Hjelme
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-04-08 09:56

Hej

jeg har fundet den hjelm jeg gerne vil have.

Det er en SHOEI. En multitec.
Jeg prøvede den i weekenden og i forhold til den jeg har nu er der en mærbar forskel. Mere end forventet vil jeg sige...

Nu vil jeg jo selvfølgelig have den så billigt som muligt.
Prisen i DK er vist 3695.

Og hvis jeg ikke kan spare mere end et par hundrede kroner er jeg ligeglad.

Men hvor køber I jeres hjelme ?

Og måske - Alternativer til SHOEI Multitec (og gerne nogle jeg kan afprøve).

micahl

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-04-08 09:58

> Men hvor køber I jeres hjelme ?

Hein Gericke i flensborg, Mot-Shop i Flensborg eller ebay.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-04-08 10:31

Thomas Jensen used his keyboard to write :

> Hein Gericke i flensborg, Mot-Shop i Flensborg eller ebay.

Har ovenstående hjemmesider man kan handle igennem ?

Fra : Dr. Enduro

Dato : 21-04-08 12:50

Michael Vilhelmsen skrev:
> Thomas Jensen used his keyboard to write :

> Har ovenstående hjemmesider man kan handle igennem ?

www.brunos-moto.com. De har dansktalende personale og er meget flinke,
ligesom de er hos Hein Gericke lidt uden for Flensborg, hvor udvalget
desuden er størst. (www.hein-gericke.de)

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-04-08 13:06

> Har ovenstående hjemmesider man kan handle igennem ?

ja det her de, ellers kig derned.

Her er nogle links til lidt forskelligt:
http://www.kan.dk/mc/shop_de.html

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-04-08 14:21

Thomas Jensen pretended :

> ja det her de, ellers kig derned.

Selvom jeg af og til kører en god lang tur, er det ikke så tit den står på tyskland....

> Her er nogle links til lidt forskelligt:
> http://www.kan.dk/mc/shop_de.html

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Peter Graff

Dato : 21-04-08 10:37

Hej Michael

Prøv at se her www.fc-moto.de

Der har de en multitech til 379,95 euro ca 2850 Dkr

Firmaet er skulle være sikkert at handle med.

MVH

Peter Graff

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-04-08 10:42

Peter Graff presented the following explanation :
> [...]
>
> Prøv at se her www.fc-moto.de
>
> Der har de en multitech til 379,95 euro ca 2850 Dkr
>
> Firmaet er skulle være sikkert at handle med.

Jeg takker - Fandt den faktisk lige selv for 2 sekunder siden

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-04-08 11:13

On Mon, 21 Apr 2008 10:55:53 +0200, Michael Vilhelmsen
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> wrote:

>Men hvor køber I jeres hjelme ?

www.louis.de

Købte min Schuberth C2 sidste år til 2.750 kr. incl. fragt (20%
kampagne) hvor den kostede +4K herhjemme

mvh Ole

Fra : HC

Dato : 21-04-08 11:23

Michael Vilhelmsen wrote:

> Men hvor køber I jeres hjelme ?

Ebay.de - har handlet 2 Schuberth hjelme der og sparet en lille formue :)

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-04-08 12:33

On Mon, 21 Apr 2008 10:55:53 +0200, Michael Vilhelmsen
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> wrote:

Hi Michael.

>Det er en SHOEI. En multitec.
>Jeg prøvede den i weekenden og i forhold til den jeg har nu er der en mærbar forskel. Mere end forventet vil jeg sige...

Jeg har også sådan en, og den er jeg meget glad for.
Du skal lige passe lidt på det der med prissammenligninger.
Til min fulgte der to visirer (tonet og klart) og støjafdækning under
hjelmen med.
Hvis du sammenligner med en "nøgen" model skal der være en
prisforskel.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-04-08 14:22

Steen Gruby presented the following explanation :
> [...]
> hjelmen med.
> Hvis du sammenligner med en "nøgen" model skal der være en

Dem jeg har fundet er alle med 2 visirere og støjafdækning.

og jeg fandt fc-moto er næsten 1000 kroner billigere end her.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 18:47

> Og måske - Alternativer til SHOEI Multitec (og gerne nogle jeg kan
> afprøve).

