Sidetasker.
Fra : Ralph Køster

Dato : 15-05-08 21:24

Hvad vil i sige er den maximale hastighed med fuldt taskesæt.
Jeg regner med ca 140 km/t.

Har kørt 250 kmt med topbox og den blev sgu siddende. Er ikke så sikker på
at sidetaskerne gør det.
Jeg kunne selvfølgelig bare afprøve det, men det er nok sjovere at spørge og
få svar.

Det er givi 52 L. topbox og 2 x 46 L. givi sidetasker på det der vist nok
hedder et wingrack.

Nogen der har et bud?

Ralph

Fra : Niels Stoltze

Dato : 15-05-08 21:55

"Ralph Køster" skrev...
> Hvad vil i sige er den maximale hastighed med fuldt taskesæt.
> Jeg regner med ca 140 km/t.

<snip>

> Det er givi 52 L. topbox og 2 x 46 L. givi sidetasker på det der vist nok
> hedder et wingrack.

Mine to Givi E41 på Quick-Lock blev siddende ved 200km/t.... Godt fyldte...

/Stoltze

Fra : Ole Schultz

Dato : 15-05-08 22:04

On Thu, 15 May 2008 22:23:31 +0200, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

>Hvad vil i sige er den maximale hastighed med fuldt taskesæt.
>Jeg regner med ca 140 km/t.

Taskerne skal sgu nok også blive der ved +200, ellers er det noget
skrammel imho.
Noget andet er hvilken marchfart som er komfortabel / økonomisk.

Har ikke selv prøvet det, men omkring 140 lyder som et godt bud.
Det er muligt at på den rette MC / fører / vindskærm / kåbe
kombination at man kan kører f.eks 160-180

Noget andet er vel benzinforbrug og større risiko for uheld og
fartbøde. Ikke at glemme øget slid på specielt bagdæk.

Jeg vil tro at et forceret tempo på 160-180 vel hurtig betyder 50 - 80
km mindre på en tankfuld.

mvh Ole

Fra : Niels Pein

Dato : 15-05-08 22:35

"Ralph Køster" skrev ...
> Hvad vil i sige er den maximale hastighed med fuldt taskesæt.
> Jeg regner med ca 140 km/t.

Jeg vil tro det også har noget at gøre med om der er passager med eller ej.
Passagerens ben vil få noget af fartvinden til at gå udenom noget af
sidetaskerne, og kroppen dækker godt af for topboksen.

Men jeg satser da på de kan klare hvad det skal være. Jeg har tidligere kørt
180 et stykke af vejen ned gennem Tyskland med sidetasker, tanktaske og
telt+soveposer bagpå, helt uden problemer.
Nu har jeg købt en MC med en del mere bøf i, og er spændt på hvordan det
kommer til at fungere ned til Alperne til sommer. Jeg regner bestemt ikke
med sidetaskerne kommer til at give problemer. 200 (kortvarigt) er prøvet
med alle 3 tasker og uden passager, og det gik fint.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Morten KD

Dato : 16-05-08 08:29

"Ralph Køster" skrev:

> Har kørt 250 kmt med topbox og den blev sgu siddende. Er ikke så sikker på
> at sidetaskerne gør det.

> Nogen der har et bud?

Hej.

For 2 år siden var fruen og jeg bla gennem D på en FZ6N med fuld oppakning:
topboks 46l, sidetasker 36l, telt, soveposer og en dobbelt bagster
tanktaske.. se evt. billede nr. 16
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=642

GPSen sagde 212 km/t efter et langt stykke m. 4 spor.. - taskerne og fruen
sad der stadig.. Iøvrigt var vores generelle hastighed på motorvej
120-140 km/t - alt over var nærmest uudholdeligt i længden..

Venligst,
Morten

Fra : Morten KD

Dato : 16-05-08 15:42

"se evt. billede nr. 16
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=642

Hold kæft hvor tæller jeg dårligt.. - det er selvfølgelig billede nr. 13..
men det har den kvikke læser nok allerede regnet ud?..

Venligst,
Morten

Fra : Niels Stoltze

Dato : 16-05-08 17:12

"Morten KD" skrev...

> "se evt. billede nr. 16
>>
> Hold kæft hvor tæller jeg dårligt.. - det er selvfølgelig billede nr. 13..
> men det har den kvikke læser nok allerede regnet ud?..

Jeps..

Men øhm.. Kunne du overhovedet se speedometret for tasker...??

/Stoltze

Fra : Morten KD

Dato : 16-05-08 20:50

> Men øhm.. Kunne du overhovedet se speedometret for tasker...??

Hvis jeg rejste mig lidt fra sædet kunne jeg se det, men generelt kørte jeg
mest på omdrejningerner fra motoren. Jeg lærte mig hurtigt at "høre" hvor
hurtigt jeg kørte i de forskellige gear..

/Morten

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-05-08 16:58

Ralph Køster skrev den 15 maj 2008 i

> [...]
> spørge og få svar.
>
> Det er givi 52 L. topbox og 2 x 46 L. givi sidetasker på det der

DL650 - Giwi Topboks 52, Giwi sidebokse 46, 170kmt støt en hel dag - no
problem andet end lidt ekstra spænding på rund af en mere "levende" mc,
spændingen aftog i løbet af formiddagen

Fra : Casper

Dato : 16-05-08 15:55

Jeg ligger for det meste og ruller med 160-170km/t i Tyskland (Sprint
ST 1050), og indtil vidre har jeg ikke haft problemer. Det hurtigste
jeg har haft den oppe på med tasker var 230km/t, men så sagde
computeren noget med 10l/100km, hvilket bliver lidt for dyrt

Jeg kalder det en faldskærm, jeg kan huske på et tidspunkt på A1
omkring Bremen, hvor jeg skifted til 6. omkring 180km/t og det halve
sekund det tog tabte jeg omkring 10km/t, sååå......

Jeg tror at det har mere med stabilitet at gøre, dyret er tungere og
med side vind kan det blive ganske underholdende, især når man kommer
forbi en lastbil, der er en lille besked inden i mine som siger 125km/
t... Hvis man vil have noget med tasker som er bygget til at rulle med
+200km/t så få en FJR1400, Kavazaki GTR1400, BMW K1200GT, etc., de har
indbyggede tasker, som måske sidder lidt bedre fast - men det betaler
man så også for.

Casper

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-05-08 07:29

Casper wrote:

> [...]
> +200km/t så få en FJR1400, Kavazaki GTR1400, BMW K1200GT, etc., de har
> indbyggede tasker, som måske sidder lidt bedre fast - men det betaler

Rent teknisk er en FJR1300 ikke med indbyggede tasker. Det er samme type
der sælges til flere Yamaha'er (med større eller mindre held) :
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1427

Ellers helt enig - cyklens stabilitet er den begrænsende faktor.

Kan du lokkes til at svare under det du besvarer som os andre? Det
letter overblikket.

--
vh
Torben

Fra : Niels Stoltze

Dato : 17-05-08 17:49

"Torben Scheel" skrev...
> Kan du lokkes til at svare under det du besvarer som os andre? Det letter
> overblikket.

Og klippe det man ikke svarer på væk... Ligesom du jo netop gjorde....

/Stoltze