PE skrev:
> Som Morten skrev , vi måtte opgive og kaste håndklædet i ringen :(
>
> Ja der er tale om en meget hårdt pumpet Dragbike motor hvor der ikke er
> mange orginal dele tilbage i , kan kun lige komme i tanke om blokken og
> noget af gearet , ellers er resten modificeret
> Men lige denne motor er med rullelejer og er en af de motorer der kan tunes
> hårdt på , vil tro at 30-40 % af Dragbike MCer er bygget op omkring denne ,
> selv de nyeste Hayabusaer piller orginal motoren ud og lægger en EF/GS/ES
> motor i , men det bliver alså ikke nemmer med tiden at skaffe stumper :(
>
> Hele misseren sker faktisk ved at en kontra møtræk falder af i vippetøjet og
> falder ned i blokken og sætter sig i klemme mellem blok og knastkæde og
> rykker denne specielle APE kæde over og ja det koster 8 ventiler knastkæde
> strammer og en masse andre små dele , men faktisk meget heldig sluppet alt
> taget i betragtning , Mcen kørte kun 20-30 km/t da det skete , men havde
> lige kørt 402 m for fulde omdregninger ,
>
> Da næsten alle dele var skaffet på 3-5 dage hvor vi fik en god hjælp fra div
> ophug og en fantastisk hjælp fra Claus Pitværstedet i Aidt og Randers
> Cylinderservice de arbejder også om aftene ;)))))))) feks fik vi lavet de
> specille FJ1200 ventiler ændret så de passede i toppen lavet , Ja FJ1200
> ventiler ;) sådan er den alså også ændret
>
> Men under samlingen fandt man lige dette flækket tandhjul bag på koblings
> skålen , det var åbenbart en gammel skade som bare først var at se nu , og
> at skaffe et sådan var ikke lige til , vi ringede rundt til alt og alle i DK
> og nord Tyskland , og måske er der et i München , men lidt for sent at køre
> efter torsdag nat :( Men vi får faktisk fat i en fyr som også køre Drag i
> Flensburg og han har da noget til at ligge som ikke passer på hans fordi
> tandhjulet er forkert det har nemmelig 90 tænder og han skal kun have 88 = 2
> mm forkert i Dia. , og han har søgt efter et 88 tands i 3 år uden at finde
> noget , men et sådan havde vi faktisk stødt på under jagten , vi får aftalt
> at bytte på en eller anden måde han er lykkelig og vi lige , men det der
> Tyske sprog ................. og mig er ikke gode venner og det viste sig
> at der er en indbygget chock kobling og nogle nitter som han havde forsøgt
> at ændre fra de 88-90 tænder , så nu stod vi med et meget fint sæt der bare
> var skildt ad , og for at få det samlet igen så det kan bruges til Drag ,
> skal det først en tur til Sverige , så her opgav vi , Vi røg ind i
> Janteloven en meget hård og ikke mindst DYR uge , kiksede i sidste øjeblik
> Men alt det bøvl og KR pga. en lille 10mm møtrik der ikke var efterspændt
> efter en ventil justering , som skal gøres efter hver weekend ,
> Så gik der da tid med det
>
> Men tak alle der prøvede at hjælpe
>
http://www.mcskrot.se/
Er et bud... han har det meste og endda en hel Mc til en billig penge..
MvH Eg
www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....