Display i fryser virker ikke
Fra : Heidi

Dato : 21-04-08 17:16

Vi har en Frigor kummefryser som vel efterhånden er ca. 5 år gammel. Den
virker fint mht. frysning.
Der sidder et digitalt display foran, hvor man normalt kan se hvilken
temperatur der er i fryseren - men for et par uger siden begyndte tallet
i displayet at blive mere og mere utydeligt, indtil det for et par dage
siden forsvandt helt - og fryseren fryser stadig fint.
Hvordan mon det lige hænger sammen? Jeg synes det er mystisk at det er
gradvist forsvundet, og ikke bare fra den ene dag til den anden. Og at
det i det hele taget forsvinder, når der er strøm på fryseren...

--
Heidi

Fra : claus

Dato : 21-04-08 18:29

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gradvist forsvundet, og ikke bare fra den ene dag til den anden. Og at det
> i det hele taget forsvinder, når der er strøm på fryseren...

der sidder muligvis et eget batteri i displayet

claus

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 18:59

"claus" <blablabla@klatterup.dk> wrote in message

> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i meddelelsen

> der sidder muligvis et eget batteri i displayet
Næppe, det vil være for dyrt.

Kasper

Fra : claus

Dato : 22-04-08 07:25

> Næppe, det vil være for dyrt.
>
> Kasper

Jeg arbejdede i en periode på vestfrost i esbjerg der blev der produceret
frysebokse med et selvstændigt display monteret som udelukkende kørte på et
ur batteri så hvis alt andet virker så prøv om du kan afmontere displayet og
se efter

claus

Fra : Kasper

Dato : 22-04-08 09:59

> [...]
> frysebokse med et selvstændigt display monteret som udelukkende kørte på
> et ur batteri så hvis alt andet virker så prøv om du kan afmontere

Måske du kunne have ret, syntes bare mere det ligner et 7segment display,
men det sidder jo isoleret nede i indskuminingen hvor det ville være trælst
at skulle have ledninger ned til.

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 18:58

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
> gradvist forsvundet, og ikke bare fra den ene dag til den anden. Og at det
> i det hele taget forsvinder, når der er strøm på fryseren...

Hej,

Har du mulighed for at tage et billede af det?
Er det et LCD eller Lysdiode display?

Kasper

Fra : Heidi

Dato : 21-04-08 19:49

To billeder findes her http://www.hejdi.dk/haar.htm

> Er det et LCD eller Lysdiode display?

Jeg aner ikke en dyt om hvad det hedder - men det kan du måske se ud af
billederne

--
Heidi

Fra : Torben Wridt

Dato : 21-04-08 20:32

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> To billeder findes her http://www.hejdi.dk/haar.htm
>

> Jeg aner ikke en dyt om hvad det hedder - men det kan du måske se ud af
> [...]
Jeg har en Vestfrost med præcis samme fejl-----> defekt LCD!

Mvh!
Torben

Fra : Heidi

Dato : 21-04-08 20:38

Torben Wridt wrote:

> Jeg har en Vestfrost med præcis samme fejl-----> defekt LCD!

Er der stadig garanti på din?

--
Heidi

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 20:56

"Torben Wridt" <fake@noexist.nu> wrote in message

> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Vestfrost med præcis samme fejl-----> defekt LCD!

Hvor gammel er den, og har du evt. billede?

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 21:02

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> To billeder findes her http://www.hejdi.dk/haar.htm

> Jeg aner ikke en dyt om hvad det hedder - men det kan du måske se ud af
> billederne

Går ud fra det er displayet der sidder nede på siden, og indikations lamper
oppe i håndtaget, er det alt lys der ikke virker?

Efter som den stadig fryser korrekt, virker termostaten formentlig stadig
korrekt deri, og der er nok størst change for det er en løs forbindelse, men
det er ikke sikkert du kan tjekke det, da det kan være skummet ind. Du kan
evt. se der hvor kompressoren sidder og der sidder noget.

