Lille problem -
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-07-01 22:07

Gode råd søges.
Efter at have læst en meddelelse på en af nyhedstjenesterne om at
Napster ville lukke sine servere for en ældre version af Napster
downloadede jeg den anviste _beta_ version (numrene husker jeg ikke
mere). Den gav mange underlige problemer. Blandt andet at jeg ikke kunne
lukke ned - fejlmedd. var, at mac'en ikke kunne lukke, da den ikke kunne
quitte et program ..... men Finder viste ingenting. Dét problem er dog
blevet løst ved at slette nogle filer ..... ved hjælp af FileBuddy (der
idetificerede 352 skjulte filer !!)
Tilbage er der så et underligt (mindre) problem. Fra øverste højre
hjørne (Finder symbolet) har jeg meget længe haft trukket en lille
'kolonne' ned på skrivebordet med alle aktive programmer - den kan være
vældig nyttig, synes jeg. Men nu kan jeg ikke lukke den .... og så kan
den slet ikke 'deaktivere' programmer, som jeg lukker (d.v.s. lukke
ikonerne og fjerne dem fra kolonnen) - kun nogle af dem, ikke alle. Ja,
den har opført sig meget underligt i den sidste tid.
Hvad hedder sådan en fætter? Man kan vel isolere den i en anden mappe på
skrivebordet og så genstarte og genopbygge skrivebordet?
Eller hvad?
Det _er_ ikke noget akut eller alvorligt problem, men det irriterer.
Tek.specs: PB 1400 c/166/64 MbRAM, MacOS 8.6 (US), som jeg har brugt i
nu mere end halvandet år uden nævneværdige problemer (!). Har kørt
Norton DiscDoctor 4.0 fra et eksterne CD-drev, men det viser ingen
problemer.
Har nogen af jer erfaret lignende problemer så giv mig et lille pip.
Min slet skjulte advarsel mod Napsters nye _beta_ er vel gået igennem?
Nu vil jeg forsøge mig med MP3Rage istedet !

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Per Madsen

Dato : 19-07-01 14:12

in article 1ewrjvv.fcve2hws0shmN%Mich.Ottosen@post5.tele.dk, Mich. Ottosen
at Mich.Ottosen@post5.tele.dk wrote on 18/07/01 22:06:

> Gode råd søges.
Hej Michael

Drop Napster, brug Aimster eller prøv www.kazaa.com, hvor du kan downloade
mp3 filer uden problemer.
Med Kazaa får du dog kun 16 downloads førend at de beder dig hente deres
"Kazaa Media Desktop" for at kunne downloade yderligere (kan forøvrigt ikke
bruge på Mac). Men,- hvis du fjerner deres cookies i IE
"Preferences"->"cookies", så har du 16 nye downloads,- og sådan kan du blive
ved, når du har opbrugt din "kvote".
Husk ophavsretten , men det er jo din egen hovedpine, det skal jeg ikke
blande mig i!

Mvh. Per

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 19-07-01 15:41

Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> [...]
> ved, når du har opbrugt din "kvote".
> Husk ophavsretten , men det er jo din egen hovedpine, det skal jeg ikke

Kazaa findes ikke til Mac, LimeWire er pokkers ustabil, Mactella er
heller ikke for god, AudioGalaxy findes ikke til Mac, WinMX findes ikek
til Mac. iMesh findes til mac, men betaen er så ringe at jeg ikke kan få
dentil t virke. Edonkey findes i en kommandolinie version til MacOS X,
har ikke prøvet den da jeg ikke aner en dyt om UNIX.

Tålmod er en dyd...vi må vente på Ma klienter til div. tjenester.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 19-07-01 16:16

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> [...]
> har ikke prøvet den da jeg ikke aner en dyt om UNIX.
>
> Tålmod er en dyd...vi må vente på Ma klienter til div. tjenester.

Du nævner ikke Aimster i din tirade, er det fordi du ikke har prøvet
den, eller er det fordi den ikke fortjener omtale (-:

--
Jonas [CPH, DK]
Erase harddrive to reply

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 19-07-01 17:42

Jonas C. Voss <harddrivejc@voss.tf> wrote:

> Du nævner ikke Aimster i din tirade, er det fordi du ikke har prøvet
> den, eller er det fordi den ikke fortjener omtale (-:

Desværre, jeg har ikke prøvet den. Om den fortjener omtale ved jeg
desværre ikke.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-01 20:34

Tak til Jesper m. fl. ang. orienteringen vedr musikprogrammer
(muligheder). Det er nyttig viden.
Tak også til Finn EJ der sendte mig en email offliste. Jeg håber ikke,
at han har noget imod at jeg citerer hans gode råd her?

"Jeg tror du skal prøve at kigge efter carbonlib 1.3.1 på din mac - der
har været flere problemer med denne nye version, og så vidt jeg husker,
installerer den nye version af Napster netop denne udvidelse. Hvis du
vender tilbage til version 1.2.5 vil det måske løse dine problemer?
Der har netop været problemer med "tear off" menuen på specielt OS 8.6
med 1.3.1"

Det råd kan andre måske også få brug for?

Jeg fjernede CarbonLib 1.3.1 og lagde en ældre version ind (1.0.4) som
lå på en ældre backup af min sys.mappe. Men hvad _er_ denne preference
egentlig - hvad gør den godt for? Er den alene til Napster?

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 19-07-01 20:46

Mich. Ottosen <Mich.Ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> lå på en ældre backup af min sys.mappe. Men hvad _er_ denne preference
> egentlig - hvad gør den godt for? Er den alene til Napster?

