jammen ff.. igen.
Fra : DW

Dato : 21-04-08 13:36

Der røg plade nr to så.
Pillet af på parkeringsplads i odense natten til mandag.
Hvad går der galt i folks små hoveder??
(holdt på den plads det meste af sidste season uden problemer, og iår er
der nappet to plader på en måned).
Er jeg den eneste der har det problem?
Hvad gør i andre?
Går med tanker om at svejse boltene fast eller noget løst montering så
man kan tage pladen med.

Og ser nogen pladen HK 11472 må de godt gi ham nogen prygl.

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 21-04-08 14:22

> Hvad gør i andre?

Jeg kender nogen som bare kører med en lamineret farvekopi af deres egen
plade.
Så længe den sidder på den rigtige cykel og man kan dokumentere det, giver
det som oftest ikke nogen problemer.
Det er dog ikke lovligt,tror jeg.
Mvh
Rasmus H Husky 610 TC/SM alt efter humør..(-:

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-04-08 15:06

> [...]
> Det er dog ikke lovligt,tror jeg.
> Mvh
> Rasmus H Husky 610 TC/SM alt efter humør..(-:

Det er så mig bekendt endnu mere ulovligt end at køre uden nummerplade, idet
jeg har læst et sted, at det er en form for dokumentfalsk. Det kan
selvfølgelig være der ses gennem fingre med det, hvem ved.

Jeg ville montere envejsskruer, eller bruge loctite på gevindet.

Mvh Niels

Fra : Per

Dato : 21-04-08 18:11

Niels Bengaard wrote:

> Det er så mig bekendt endnu mere ulovligt end at køre uden
> nummerplade, idet jeg har læst et sted, at det er en form for
> dokumentfalsk.

Det ER dokumentfalsk efter Straffeloven og kan faktisk give op til 2 års
fængsel - 6 år i særlige grove tilfælde !!

Så du har helt ret - det er væsentlig "mere" ulovligt fremfor at køre uden
pladen monteret.

/ Per

Fra : bk

Dato : 21-04-08 16:03

"DW" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad gør i andre?
> Går med tanker om at svejse boltene fast eller noget løst montering så man

Jeg brugte nogen store popnitter og har pladen endnu.

Fra : Ralph Køster

Dato : 21-04-08 16:44

Sæt den fast med 2 striber velcro, men husk at hvis du glemmer den, så er
det også meget nemmere for andre at hugge den.

Ralph.

Fra : flopper

Dato : 21-04-08 21:18

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> Sæt den fast med 2 striber velcro, men husk at hvis du glemmer den, så er
> det også meget nemmere for andre at hugge den.
>
> Ralph.

Jeg er ikke sikker, men har en fornemmelse af at det faktisk også er
ulovligt bare at have maskinen stående på et område hvor færdselsloven
gælder uden nummerplader. Nogen der ved det?

--

Flopper

Fra : flopper

Dato : 21-04-08 21:21

"flopper" <odalhan@hotmail.dk> skrev i meddelelsen

> "Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen

Jeg omformulerer lige :

Jeg er ikke sikker, men har en fornemmelse af at det faktisk også er
ulovligt bare at have maskinen stående uden nummerplader på et område hvor
færdselsloven
gælder. Nogen der ved det?

--

Flopper

Fra : Per

Dato : 21-04-08 21:28

flopper wrote:
> [...]
>
> Jeg er ikke sikker, men har en fornemmelse af at det faktisk også er
> ulovligt bare at have maskinen stående uden nummerplader på et område

Ja det er helt korrekt.

Et motorkøretøj må højst stå på færdselslovens område i max. 48 timer uden
at være indregistreret (uden nummerplader)

mvh. Per

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-04-08 21:38

flopper skrev:

> [...]
>
> Jeg er ikke sikker, men har en fornemmelse af at det faktisk også er
> ulovligt bare at have maskinen stående uden nummerplader på et område

Du har ganske ret i din fornemmelse, man kan ikke på offentlig gade/vej
henstille slige sager.

Om der så sker noget fra "offentlig hold" tvivler jeg stærkt på - eller
udtrykt i egne oplevelser:

dag 1 bil henstillet i rabat uden nummer plader
dag 3 forrude og siderude smadret på ovennævnte køretøj
dag 5 køretøj flyttet til overforliggende P-areal
dag 8 køretøj yderligere hærget
dag 11 - do -
dag 12 - do -
dag 13 - do - nu er der ikke mere at smadre
dag ca 20 køretøj fjernet

da jeg var dreng gik der kun ganske kort tid før Falck fjernede sådanne
køretøjer - nu holder de i dag og uger på såvel villaveje, landeveje,
motorveje som rastepladser, husker jeg forkert, eller er der lavet "nye"
regler (økonomi?) siden de får lov at "henstå"?
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Jansen

Dato : 22-04-08 12:14

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorveje som rastepladser, husker jeg forkert, eller er der lavet "nye"
> regler (økonomi?) siden de får lov at "henstå"?

Dette omhandler godt nok en amerikaner-bil på prøveplader, men alligevel.
Parkerede den på offentlig p-plads og tog prøvepladen af.
Da jeg dagen efter skulle hente bilen var den væk. Jeg efterlyste bilen
hos politiet, men hørte ikke noget i en lille måneds tid. Så fik jeg
pludselig besked om,
at bilen var blevet tovet væk, og hvor jeg kunne hente den.
Så jeg ville nok ikke tage chancen.
Mvh Jansen