BMW-tøj/hjelm/støvler
Fra : Morten KD

Dato : 15-05-08 13:48

Har "gruppen" kendskab til en BMW-forhandler i D med stort udvalg af subj.?

Var til formiddag forbi BMW på Amager for at se/prøve at par støvler.
Støvlerne - Santiago - var ikke i sortimentet og ville heller ikke komme
det. Dog kunne de bestilles hjem, hvis jeg betalte med det samme.. :-/

Iøvrigt synes jeg at deres udvalg er noget "forkølet"..

Muligvis er udvalget større hos Xpedit, men kan jo lige så godt køre til D
hvor udvalget burde være komplet og få en tur ud af det..

Venligst,
Morten

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 15-05-08 14:42

"Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Muligvis er udvalget større hos Xpedit, men kan jo lige så godt køre
> til D hvor udvalget burde være komplet og få en tur ud af det..

Tja, men de taler forbavsende meget bedre dansk hos Xpedit, og er der
reklamationer, er det en utrolig dejlig ting.
Kaffen er (eller kakao'en) er gratis, og så er der så dejligt meget at
se på!

Michael D

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 15-05-08 14:49

Michael Dahlberg submitted this idea :

> [...]
> Kaffen er (eller kakao'en) er gratis, og så er der så dejligt meget at se på!

På den anden side koster tøj jo ikke en formue, og er man i butikken kan man jo se på det.
Så er det sjældent der er reklamation sager.

Er der så det må han afsted igen

Og tysk - Det er heller ikke min stærke side, men måske manden er flydende i tysk...

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Morten KD

Dato : 15-05-08 15:56

Tak for jeres svar - so far..

At de taler tysk i D, skræmmer mig ikke..

Efter min mening laver BMW udstyr, som for mig kunne være interessant at se
nærmere på. Dog har jeg ikke lagt mig fast på noget bestemt, men har nogle
emner, som jeg har udset mig på den tyske hjemmeside.

Problemet er at jeg ikke kan se/prøve/mærke om "emnerne" passer og føles
rigtigt og hvis jeg alligevel skal til Jylland - Xpedit - for at
se/prøve/mærke de forskellige str. og modeller var min tanke at jeg lige så
godt kunne tage til D - hvor de forhåbentlig har alle str. og modeller på
lager - og samtidig få en tur ud af det + at spare nogle penge. Eks.:
Endurohjelmen koster feks. kr. 4.000,- i DK, men ca. kr. 3.100,- i D..
Støvlerne koster i DK kr. 2.500,- men ca. kr. 2.000,- i D - derved er turen
allerede rigeligt "betalt"..

Der må da være nogle af jer BMW-kørere, der ved hvor langt jeg skal ned i D
for at finde en biks med tøj og udstyr hvor alle modeller og str. er på
lager?

Venligst,
Morten

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 16-05-08 07:22

Morten KD brought next idea :
> [...]
>
> Der må da være nogle af jer BMW-kørere, der ved hvor langt jeg skal ned i D for at finde en biks med tøj og udstyr hvor alle modeller og str. er på lager?

Jeg købte min SHOEI Multitec via fc-moto.
Prisen i DK er 3800. 2800 i D.

Jeg skulle undrer mig om ikke Flensborg eller omegn har sådan en BMW butik.
Ellers har Hamborg. Et eller andet sted.

Micahel

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-08 10:11

Morten KD skrev:
> [...]
>
> Der må da være nogle af jer BMW-kørere, der ved hvor langt jeg skal ned
> i D for at finde en biks med tøj og udstyr hvor alle modeller og str. er

Æeh næh - vi plejer at handle hos Xpedit her, 'sjukken og undertegnede.
Han handler, og jeg kommenterer omkring godt og skidt - og ryster på
hovedet over priserne. *gnæk*
Men sår'n er'ed jo - kvalitet koster.

Når det er sagt, så kan jeg kun varmt anbefale Xpedit-gutternes biks -
hyggelig service, godt kluns og grej, dejlig tur til det jydske (jeg
synes jeg *kender* det sprog...*G*) - å' så *er'ed* al'så grumme
hææærli' mæ' sår'n bette' swip'tu'r owwe' Fyen å' æ' bimme'.

Venlig hilsen

Aragorn.

P.s.: De 18.000 km blev rundet i går eftermiddag - dette siden Nov. '07.
Det blev naturligvis behørigt fejret med det lidt mindre kolde bord og
efterfølgende kaffe. Det *er* desværre begrænset, hvad man kan have med
af mamse i sidetaskerne, hvis der også skal være plads til kaffen.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-05-08 10:35

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> bord og efterfølgende kaffe. Det *er* desværre begrænset, hvad man kan
> have med af mamse i sidetaskerne, hvis der også skal være plads til

Nu er en tur til Ølgod med tilhørende lystkørsel over Fyn måske i
overkanten for at fejre de 18.000
men da der jo altid er masser af gratis kaffe, kunne du jo have sparet
lidt plads, og fået mere mams med.

(Hvor lang et turen? 275 Km hver vej?)

