/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW R 80 GS soder tændrør
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 21-04-08 16:46

Hej

En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene
for vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte
tændrør og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed
blandning.

Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
det er stadig ikke godt.

Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
huller i med forskellig størrelse.
Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
hele tiden?
Ellers andre tipe

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



 
 
Ukendt (21-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-08 17:03


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:480cb6dd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene for
> vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte tændrør
> og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed blandning.
>
> Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
> højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
> til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
> det er stadig ikke godt.
>
> Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
> huller i med forskellig størrelse.
> Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
> Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
> hele tiden?
> Ellers andre tipe
>

Prøv at se på strålrør, de er sikkert slidt, evt er de ovale, det største
kabs problem i dag med benzin unden bly og lavet til sprøjt.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Palle Bugtrup (21-04-2008)
Kommentar
Fra : Palle Bugtrup


Dato : 21-04-08 19:24


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:480cb6dd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene for
> vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte tændrør
> og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed blandning.
>
> Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
> højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
> til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
> det er stadig ikke godt.
>
> Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
> huller i med forskellig størrelse.
> Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
> Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
> hele tiden?
> Ellers andre tipe
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk


>
Chokerskiverne kan vendes en halv gang forkert. Det var jeg udsat
for, men tror dog ikke dette kan indvirke på blandingen, når først motoren
er kørt varm.

Mere sandsynligt er det nål og nåledyse som er slidt. Det gi'r netop de
symptomer du nævner.

Good Luck med opgaven.

Palle med bl.a. BMW.



Jan Buchwald (21-04-2008)
Kommentar
Fra : Jan Buchwald


Dato : 21-04-08 12:50

Er det ikke den slags karburatorer med membraner? Hvad med dem.

Jens Jacob Bager Jen~ (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-04-08 10:17

"Jan Buchwald" <jan_buchwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:be3c5b0f-d2e2-48a8-8c80-5f4dd59bd1e3@p25g2000hsf.googlegroups.com...
> Er det ikke den slags karburatorer med membraner? Hvad med dem.

Membran fejl plejer at gøre at tomgang er upåvirket, men gassen tages
forkert. Det er ikke tilfældet her.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



kim.svensson@tdcadsl~ (21-04-2008)
Kommentar
Fra : kim.svensson@tdcadsl~


Dato : 21-04-08 22:07

On Mon, 21 Apr 2008 17:46:25 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Hej
>
>En kammerat har en R 80 GS med Bing karburatorer der soder tændrørene
>for vildt. Den går 10km/L. Lugter af benzin. Går dårligt, Har kulsorte
>tændrør og kører bedst HELT kold. Alle klassiske tegn på for fed
>blandning.
>
>Jeg har haft karburatorene 100% adskilt og renset alt, stillet svømmehus
>højden, skiftet svømmehusnålene og skiftet de fjede der lukker chokeren
>til. Det hjalp straks. Nu kan den køre uden at få nye rør hver 5 km, men
>det er stadig ikke godt.
>
>Jeg kan ikke gennemske funktionen af chokeren. Det er en dreje skive med
>huller i med forskellig størrelse.
>Kan man skifte svømmehusventil sæderne. De ligner noget der er trykt i?
>Kan der være noget i vejen med chokeren der gør at den får 100% choker
>hele tiden?
>Ellers andre tipe

Vær opmærksom på at selvom du stiller svømmerne efter foreskrifterne,
bør du stadig checke benzinhøjden i svømmerhusene. Hvis ikke svømmerne
overholder vægfylde målene vil en korrekt justeret "målt ved
lukkehøjde" svømmer lukke forkert. det kan ske ved at der er blæst
trykluft i karburatoren mens den er samlet.

og ellers Dyser, Nåledyser, og nåle.

MVH

Kim


BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994




Jens Jacob Bager Jen~ (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-04-08 10:44

> Vær opmærksom på at selvom du stiller svømmerne efter foreskrifterne,
> bør du stadig checke benzinhøjden i svømmerhusene. Hvis ikke svømmerne
> overholder vægfylde målene vil en korrekt justeret "målt ved
> lukkehøjde" svømmer lukke forkert. det kan ske ved at der er blæst
> trykluft i karburatoren mens den er samlet.
>
> og ellers Dyser, Nåledyser, og nåle.

Tak for gode indspark. Jeg går i krig med den igen. Nåe og strålerør er
vidst ikke så dyre, så jeg kigger på det.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Ukendt (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-08 20:57


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:480db388$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Tak for gode indspark. Jeg går i krig med den igen. Nåe og strålerør er
> vidst ikke så dyre, så jeg kigger på det.

Nålen bliver normalt ikke slidt, men strålrør gør som før skrevet.
Jeg syntes normalt ikke de er billigere til Japaner, fra 350-500 kr pr stk.

Men en Bing der vel sider på denne er måske nemmere at betale ligesom et
strålrør til en Dellorto.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste