Motorcyklist ramt af løbsk trailer
Fra : kent

Dato : 21-04-08 18:41

http://jp.dk/indland/trafik/article1324117.ece

Av...godt der ikke sket mere end et brækket ben

Hilsen
Kent

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 21-04-08 19:18

Deja Vu

Det er ikke mere end et par år siden det samme skete på broen mellem Ålborg
og Nørresundby.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 23-04-08 22:42

"Martin Guld Thomsen" <sneware@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Deja Vu
>
> Det er ikke mere end et par år siden det samme skete på broen mellem
> Ålborg og Nørresundby.
>
> Mvh.
> Martin Guld Thomsen

Jup, jeg kan love dig jeg fik deja-vu da jeg læste min historie gentaget.
Overvejer at sagsøge for brud på ophavs-ret ;-D

ScooterBo

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 19:05

Historien der ingen ende vil tage

http://www.tv2east.dk/article?id=28777

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-04-08 12:38

On Apr 21, 8:17 pm, "Martin Guld Thomsen" <snew...@FJERNtiscali.dk>
wrote:
> Deja Vu
>
> Det er ikke mere end et par år siden det samme skete på broen mellem Ålborg
> [...]

Yup, syntes nok også jeg havde læst det før:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/27649d2c873c49/74bcb4ab3a280be5?q=l%C3%B8bsk+trailer&lnk=ol&

--
// brian - SV1000S

Fra : Armand

Dato : 21-04-08 21:51

Brian Lund Larsen skrev:

> Yup, syntes nok også jeg havde læst det før:
>
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/27649d2c873c49/74bcb4ab3a280be5?q=l%C3%B8bsk+trailer&lnk=ol&

Jup!
Et ægte DFM close wiew eye withnes

--
Armand.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 21-04-08 22:09

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote:
Yup, syntes nok også jeg havde læst det før:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/27649d2c873c49/74bcb4ab3a280be5?q=l%C3%B8bsk+trailer&lnk=ol&

Den løbske trailer må efterhånden regnes for en af de største faremomenter
for MC'ister, sandsynligvis kun overgået af trolden i højre vejside.

Den slår til gentagne gange mod MC'ister, der sjældent ser faren før det er
for sent.

Vi ved dog nu at faren er størst midt på middelstore broer, hvor trolden -
hmm traileren - springer frem som trold af en æske.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-08 07:14

> Den løbske trailer må efterhånden regnes for en af de største faremomenter
> for MC'ister, sandsynligvis kun overgået af trolden i højre vejside.

Bilister der overtræder vigepligten står nu noget højere på min liste. På
morgenens første 100km måtte jeg _TO_ gange bremse og undvige - det kan
knapt få pulsen op efterhånden så rutine er det blevet ... Brems, orienter
og overhal så venstre om osv. Det er jo typisk frit for modkørende så det
jeg plejer blot at undvige/overhale over spærrefladen eller venstre om
helleanlægget...

Begge var venstresvingende bilister med solen i ryggen så de vil ikke engang
kunne bruge den som udskyldning. Ovesigten var god og min hastighed var også
indenfor 10% af hastighedsgrænsen. Det var på XT'en med sidetasker så den
kan også kun meget svært ligne en knallert. Så to forklaringer. Enten var de
ligeglade eller også havde de ikke set mig eller blot fejlbedømt afstanden.

/A

Fra : N/A

Dato : 21-04-08 21:51

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-04-08 15:51

On Apr 21, 11:09 pm, "Martin Guld Thomsen" <snew...@FJERNtiscali.dk>
wrote:

> [...]
> for MC'ister, sandsynligvis kun overgået af trolden i højre vejside.
>
> Den slår til gentagne gange mod MC'ister, der sjældent ser faren før det er

Jeg har personligt aldrig mødt en løbsk trailer, men det med at spotte
faren lidt tidligere har jeg lært.

Ikke så lang tid efter jeg fik MC kortet, kom jeg kørende syd ved farø
broen. Bilen foran ham der lå foran mig kørte pludseligt til siden,
ham foran svingede også og jeg nåede lige at tænke på hvad de dog
havde gang i før jeg så halmballen der lå midt på kørebanen.

Jeg nåede heldigtvis at undvige og det lærte mig ihvertfald at
fokusere længere fremme og reagere når dem foran gør noget uventet -
der er nok en grund til det.

--

// brian - SV1000S

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 23:16

Kan sige til det at det heller ikke er sjovt at møde et sæt tvilling hjul
fra en lastbil med noget aksel der kommer imod dig på motorvejen , men den
skulle heldigvis til højrer ;)

Men man trækker lige vejret , extra dybt

Men den største griner på motorvejen , var på en tur med konen på hver sin
MC hvor vi i høj gear kommer til en bro hvor der falder noget ned på
vejbanen forand os , det var sku en haremis , der bare rejste sig op og løb
ind til siden , der måtte vi alså lige ind til siden og tale om hvor FAEN
den kom fra ,

En anden gang langt inde i Thailand mødte vi et sådan fare KO på vejen skilt
bare med en Elefant på , og hvad tror i der stod midt på vejen efter næste
sving , En Shadow kan godt bremse skulle jeg hilse og sige
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK