Kim wrote:
> Jeg tænker på at købe en Honda xbr 500, men kan der købes reservedele
> til sådan en her i Dk?
Ja, din lokale Honda-forhandler kan bestille dem hjem. Nogle forhandlere
er mere villige end andre, Agusta-Claus i Søborg er blandt de allermest
villige
Dog, nogle dele er så småt begyndt at udgå, det gælder fx udstødningen til
især de tidlige modeller, før '87 eller '88 var det vist. Men rester
dukker op på eBay.de/uk og hos fx David Silver Spares, og har din de delte
forrør og potter, kan du bruge universalpotter som fx Emgo's Dunstall
reverse cone replica.
> Ikke fordi den fejler noget, men bremserne bliver jo slidt
Ja, men XBR passer skiver med flere andre Honda-modeller, fx min egen
GB500, og flydende skiver til en af CBR600-udgaverne passer også,
ihvertfald dem fra Braking. (Calibrenes let nubrede overflade på
indersiden skal lige slibes glat, men det er ingen problem, der kører
mindst een GB500 rundt med det setup herhjemme
> Er der nogen kendte fejl med den model?
Egentlig ikke, men som luftkølet 1cyl. med relativ stor stempeldiameter
bliver cylinderen selvfølgelig slidt på et tidspunkt, men godt passet
kører de da gerne 70-80.000 km inden cylinderrenovering. Ved den anledning
skifter mange hovedlejer og sætter en Xl600-cyl- og stempel på istedet,
det er en fin opgradering, hvis du kan få den godkendt som sådan.
På xbr.de finder du en masse tekniske tip i TechNtest og XBR-Media samt en
bunke flinke og særdeles kyndige brugere i Phorum. Dem skal du blot spørge.
--
Richard Pade, Klampenborg, DK