/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
service
Fra : jmehansen@gmail.com


Dato : 15-05-08 06:58

Jeg kommer lige fra service i Fredensborg, og har fået en regning på
3000 kr. Forretningen siger garatien bortfalder hvis service
intervaller ikke overholdes. Det er vist ny procedure det stod der
ikke på deres hjemmeside da jeg købte min Lifan 250. Men da de er
svære at komme i kontakt med bla. med opkald gennem det meste af
december har min motorcykel kørt 3700 km i stedet for 2500 km. Da jeg
fik kontakt i slutningen af April var der 17 dages ventetid på
service(motorcyklen havde kørt 2000 km på dette tidspunkt). Jeg har
betalt for et nyt speedometer som gik i stykker på hjemturen en ny
benzinmåler og en helt ny støttefod som de bare har givet en
svejseklat. Min motorcykel kan ikke holde tomgangen og det kan den
stadig ikke efter 2 service.

boblevand

 
 
Grunnet (15-05-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 15-05-08 17:08

I nyhedsmeddelelse:
361bcaa6-e1a8-4216-95ab-1aefbd61427e@f63g2000hsf.googlegroups.com,
skrev jmehansen@gmail.com <jmehansen@gmail.com> følgende:
> Jeg kommer lige fra service i Fredensborg, og har fået en regning på
> 3000 kr. Forretningen siger garatien bortfalder hvis service
> intervaller ikke overholdes. Det er vist ny procedure det stod der
> ikke på deres hjemmeside da jeg købte min Lifan 250. Men da de er
> svære at komme i kontakt med bla. med opkald gennem det meste af
> december har min motorcykel kørt 3700 km i stedet for 2500 km. Da jeg
> fik kontakt i slutningen af April var der 17 dages ventetid på
> service(motorcyklen havde kørt 2000 km på dette tidspunkt). Jeg har
> betalt for et nyt speedometer som gik i stykker på hjemturen en ny
> benzinmåler og en helt ny støttefod som de bare har givet en
> svejseklat. Min motorcykel kan ikke holde tomgangen og det kan den
> stadig ikke efter 2 service.
>
> boblevand

Hvor gammel er den cykel ??
Loven om forbrugerkøb gælder uanset hvad garantibestemmelserne siger om
overholdelse af serviceintervaller.


--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Keld Rasmussen (15-05-2008)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 15-05-08 19:48

Grunnet skrev:
> I nyhedsmeddelelse:
> 361bcaa6-e1a8-4216-95ab-1aefbd61427e@f63g2000hsf.googlegroups.com,
> skrev jmehansen@gmail.com <jmehansen@gmail.com> følgende:
>> Jeg kommer lige fra service i Fredensborg, og har fået en regning på
>> 3000 kr. Forretningen siger garatien bortfalder hvis service
>> intervaller ikke overholdes. Det er vist ny procedure det stod der
>> ikke på deres hjemmeside da jeg købte min Lifan 250. Men da de er
>> svære at komme i kontakt med bla. med opkald gennem det meste af
>> december har min motorcykel kørt 3700 km i stedet for 2500 km. Da jeg
>> fik kontakt i slutningen af April var der 17 dages ventetid på
>> service(motorcyklen havde kørt 2000 km på dette tidspunkt). Jeg har
>> betalt for et nyt speedometer som gik i stykker på hjemturen en ny
>> benzinmåler og en helt ny støttefod som de bare har givet en
>> svejseklat. Min motorcykel kan ikke holde tomgangen og det kan den
>> stadig ikke efter 2 service.
>>
>> boblevand
>
> Hvor gammel er den cykel ??
> Loven om forbrugerkøb gælder uanset hvad garantibestemmelserne siger om
> overholdelse af serviceintervaller.
>
>
Ja
Men fejl der direkte kan henføres til manglende service er ikke dækket
hvis kunden undlader at servicerer MC, det er dog ikke et krav at
forhandler udfører denne service, men hvis man selv eller anden gør det
skal man kunne dokumentere at service er udført efter fabrikkens
forskrifter.
Der er dog ikke nogen af de ovennævnte fejl der kan henføres til at der
ikke har overholdt serviceinterval.
Det er en ommer, god jagt med at få dem i tale.

