Tur til Hamborg
Fra : HC

Dato : 21-04-08 10:58

D'herrer og damer,

Kæresten og jeg tog på shoppingtur til Hamborg her i lørdags, og takket
være det meget fine shopping-kort som ligger her i gruppen et sted, så
var det intet problem at danne sig et overblik. Vi endte med at bruge
omkring 1000 euro på tøj og støvler i Hein Gericke, og de gav os 10%
rabat. Kærestens nye hjelm (Schuberth J1) blev bestilt over nettet, da
der syntes at være en lidt mistænkelig enighed om at den skal koste 448
euro i butikkerne men kun 300-350 euro på nettet (ny fra butik i Tyskland).

Iøvrigt måtte vi lige forbi Louis.de's lager i et industrikvarter for at
få et SW-Motech kit til CB1300'eren men det var intet problem. Fyren var
dog klar til at sælge mig en hel Givi monteringsplade til SW-Motech
kittet, indtil jeg viste ham at man kunne nøjes med Givi-kittet - et par
skruer og en lille metaldims til hver sidetaske.. men det kunne man
måske ikke vide :-/

Efter en hel dag med intens shopping var vi ved at blive grovsultne, og
vi var på udkik efter det første og bedste der ikke nødvendigvis var
burgere og fritter - GPS'en foreslog Landhaus Voigt som ligger sydøst
for Hamburg city, lidt ude på landet ad nogle gode snørklede veje :)
Køreturen var vældig idyllisk og stedet klassisk tysk med krofatter og
tunge mørke møbler Hvis du bestiller en rip-eye steak (nr. 59 mener
jeg) så lover jeg at du ikke bliver skuffet (billede af undertegnede med
XXL bøf følger senere).

Alt ialt en rigtig fin tur, og godtnok et imponerende udvalg de har nede
sydpå!! Det er jo nærmest Mekka-lignende tilstande i forhold til de
triste - og dyre - "specialbutikker" herhjemme.

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : HC

Dato : 21-04-08 11:00

HC wrote:

> Efter en hel dag med intens shopping var vi ved at blive grovsultne, og
> vi var på udkik efter det første og bedste der ikke nødvendigvis var
> burgere og fritter - GPS'en foreslog Landhaus Voigt som ligger sydøst

http://gourmetguide.com/landhausvoigt

Landhaus Voigt
Ochsenwerder Norderdeich 113
21037 Hamburg

Enorm rib-eye + salat til 14 euro. Namnam.

Hygge,
HC

Fra : Per

Dato : 21-04-08 14:45

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ochsenwerder Norderdeich 113
> 21037 Hamburg
>
> Enorm rib-eye + salat til 14 euro. Namnam.

Tak for linket. Rimelige priser.

Der skal grovædes til sommer ,-)

Fra : HC

Dato : 21-04-08 22:36

Per wrote:

> Der skal grovædes til sommer ,-)

Den var iøvrigt her:

http://www.flickr.com/photos/neurox/2432454464/

Hygge,
HC

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 16:20

On Mon, 21 Apr 2008 11:57:38 +0200, HC wrote:

> [...]
> kittet, indtil jeg viste ham at man kunne nøjes med Givi-kittet - et par
> skruer og en lille metaldims til hver sidetaske.. men det kunne man

De små skruedimser ville jeg nok ikke være tryg ved, at skulle holde vægten
af taskerne :-/ Jeg har selv to sæt. Trekanten er OK, men
skrue/skive-løsningen har kun minimalt fat i den bløde plast i kufferten.
Original Givi har en lang "finger", der griber i et langt større areal.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : HC

Dato : 21-04-08 16:36

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> skrue/skive-løsningen har kun minimalt fat i den bløde plast i kufferten.
> Original Givi har en lang "finger", der griber i et langt større areal.

Du har ret i at skruerne virker lidt små, men jeg stoler på dem Min
kæreste gik amok med kameraet imens jeg skruede og der ryger lige en
billedserie op for de nysgerrige når jeg har et øjeblik. Der vil være
rig mulighed for at pege fingre og ikke mindst understrege at
"sidetaskerne sidder alt alt for højt" Det sidste vil kæresten uden
tvivl være enig i - hun øver sig stadig i at kravle op på køretøjet

Hygge,
HC

Fra : Armand

Dato : 21-04-08 21:32

HC skrev:
> [...]
> "sidetaskerne sidder alt alt for højt" Det sidste vil kæresten uden
> tvivl være enig i - hun øver sig stadig i at kravle op på køretøjet

Bare rolig. Orla er nok dén der mindst kan tillade sig at pege fingre!

Hint:
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/index.html

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 22:09

On Mon, 21 Apr 2008 22:31:37 +0200, Armand wrote:

> Bare rolig. Orla er nok dén der mindst kan tillade sig at pege fingre!

Ja den kan Du ikke li', men den sidder altså nøjagtigt lige så højt, eller
lavt, som på "fie", blot lidt længere fremme.

> Hint:
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/index.html

Utroligt som design kan ændre fornemmelsen af en hæk.

Orla Pedersen, som i øvrigt godt kunne forestille sig en modification af
"makita" hækken, men af en anden grund.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-04-08 06:41

Orla Pedersen wrote:

> Utroligt som design kan ændre fornemmelsen af en hæk.

Fylder du den med helium, så er knækkede kåbedele en saga blot

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-04-08 08:24

Torben Scheel wrote:

> Orla Pedersen wrote:

>>> Hint:

> Fylder du den med helium, så er knækkede kåbedele en saga blot

Bah, i er dumme allesammen.

mvh
Orla

Fra : GRISEN

Dato : 09-05-08 05:06

On Apr 21, 11:57 am, HC <h...@saustrup.net> wrote:

> Fyren var dog klar til at sælge mig en helGivimonteringsplade til SW-Motech
> kittet, indtil jeg viste ham at man kunne nøjes med Givi-kittet - et par
> skruer og en lille metaldims til hver sidetaske..

Øøøh... kan du ikke forklare det lidt nærmere?

*
Jan