Michael D
(Der snart skal ned og hilse på, men kun har 1 time hver vej)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-08 10:49

Michael Dahlberg skrev:
-klip-
> [...]
>
> (Hvor lang et turen? 275 Km hver vej?)
>

> Michael D
> (Der snart skal ned og hilse på, men kun har 1 time hver vej)

Turlængden varierer, alt efter om der drejes fra ved Fredericia for at
få den smukke Vejle Ådal med, om en kammerat giver en kop kaffe i
Svendborg, eller man guffer mamse i Esbjerg, bare for at køre lidt.
Men den hurtigste rute er på ca. 315 kilometer hver vej, dette er
turlængden beregnet fra Ballerup ved København.
Så kan du evt. smide 33 km oven i (Fra Nyborg til Svendborg), og derfra
er der 46 km fra Svendborg til O'ense.
Læg dertil lidt ekstra, bare for at være på den sikre side (Man *kan* jo
godt lide lidt hyggelige svinkeærinder på sår'n en tur...), så nærmer
det sig de 709-800 km.
En ganske hyggelig tur.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-08 10:55

Aragorn Elessar skrev:
> [...]
> Læg dertil lidt ekstra, bare for at være på den sikre side (Man *kan* jo
> godt lide lidt hyggelige svinkeærinder på sår'n en tur...), så nærmer

Hmmm, jeg sidder og klikker rundt på Shell Geostar og finder ud af, at
der faktisk er kortere til Stockholm end til Ølgod...hmmmmm...der er
muligheder der! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : TP

Dato : 16-05-08 11:43

> Hmmm, jeg sidder og klikker rundt på Shell Geostar og finder ud af, at der
> faktisk er kortere til Stockholm end til Ølgod...hmmmmm...der er
> muligheder der! ;oD
>
> Venlig hilsen

a hva?! Der er vel ca 800km fra malmø til stockholm HVER vej, meeen er du
til uendeligt lange lige veje med grantræer på begge sider, så vil jeg da
anbefale sverigsturen

Mvh TP, der heller kører sydpå end øst på....
R1100RS

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-08 13:19

TP skrev:
-klip-

> [...]
> jeg da anbefale sverigsturen
>
> Mvh TP, der heller kører sydpå end øst på....

Hej der.

Du har da ret mht. den der lange lige vej med grantræer på, men det er
jo hurtigt galoperet igennem.
Og selvfølgelig er det klart mere underholdende med lidt krummelurer og
svinkeærinder undervejs, men skal man bare derop og hjem igen er den
hurtigste rute da at foretrække.
Og turen (Ballerup til Stockholm) beregner Shell Geostar til at være
614,95 km. Altså cirka en 4-5 timers tid med gode pauser, mamse,
fotopauser og hyggesnak undervejs.

Desuden ligger MC Huset, der er aut. bimmerværksted, i Malmö - det er 65
km fra mig, og den svenske krone står p.t. i 81,26.
Det kunne være en mulighed til 20.000 km's servicen, det er kun et
spørgsmål om et par uger.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : TP

Dato : 16-05-08 13:50

> Og turen (Ballerup til Stockholm) beregner Shell Geostar til at være
> 614,95 km. Altså cirka en 4-5 timers tid med gode pauser, mamse,
> fotopauser og hyggesnak undervejs.

jaja, de 800 var bare på huskeren fra en gang hvor jeg CYKLEDE den
Men igen : GAAAAAAB

> [...]
> km fra mig, og den svenske krone står p.t. i 81,26.
> Det kunne være en mulighed til 20.000 km's servicen, det er kun et

Var ikke klar over at de var bmw aut. Hvordan er deres priser sammenlignet
med DE?

Fra : KentBM

Dato : 16-05-08 22:09

TP skrev:

> Var ikke klar over at de var bmw aut. Hvordan er deres priser
> sammenlignet med DE?
Det er de blevet (igen?) i forbindelse med, at Förenade Bil AB, Malmö nu
kun forhandler biler.

Så vidt jeg kunne se så havde MC Huset kun motorcyklerne, men intet tøj.
Men det kan måske skyldes, at det er under opstart.

Reservedele koster det samme i Sverige som i Danmark eller er dyrere.

--

Kent

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-05-08 16:23

> Hmmm, jeg sidder og klikker rundt på Shell Geostar og finder ud af, at
> der faktisk er kortere til Stockholm end til Ølgod...hmmmmm...der er
> muligheder der! ;oD

Har du smagt svensk kaffe for nylig?
;-(

Michael D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-08 22:24

Michael Dahlberg skrev:
> "Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> Har du smagt svensk kaffe for nylig?
> ;-(
>
> Michael D

Ja - det er årsagen til at jeg selv tager thermokanden med, evt. med
Nescafé!

Venlig hilsen

Aragorn. Der var på Kullen forleden.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : TP

Dato : 16-05-08 11:41

> Der må da være nogle af jer BMW-kørere, der ved hvor langt jeg skal ned i
> D for at finde en biks med tøj og udstyr hvor alle modeller og str. er på
> lager?

joe, der er en i oversee ved flensburg der er aut bmw forhandler, og dermed
vel også tøjet?

http://www.motorradtechnik.de/

meeeen flensburg er jo kun godt for os jyder, så du vil sikkert gerne have
et link til kiel eller hamburg?

Mvh TP
R1100RS

Fra : Poul Erik Sørensen

Dato : 17-06-08 22:59

Efter mange tanker skrev TP:

> [...]
>
> http://www.motorradtechnik.de/
>

> meeeen flensburg er jo kun godt for os jyder, så du vil sikkert gerne have et

Jeg har købt topboks i Bad Oldesloe - ca. 10 min. kørsel syd for Lübeck
- og besparelsen i forhold til køb i DK udgjorde ca. kr. 1.400 !

mvh / Poul Erik