Stoppede det brat med at virke eller blev det svagere og svagere?

Grunden til jeg spørger er at jeg til dagligt udvikler hardware til
køle/fryse skabe, men kan se det her produkt ikke er et vi har lavet.

Kasper

Fra : Heidi

Dato : 21-04-08 21:17

Kasper wrote:

> Går ud fra det er displayet der sidder nede på siden, og indikations
> lamper oppe i håndtaget, er det alt lys der ikke virker?

Ja displayet sidder nede foran på fryseren og lamperne sidder oppe ved
håndtaget. De to af lamperne virker i hvert fald (grønt lys der viser at
den er tændt, og orange der lyser når man trykker lyn-indfrysning) - den
sidste lyser kun hvis temperaturen stiger til noget kritisk, og den har
der ikke været lys i endnu.

> [...]
> forbindelse, men det er ikke sikkert du kan tjekke det, da det kan
> være skummet ind. Du kan evt. se der hvor kompressoren sidder og der

Ja jeg ved så ikke engang hvor kompressoren sidder, men det kan være jeg
skal have manden til at prøve at kigge hvis vi kan komme til det rigtige
sted.

> Stoppede det brat med at virke eller blev det svagere og svagere?

Det blev svagere og svagere, og kunne efterhånden kun ses hvis man
kiggede skråt oppefra, ikke lige ud for, og til sidst forsvandt det
helt.

> Grunden til jeg spørger er at jeg til dagligt udvikler hardware til
> køle/fryse skabe, men kan se det her produkt ikke er et vi har lavet.

Jeg tror måske bare vi må affinde os med det, og så jævnligt tjekke at
den fryser som den skal.
Måske det var en mulighed at forsøge at finde et to-delt termometer som
kan måle minusgrader, hvis et sådant ellers eksisterer...

--
Heidi

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 23:16

> Det blev svagere og svagere, og kunne efterhånden kun ses hvis man kiggede
> skråt oppefra, ikke lige ud for, og til sidst forsvandt det helt.

Hey,

Så tyder det ikke på dårlige forbindelser...

Der kan være flere ting der gør sig gældene, men det kan kun dem der kender
konstruktionen sige... :(

1. Det kan være lysdioderne i displayet der er brændt ud, men underligt de
dør alle på samme tid.
2. Strømforsyningen på en eller anden måde har mistet effiktiviteten, hvis
den er fælles med den der giver forsyning til relæet til at trække
kompressoren er termostatens levetid nok talte..

Jeg tror jeg har svært ved at give dig mere info med mindre du kan tage
billeder af tingene adskilt, eller lign.

Men Held og Lykke med det *S*

Kasper

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-04-08 07:06

> [...]
> Måske det var en mulighed at forsøge at finde et to-delt termometer som
> kan måle minusgrader, hvis et sådant ellers eksisterer...

Det kan alle ude-termometre beregnet til vores klima da vist Fåes både
med og uden ledning.

Keller

Fra : Kaj

Dato : 22-04-08 08:28

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
>
> Det kan alle ude-termometre beregnet til vores klima da vist Fåes både
> med og uden ledning.
>
> Keller
Køb et termometer, som er beregnet til køl-frys og lad det være permanent i
fryseren. Det er billigt og enkelt. De kan fås i Føtex, men andre
tilsvarende butikker fører dem.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Heidi

Dato : 24-04-08 20:20

Heidi wrote:

Tak til alle for svarene. Jeg snakkede med en hvidevarekyndig i dag, og
han foreslog mig også at jeg skulle prøve at pille displayet ud og så
kigge om jeg kunne skifte batteri - det lykkedes mig at få det pillet ud
og konstatere at der sidder to L44 batterier i, så nu skal jeg bare have
fat i et par nye, og så satser jeg stærkt på det virker igen.
Så lærte man også det - at en fryser kører på både strøm og batterier

--
Heidi