, ville jeg klart anbefale "Mastering Delphi 5" eller hvilken
version a Delphi du nu har. Bogen er, som titlen måske byder, på engelsk, og
hvis dette sprog ikke tilfalder dig, kan du læse den danske bog, "Delphi 4"
af Per Amdal Steffensen. God bog med mange gode eksempler for nybegyndere !

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Thomas P

Dato : 22-07-01 15:59

[snip]

> "Delphi 4"
> af Per Amdal Steffensen. God bog med mange gode eksempler for nybegyndere
!

Rettelse - den hedder "Delphi Programmering", men er nu skrevet af den samme
person

--
- Thomas
~~~~~~~~