|
| BMW R 80 GS soder tændrør Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 21-04-08 16:46 |
|
Hej
En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene
for vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte
tændrør og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed
blandning.
Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
det er stadig ikke godt.
Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
huller i med forskellig størrelse.
Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
hele tiden?
Ellers andre tipe
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Ukendt (21-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-04-08 17:03 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:480cb6dd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene for
> vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte tændrør
> og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed blandning.
>
> Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
> højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
> til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
> det er stadig ikke godt.
>
> Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
> huller i med forskellig størrelse.
> Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
> Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
> hele tiden?
> Ellers andre tipe
>
Prøv at se på strålrør, de er sikkert slidt, evt er de ovale, det største
kabs problem i dag med benzin unden bly og lavet til sprøjt.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Palle Bugtrup (21-04-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 21-04-08 19:24 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:480cb6dd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene for
> vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte tændrør
> og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed blandning.
>
> Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
> højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
> til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
> det er stadig ikke godt.
>
> Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
> huller i med forskellig størrelse.
> Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
> Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
> hele tiden?
> Ellers andre tipe
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>
Chokerskiverne kan vendes en halv gang forkert. Det var jeg udsat
for, men tror dog ikke dette kan indvirke på blandingen, når først motoren
er kørt varm.
Mere sandsynligt er det nål og nåledyse som er slidt. Det gi'r netop de
symptomer du nævner.
Good Luck med opgaven.
Palle med bl.a. BMW.
| |
Jan Buchwald (21-04-2008)
| Kommentar Fra : Jan Buchwald |
Dato : 21-04-08 12:50 |
|
Er det ikke den slags karburatorer med membraner? Hvad med dem.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (22-04-2008)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 22-04-08 10:17 |
|
"Jan Buchwald" <jan_buchwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:be3c5b0f-d2e2-48a8-8c80-5f4dd59bd1e3@p25g2000hsf.googlegroups.com...
> Er det ikke den slags karburatorer med membraner? Hvad med dem.
Membran fejl plejer at gøre at tomgang er upåvirket, men gassen tages
forkert. Det er ikke tilfældet her.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
kim.svensson@tdcadsl~ (21-04-2008)
| Kommentar Fra : kim.svensson@tdcadsl~ |
Dato : 21-04-08 22:07 |
|
On Mon, 21 Apr 2008 17:46:25 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>Hej
>
>En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene
>for vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte
>tændrør og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed
>blandning.
>
>Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
>højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
>til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
>det er stadig ikke godt.
>
>Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
>huller i med forskellig størrelse.
>Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
>Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
>hele tiden?
>Ellers andre tipe
Vær opmærksom på at selvom du stiller svømmerne efter foreskrifterne,
bør du stadig checke benzinhøjden i svømmerhusene. Hvis ikke svømmerne
overholder vægfylde målene vil en korrekt justeret "målt ved
lukkehøjde" svømmer lukke forkert. det kan ske ved at der er blæst
trykluft i karburatoren mens den er samlet.
og ellers Dyser, Nåledyser, og nåle.
MVH
Kim
BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (22-04-2008)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 22-04-08 10:44 |
|
> Vær opmærksom på at selvom du stiller svømmerne efter foreskrifterne,
> bør du stadig checke benzinhøjden i svømmerhusene. Hvis ikke svømmerne
> overholder vægfylde målene vil en korrekt justeret "målt ved
> lukkehøjde" svømmer lukke forkert. det kan ske ved at der er blæst
> trykluft i karburatoren mens den er samlet.
>
> og ellers Dyser, Nåledyser, og nåle.
Tak for gode indspark. Jeg går i krig med den igen. Nåe og strålerør er
vidst ikke så dyre, så jeg kigger på det.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Ukendt (22-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-04-08 20:57 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:480db388$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Tak for gode indspark. Jeg går i krig med den igen. Nåe og strålerør er
> vidst ikke så dyre, så jeg kigger på det.
Nålen bliver normalt ikke slidt, men strålrør gør som før skrevet.
Jeg syntes normalt ikke de er billigere til Japaner, fra 350-500 kr pr stk.
Men en Bing der vel sider på denne er måske nemmere at betale ligesom et
strålrør til en Dellorto.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
|
|