Startproblemer
Fra : Jesper

Dato : 14-05-08 21:51

Min kawa Z550 1991 har stået i vinterhi, og nu kan jeg ikke få den til at
starte. Har kun prøvet én gang, hvor batteriet døde efter et par forsøg.
Nu har jeg opladet batteriet, men inden jeg prøver igen, vil jeg bare høre
om ikke der er nogle grundlæggende tricks. Hvad hjælper? Rense tændrør?
Lade den blive varm i solen? Løbe den igang? Hvad som helst. (Den har ikke
kickstarter). Håber nogen har nogle gode råd, til en begynder. Mange tak!

Fra : Armand

Dato : 14-05-08 22:21

Jesper skrev:
> [...]
> bare høre om ikke der er nogle grundlæggende tricks. Hvad hjælper? Rense
> tændrør? Lade den blive varm i solen? Løbe den igang? Hvad som helst.

- Tøm karburatorerne helt for de afdampede petroleums-lignende
bensinrester, og giv tankens indhold et passende skvæt karburatorsprit
(for at optage given vandindhold i bunden af tanken) inden du bruger PRI
til at genfylde svømmerhusene.
- Sørg for at have 100% strøm på - gerne á startkabler fra en bil, så
der med sikkerhed er overskud til tændingen selvom starteren suger hårdt
på strømmen !

Med held har du ikke druknet dine NGK(?) tændrør fatalt, således at den
vil starte efter ovenstående forberedelse.
Hvis ikke, så er et sæt nye rør sikkert næste skridt :-/

--
Armand.

Fra : Big Mumi

Dato : 15-05-08 13:47

Har du tjekket om dødmands knappen stå rigtig.

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : KentBM

Dato : 16-05-08 10:06

Jesper skrev:
> [...]
> tændrør? Lade den blive varm i solen? Løbe den igang? Hvad som helst.
> (Den har ikke kickstarter). Håber nogen har nogle gode råd, til en

Har batteriet været opladt i løbet af vinterhiet? Det tyder det ikke på
når du kun kunne prøve et par gange. Hvis batteriet er gammelt, så kan
det meget vel være færdigt. Og så vil du blive ved med at få problemer
med strømmen selv om du skulle lykkedes at få cyklen startet via
startkabler.

Næste vinter skal du sørge for at batteriet bliver holdt ved lige med
regelmæssig opladning med en ikke for kraftig lader. Endelig ikke en
lader beregnet til biler.

Så det er muligt, at et nyt batteri kan blive løsningen på dit problem.

--

Kent