Lydsvag mikroovn
Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-08 14:39

Hej gruppe

Vi har brug for en ny mikroovn der ikke larmer som den nuværende. Den
larmer når lågen åbnes og lukkes, og ringelyden når den er færdig er
meget høj. (Problemet er at baby vågner!)

Vi er bare ude efter en simpel model. Ikke en hvor man skal indstille
alt muligt bare for at varme en portion mad op.

Har I nogle forslag?

Der er en i Netto, vistnok en Melissa. Nogen som kender den?

Hilsen og på forhånd tak!

Martin og Bettina

Fra : Max

Dato : 23-04-08 17:41

Hej Martin

> Har I nogle forslag?

Lær baby og sove fra det, man bliver tosset af at prøve at støjdæmpe
en hel tilværelse, been there, got the t-shirt.

--
Mvh Max

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-04-08 20:42

> Hej Martin

> Lær baby og sove fra det, man bliver tosset af at prøve at støjdæmpe
> en hel tilværelse, been there, got the t-shirt.

Enig. Man skal lade være med at lege stilleleg bare fordi barnet sover. Det
bliver sq irriterende i længden.

- Martin

Fra : Hauge

Dato : 23-04-08 20:43

Martin Petersen wrote:
> Enig. Man skal lade være med at lege stilleleg bare fordi barnet
> sover. Det bliver sq irriterende i længden.

Ellers findes ørepropper vel også i babystørrelse?!

Mvh Hauge

Fra : Ivar

Dato : 23-04-08 21:34

Hauge skrev:

> Ellers findes ørepropper vel også i babystørrelse?!

Små børn vågner sjældet blot pga en smule larm. Faktisk kan
man nogle gange undres over, at de kan falde i søvn, selvom
der er meget larm.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-04-08 10:04

Hej alle

Tak for de velmente råd, jeg er sådan set enig!

Nu burde jeg måske have tilføjet den vigtige detalje at vores mikroovn
er defekt, og at vi derfor skal have en ny.

Og pointen er så at vi lige så godt kan gå efter en lydsvag model,
ligesom alle vores øvrige hvidevarer er lydsvage (og købt flere år før
baby blev født!)

Vi har nemlig stue og køkken i et, så det er rart med lydsvage hvidevarer.

Jeg vil derfor igen spørge om nogen har forslag til lydsvage mikroovne,
og specifikt om I kender noget til den i Netto!

Hilsen
Martin

Fra : Max

Dato : 24-04-08 10:54

Hej Martin

> Vi har nemlig stue og køkken i et, så det er rart med lydsvage
> hvidevarer.

Det kender jeg godt, skiftede en gammel mikroovn ud med en
ny kombiovn, og den køre med blæseren 5 minutter efter man har
brugt den, selv om det kun er 20 sek. mikro, ja så køre den
blæser 5 min. og det er træls at høre på, så undgå sådan en.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 11:03

Hej
Martin Larsen wrote:
> Vi har nemlig stue og køkken i et, så det er rart med lydsvage
> hvidevarer.

Har selv haft microovn siden 1986, så kender lidt til dem. Og min erfaring
siger mig, at pris og larm er to ting der går imod hinanden. Dvs. en billig
ovn larmer typisk meget, mens en dyr larmer mindst. Dog er der undtagelser.

For tiden har jeg en lille microovn der er indbygget i et overskab, den er
fra Wirlpool, købt i Ikea, den er meget lydsvag, men er heller ikke billig.
Har også en 40 liters kombi-ovn, altså varmluft, grill og micro, den larmer
lidt mere, men er suveren til det hele. Kostede 4400 kr. i Ikea, fra
Wirlpool.

Men indbygningsovne larmer generelt lidt mindre, da man jo har selve
skabs-kassen til at dæmpe larmen.

Mvh Hauge

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 24-04-08 18:47

Hej Martin
Har selv købt ovnen fra Netto. Rigtig fin stor ovn, og passer perfekt til
vores behov.
Ovnen larmer som 9 ud af 10 mikroovne samt den siger 3 bip lyde, når den er
færdig, biplyde som man ikke umiddelbart kan deaktivere.
Desuden, hvis ovnen kører over 1 minut står den og køler med en blæser som
larmer lige så meget som når ovnen kører.

Håber det var svar nok.

Hilsen Peter

Peter McFly Christiansen