CarbonLib er nødvendig for at køre Carboniserede programmer, dvs
programmer der er beregnet på at køre i både i MacOS classic og MacOS X,
CarbonLib kan installeres på 8.1 og opefter.

Fra : N/A

Dato : 19-07-01 21:44

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-01 21:44

Jeg oplevede også, at CarbonLib 1.3.1 lavede problemer efter at Napster
installerede den. Jeg hæftede mig dog ved, at Napster-installationen
placerede en _amerikansk_ udgave af CarbonLib 1.3.1 i mit _danske_ system
(Mac OS 9.1), og så hentede jeg fluks den danske CarbonLib 1.3.1 og smed i
systemmappen i stedet for -- og slettede den amerikanske. Det løste mine
problemer. Det viste sig i hvert tilfælde ikke nødvendigt at nedgradere til
en tidligere version af CarbonLib.

/Martin

Fra : Per Madsen

Dato : 19-07-01 19:31

in article 1ewswsk.1vixzhxs7use8N%triton@titancity.com, Jesper Ørsted at
triton@titancity.com wrote on 19/07/01 15:40:

> Kazaa findes ikke til Mac,
Hej Jesper
....øh, Kazaa er et site på nettet, hvor du kan søge efter titler, nærmest
som via en alm. søgemaskine. Så selvfølgelig dur den også på Mac, du kan
bare ikke bruge deres "Kazaa Media Desktool" eller hvad de nu kalder den.
Fjern deres cookies via IE "Preferences" løbende, og du kan bruge det så
ofte du vil!!!

Per

Fra : Tina H.

Dato : 19-07-01 20:47

Hej Per

Hvis Kazaa ikke findes til Mac. Hvilket program bruger du så til at
downloade fra deres site.

hilsen

Tina

Fra : Per Madsen

Dato : 20-07-01 01:39

in article B77D05ED.5619%tvlyd@worldonline.dk, Tina H. at
tvlyd@worldonline.dk wrote on 19/07/01 20:47:

> Hej Per
>
> Hvis Kazaa ikke findes til Mac. Hvilket program bruger du så til at
> downloade fra deres site.
>
> hilsen
>
> Tina
Hej Tina

Jeg går ganske enkelt ind på www.kazaa.com, i søgefeltet indtaster jeg det
jeg søger, klikker "Search", og når på resultaterne dukker op peger jeg på
ét af dem, og vælger "Download link to disk". Så enkelt er det! Det er
fuldstændigt som at bruge en alm. søgemaskine. Det man ikke kan bruge på
mac, er det omtalte "Kazaa Media Desktop (KMD)" program, de beder en
downloade, når man har brugt ovenstående 16 gange. Som sagt, kan du bare
fjerne deres cookies fra IE, så kan du bruge deres service ubegrænset, og
behøver ikke downloade KMD.

Hilsen

Per

Fra : Tina H.

Dato : 21-07-01 12:09

Hej Per

Okay det var da nemt. Tak for svaret.

hilsen

Tina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-01 19:47

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Kazaa findes ikke til Mac, LimeWire er pokkers ustabil, Mactella er
> heller ikke for god

prøv MP3 Rage, den bruger også gnutella.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-07-01 07:47

> [...]

> ved, når du har opbrugt din "kvote".
> Husk ophavsretten , men det er jo din egen hovedpine, det skal jeg ikke

Jeg skulle vist aldrig have givet dig de 400 MB mp3'ere ???? Kan der
snart være flere mp3'ere på den Mac ?

)

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Per Madsen

Dato : 20-07-01 20:15

in article 1ewu5o9.1jo6iyozr1ad0N%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 20/07/01 7:47:

> Jeg skulle vist aldrig have givet dig de 400 MB mp3'ere ???? Kan der
> snart være flere mp3'ere på den Mac ?
>
> )

Selv m. 3 hd'er kniiiiber det

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-07-01 19:25

Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> in article 1ewu5o9.1jo6iyozr1ad0N%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling

> Selv m. 3 hd'er kniiiiber det

Du fik altså de 3 HD til at spille ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Per Madsen

Dato : 21-07-01 16:46

in article 1ewv21d.1pxe9ex1lv9g50N%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 20/07/01 19:25:

> Du fik altså de 3 HD til at spille ?

Ja, efter at have haft dem hhv. sat i og pillet ud igen små 5 gange for at
flytte jumpers, så lykkedes det endeligt at få ID nr. til at passe. Jeg var,
op til flere gange, ved at splitte lejligheden ad i bar' raseri over den
manglende plads i kabinettet (eller er mine hænder for store?). Man skulle
have haft små urinsure børnehænder..., men det har teknikere måske )

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-07-01 19:54

> [...]

> manglende plads i kabinettet (eller er mine hænder for store?). Man skulle
> have haft små urinsure børnehænder..., men det har teknikere måske )

Fingerspitzgefühl mein Freund, Fingerspitzgefühl mein Freund !!

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Per Madsen

Dato : 19-07-01 14:16

in article 1ewrjvv.fcve2hws0shmN%Mich.Ottosen@post5.tele.dk, Mich. Ottosen
at Mich.Ottosen@post5.tele.dk wrote on 18/07/01 22:06:

> Gode råd søges.

PS. Ang. Kazaa

Du skal vælge "Download link to disk" på dine søge resultater, men det gi'r
måske sigselv...

Per

Fra : Tina H.

Dato : 19-07-01 17:16

Hejsa

Det er en god idé at prøve MP3Rage. Den fungere som den skal. Jeg har selv
forsøgt mig med Limewire, som er utrolig langsom selv på en G4. Så hold dig
til MP3Rage.

hilsen

Tina