Keld

Kim Olsen (15-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 15-05-08 20:54

Hej

I www.kinojserklubben.dk, har MC4you i Fredensborg et endog MEGET godt ry,
og normalt er de meget flinke at handle med.
Det har altid været sådan, at serviceintervallerne selvfølgelig skal
overholdes for at garantien gælder (gælder vist alle MC - uanset hvor de er
købt).
Men du må gerne have fået lavet servicen andre steder, bare der er
dokumentation for hvad der er lavet.

At benzinmåleren er gået i stykker er ikke så sjældent på en Lifan, men den
koster da kun nogle få hundrede kroner, og er det i garantiperioden, er du
den første jeg hører om, der ikke bare har fået en ny monteret.

At de ikke er til at komme i kontakt med, lyder mere end underligt. Jeg har
aldrig oplevet det, og sender man en mail, plejer de også at ringe tilbage.

Men kik ind på klubben hjemmeside. Hvis garantien alligevel er bortfaldet,
kunne det jo være, at du selv skulle servicere den fremover. Det er
faktisk ret simpelt at skifte olie og justere ventiler.

hilsen
Kim Olsen
kinøjserklubmedlem nr. 107
www.kims.pahn.dk

<jmehansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:361bcaa6-e1a8-4216-95ab-1aefbd61427e@f63g2000hsf.googlegroups.com...
Jeg kommer lige fra service i Fredensborg, og har fået en regning på
3000 kr. Forretningen siger garatien bortfalder hvis service
intervaller ikke overholdes. Det er vist ny procedure det stod der
ikke på deres hjemmeside da jeg købte min Lifan 250. Men da de er
svære at komme i kontakt med bla. med opkald gennem det meste af
december har min motorcykel kørt 3700 km i stedet for 2500 km. Da jeg
fik kontakt i slutningen af April var der 17 dages ventetid på
service(motorcyklen havde kørt 2000 km på dette tidspunkt). Jeg har
betalt for et nyt speedometer som gik i stykker på hjemturen en ny
benzinmåler og en helt ny støttefod som de bare har givet en
svejseklat. Min motorcykel kan ikke holde tomgangen og det kan den
stadig ikke efter 2 service.

boblevand


S. Poulsen (15-05-2008)
Kommentar
Fra : S. Poulsen


Dato : 15-05-08 22:25


<jmehansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:361bcaa6-e1a8-4216-95ab-1aefbd61427e@f63g2000hsf.googlegroups.com...
Jeg kommer lige fra service i Fredensborg, og har fået en regning på
3000 kr.

Er det ikke ca. prisen for en halv ny Lifan 250 ? Det lyder da helt vildt.


Kim Olsen (15-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 15-05-08 22:36


> Er det ikke ca. prisen for en halv ny Lifan 250 ? Det lyder da helt vildt.
Tja ifølge prislisten koster et "stort" service ca. kr. 1000,-, og omfatter
olieskift, efterspænding og ventiljustering, så jo jeg er enig - der må være
lavet noget ekstra.

Lad os høre hvordan beløbet fremkommer.

Hilsen
Kim Olsen
www.kims.pahn.dk
Lifan 250-4 årg. 2006 med 10600km på klokken uden problemer


BigDaddy (16-05-2008)
Kommentar
Fra : BigDaddy


Dato : 16-05-08 09:20

On Thu, 15 May 2008 05:58:24 -0700 (PDT), jmehansen@gmail.com wrote:

> Jeg kommer lige fra service i Fredensborg, og har fået en regning på
> 3000 kr.

Lyder absurd meget. Kan man ikke købe en ny/nyere uden afgift til
reservedele, eller sælge den brugt og købe en ny for et rimeligt nettotab


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste