Ny Honda
Fra : Soren

Dato : 10-05-08 13:55

Hej NG,

Jeg står og tænker på en længere motorcykel rejse til de "varme
lande". I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig lidt input.

Jeg forestiller mig noget ala Honda og min. 500cc. Honda fordi jeg
forestiller mig den vil være let at få repareret næsten overalt.

Er der nogen der har nogen anbefalinger af nogen maskiner som kan
klare at køre i varme lande (>40C), eller bare generelt noget om
hvilken slags teknik ville være bedst at få fat i så cyklen ikke
bliver træt i varmen?

Et andet spørgsmål, jeg tænker på at købe i f.eks. Tyskland, og så
bare tage turen derfra (dvs. behøves ikke indregistreres i Danmark).
Er der nogen der har erfaring med at gøre den slags (og kan det lade
sig gøre i det hele taget?)

Håber der er nogen der har nogle gode input, på forhånd tak!

Mvh,
Søren

Fra : Nielsen

Dato : 10-05-08 22:02

> [...]
>forestiller mig den vil være let at få repareret næsten overalt.
>
>Håber der er nogen der har nogle gode input, på forhånd tak!

Nu siger du jo intet om pris, alder, modeltype eller lignende, men du kan da
se på en VFR 800 A. Den er god til (næsten) alt - især lange ture ud i det
blå.....

/Ths.

Fra : Ole Baun

Dato : 10-05-08 22:40

"Nielsen" <invalid@duer.ik> skrev i en meddelelse

> Nu siger du jo intet om pris, alder, modeltype eller lignende, men du kan
> da se på en VFR 800 A. Den er god til (næsten) alt - især lange ture ud i
> det blå.....

Hvis du med "de varme lande" tænker på lande udenfor Europa kunne du måske
få inspiration ved at læse Hjalte Tin & Nina Rasmussens bøger
http://www.ninaoghjalte.dk/boeger.php

Læse her om en pensioneret skolelærer der er på vej Jorden rundt på
motorcykel
http://poul-randa.blogspot.com/2007_02_01_archive.html

Søge på "motorcykel grænseplader" på Google.

Søge på
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel
hvor du kan gå tilbage i gruppen her.

Ole Baun
Suzuki DL650

Fra : Nielsen

Dato : 11-05-08 00:13

> [...]
> motorcykel
> http://poul-randa.blogspot.com/2007_02_01_archive.html
>
> Søge på "motorcykel grænseplader" på Google.

Øhh? Hvorfor svarer du mig? Jeg svarede bare på Sorens indlæg.

/Ths
(Der allerede har en DL 650 K5)

Fra : Ole Baun

Dato : 11-05-08 08:57

> Øhh? Hvorfor svarer du mig? Jeg svarede bare på Sorens indlæg.

Jeg fik ikke de de væltede v´er > frem når jeg prøvede at svare ved at bruge
Sørens indlæg, og så brugte jeg dit indlæg til at svare på istedet. Men jeg
skulle selvfølgelig ha´ redigeret noget af det væk. Beklager /Ths.

> /Ths
> (Der allerede har en DL 650 K5)

Tillykke

Ole Baun

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-08 22:22

"Soren" <sorend@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

8<--------------------------------

Hej.

Hvad med en Honda XRV 750 Africa twin eller en Honda XL 650 V TransAlp
De vil sikkert være perfekte til opgaven

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : M. Hoey

Dato : 11-05-08 10:24

[...]

Hej Søren

Jeg er nysgerrig, hvor går rejsen hen, hvor længe, er du gået igang med
planlægningen? Der findes også mange gode bøger, jeg er ved at læse denne:
Adventure Motorcycling Handbook af Chris Scott - der sætter een ind i alle
de ting så som carnet/visa etc. man skal have iorden inden afrejse,
planlægningen er det halve af rejsen, og tilmed meget spændende, man gør sig
langsomt klar til sit livs rejse...

Jeg ved også at der er flere danskere/udlændinge der har været afsted, og de
vil mere end gerne lægge tid til et opkald, for at fortælle om deres
oplevelser, eller maile!
Jeg er i tæt kontakt med et par fra Argentina, der er på vej til Australien
www.re-moto.com - spændende at følge deres project!

Der selv overvejede det for noget tid siden:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/cea6d338fb3e837f/03c2c83f97723b49?hl=da&lnk=st&q=verden+rundt+p%C3%A5+mc#03c2c83f97723b49

Lad os høre noget mere fra dig, det er vildt spændende!

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Soren

Dato : 11-05-08 14:24

On May 11, 11:23 am, "M. Hoey" <mh...@city.dk> wrote:

[snip]
> Jeg er nysgerrig, hvor går rejsen hen, hvor længe, er du gået igang med
> planlægningen? Der findes også mange gode bøger, jeg er ved at læse denne:

Final destination er Syd-Indien. Gennem Europa til Hellas til
Tyrkiet, og derfra arbejder vi med to forskellige alternativer; 1) Ned
forbi Israel, og videre til Dubai, så med færge til Mumbai (over
Karachi), eller 2) I
igennem Iran og Pakistan. Det er meningen at cyklen får lov at blive
derude, derfor vi ikke er så glade for dansk indregistrering.

> Jeg ved også at der er flere danskere/udlændinge der har været afsted, og de
> vil mere end gerne lægge tid til et opkald, for at fortælle om deres
> [...]

Ja, det ser rigtigt spændende ud - hold da op for en tur! Jeg vil
fluks kontakte dem da jeg kan se de har valgt et af de alternativer vi
kigger på

Jeg har været ude og se på sådan en African Twin i dag, og den ser mig
lidt klejn ud til to personer (havde jeg selvf. ikke nævnt i min
originale post, beklager!). Er der nogen som har erfaring med den
slags og to personer på længere ture? Eventuelt nogen alternativer
som også er robuste til varme?

Mvh,
Søren

Fra : Niels Stoltze

Dato : 11-05-08 23:37

> [...]
> originale post, beklager!). Er der nogen som har erfaring med den
> slags og to personer på længere ture? Eventuelt nogen alternativer

Nu er det nok et dumt spørgsmål, og jeg kommer sikkert ikke til selv at tage
sådan en tur nogensinde.. Men ville det ikke være at foretrække med én bike
pr person..? Både af hensyn til baggage, kørestilling, mulighed for at rette
på sig undervejs, ekstra varme fra den bagfra, find selv på flere.. Og så
selvfølgelig at det bare er så meget sjovere selv at styre..!!

Ved godt at økonomien bliver dobbelt for bikes, benzin, broafgifter, færger
mv.. Men mad og ophold er jo det samme... Men hvis man ser bort fra
økonomien..?

/Stoltze
...Som synes det er yderst friskt gjort....

Fra : Ole Baun

Dato : 12-05-08 18:56

"Soren" skrev i en meddelelse
On May 11, 11:23 am, "M. Hoey" <mh...@city.dk> wrote:

> Final destination er Syd-Indien.

Jeg prøvede lige at google: "Danmark Indien motorcykel"
1. forslag var det her
http://www.hippietrail.dk/
Hvis ikke du har læst det allerede er der vist også erfaringer at hente der.

Ole Baun