Elmotor
Fra : Torben

Dato : 23-04-08 08:47

Hej med jer,

Jeg skal bruge en elmotor, 2,2 kw 2800 omdrejninger 220 Volt - helst med
fod, hvor dælen finder jeg sådan en - helst til en rimelig penge. Jeg skal
bruge den til en kompressor hvor der idag sidder en 400 volt på

-TT

Fra : brian

Dato : 23-04-08 09:04

On Wed, 23 Apr 2008 09:47:27 +0200, "Torben" <trp@fjerneshajq.dk>
wrote:

> [...]
>fod, hvor dælen finder jeg sådan en - helst til en rimelig penge. Jeg skal
>bruge den til en kompressor hvor der idag sidder en 400 volt på

Ja lidt træls hvis man skal håndsvinge den igang hver gang.

Prøv grenee om de ikke har en der kan bruges.

Fra : Torben

Dato : 24-04-08 12:09

"brian" <no@no.dk> wrote in message

> Ja lidt træls hvis man skal håndsvinge den igang hver gang.
>
> Prøv grenee om de ikke har en der kan bruges.

Jeg ved ikke hvad grenee er, har prøvet at google uden held.

-TT

Fra : brian

Dato : 24-04-08 13:35

On Thu, 24 Apr 2008 13:09:05 +0200, "Torben" <trp@fjerneshajq.dk>
wrote:

>"brian" <no@no.dk> wrote in message

>Jeg ved ikke hvad grenee er, har prøvet at google uden held.
>
>-TT

http://www.greneindustri-service.dk/internet/iservice/portal.nsf/(WebFront)/Front?opendocument

Her er de. Hvis du ikke kan købe som privat kender du sikkert en der
vil hjælpe

Brian

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 23-04-08 20:50

> Jeg skal bruge en elmotor, 2,2 kw 2800 omdrejninger 220 Volt - helst med
> fod, hvor dælen finder jeg sådan en - helst til en rimelig penge. Jeg skal
> bruge den til en kompressor hvor der idag sidder en 400 volt på

Kan den ikke kobles om ? Altså fra stjerne til at køre trekant i stedet ? Se
efter nogle lus i en lille monteringskasse på motoren.

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-04-08 12:17

On Wed, 23 Apr 2008 21:50:12 +0200, "Fidolinux.dk"
<fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote:

>Kan den ikke kobles om ? Altså fra stjerne til at køre trekant i stedet ? Se
>efter nogle lus i en lille monteringskasse på motoren.

Det er jo nok en trefaset motor så det løser ikke problemet. Og
motoren er nok lidt for stor til at man laver kunstigt drejefelt med
en kondensator, og kører den på fase og nul.

Den bedste løsning er at skaffe tre faser til motoren.
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 24-04-08 19:12

> Det er jo nok en trefaset motor så det løser ikke problemet.

Hvis det er en trefaset motor løser det da lige nøjagtig problemt at skifte
til trekant. Ellers forstår jeg ikke helt det du har skrevet :)

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-04-08 21:25

On Thu, 24 Apr 2008 20:12:21 +0200, "Fidolinux.dk"

>Hvis det er en trefaset motor løser det da lige nøjagtig problemt at skifte
>til trekant. Ellers forstår jeg ikke helt det du har skrevet :)

Hvis det er en trefaset motor skal den have tre faser. Jeg går ud fra
at der kun er en fase til rådighed, og det er ikke meget at forsyne en
2,2kW kompressor med.

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 24-04-08 21:39

> Hvis det er en trefaset motor skal den have tre faser. Jeg går ud fra
> at der kun er en fase til rådighed, og det er ikke meget at forsyne en
> 2,2kW kompressor med.

Arh, nu er jeg med ;) Troede han havde 3x230V :P

Fra : Torben

Dato : 24-04-08 12:08

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote in message

> Kan den ikke kobles om ? Altså fra stjerne til at køre trekant i stedet ?
> Se efter nogle lus i en lille monteringskasse på motoren.

Jeg har chekket, det kan den desværre ikke.

Men jeg tror jeg har fundet en motor i Viborg.

-TT

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-08 05:33

On Apr 24, 1:09 pm, "Torben" <t...@fjerneshajq.dk> wrote:
> "brian" <n...@no.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke hvad grenee er, har prøvet at google uden held.

Tror der skulle have stået Greenline.dk

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....