Schuberth C2

Vaklede selv mellem de 2 hjelme, men kunne ikke forliges med D-ringssystemet
på Multitech'en.
Det var sgu for bøvlet.

Allan

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 22-04-08 07:31

AW formulated on mandag :

> Schuberth C2
>
> Vaklede selv mellem de 2 hjelme, men kunne ikke forliges med D-ringssystemet på Multitech'en.
> Det var sgu for bøvlet.
>
> Allan

Bortset fra D-Rings systemet (som jeg ikke har de store problemer med), hvad er så din umiddelbare bemærkning / sammenligning mellem disse to hjelme ?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 19:31

> Bortset fra D-Rings systemet (som jeg ikke har de store problemer med),
> hvad er så din umiddelbare bemærkning / sammenligning mellem disse to
> hjelme ?

Jeg har kun haft multitech'en på hovedet - ikke kørt med den.
C2'eren er lækker, men det er lidt bøvlet, at låsen til hagepartiet sidder i
venstre side i stedet for i midten.

Jeg tror det er et spørgsmål om smag og behag.

Allan

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-04-08 19:46

On Tue, 22 Apr 2008 20:31:09 +0200, "AW"
<allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote:

Hej.

>Jeg har kun haft multitech'en på hovedet - ikke kørt med den.
>C2'eren er lækker, men det er lidt bøvlet, at låsen til hagepartiet sidder i
>venstre side i stedet for i midten.

Den helt store forskel på de to hjelme er formen og dermed vindpresset
på dem.
C2 er betydelig mere flad i fronten end multitech, og vindpresset på
den er meget føleligt i nakkemusklerne.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-08 20:43

På min nyeste Nolan er der en lille rød flap syet på.For at løsne trække man
bare den ud til kinden og remmen er løs nok til at man kan tage hjelmen af
uden at pille remmen ud af D'erne. Når hjelmen kommer på igen er det lige at
stramme med en hånd. Så kan det vist ikke blive nemmere. Jeg har vist ikke
prøvet en "klick" model der var nem at betjene med en hånd.

Så selvom DD virker gammeldags skal der ikke meget til at det er
tidssvarende

Fra : KentBM

Dato : 22-04-08 20:32

Michael Vilhelmsen wrote:
> [...]
> Prisen i DK er vist 3695.
>
> Og hvis jeg ikke kan spare mere end et par hundrede kroner er jeg ligeglad.

Hvis du har prøvet den hos en forhandler, så ville jeg købe den der.
Service koster nu engang. Og tit er der ikke mere en et par hundrede at
spare ved at købe i udlandet.

Når det så er sagt, så købte jeg min Schuberth C2 i Sverige, da jeg ikke
kunne få den i Danmark på det tidspunkt (ca. 3 år siden så vidt jeg
husker). På det tidspunkt kunne jeg ikke få butikker til at tage ting
hjem uden for sæsonen.

--

Kent

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-04-08 07:49

KentBM presented the following explanation :

> Hvis du har prøvet den hos en forhandler, så ville jeg købe den der. Service koster nu engang. Og tit er der ikke mere en et par hundrede at spare ved at købe i udlandet.

Ikke helt rigtigt.
Jeg er enig, at er forskellen 200 - 400 kroner ud af 3700 - Ja så bliver det ved en forhandler.
Men jeg kan altså få den fra tyskland til 2850.

Det er 850 kroner jeg sparer.
Det vil jeg altså gerne spare.

Michael

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-04-08 14:02

Michael Vilhelmsen has brought this to us :

Nå - SÅ er den bestilt ved fc.moto.de.

Glæder mig til den kommer hjem

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Dr. Enduro

Dato : 23-04-08 21:58

Michael Vilhelmsen skrev:

Will Helm sen, tihi...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-08 07:09

Dr. Enduro was thinking very hard :
> Michael Vilhelmsen skrev:
>
> Will Helm sen, tihi...

He .... Der er faktisk nogle, der kalder mig Willy. Så det...

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen