Newbe spørgsmål: forskellig fabrikat på fo~
Fra : ChrisH

Dato : 22-04-08 01:52

Jeg er nød til at skifte fordækket på min nyindkøbte 1998 BMW R1100RS.
Er det rimeligt at køre med dæk af forskellige fabrikater?

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-08 10:33

"ChrisH" <chris.hvelplund@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg er nød til at skifte fordækket på min nyindkøbte 1998 BMW R1100RS.
Er det rimeligt at køre med dæk af forskellige fabrikater?

Det kan godt lade sig gøre, det er der mange der gør..Om det er lovligt ved
jeg ikke.

Jeg vælger altid at skifte så man har et sæt samlet.. Så kommer det også
typisk til at passe med, at der går 2 baghjul på 1 forhjul.

Mvh Anders

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 22-04-08 11:02

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i en
meddelelse news:480db0d6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Er det rimeligt at køre med dæk af forskellige fabrikater?
>
> Det kan godt lade sig gøre, det er der mange der gør..Om det er

Jo, det må du gerne, men få lige hjælp af en du stoler på, og som ved
noget om dæk.
Der er faktisk dæk, som fabrikanterne selv peger på som velegnede som
f.eks fordæk sammen med fremmede bagdæk.

> Jeg vælger altid at skifte så man har et sæt samlet.. Så kommer det
> også typisk til at passe med, at der går 2 baghjul på 1 forhjul.

Se det afhænger nu af dæk type og køremåde. (Og af MC'en)

Michael D