Valg af fugt-styret badeværelses ventilato~
Fra : jan

Dato : 21-04-08 16:02

Jeg er lidt forvirret over udvalget af (og priserne på) fugtstyrede
badeværelses-ventilatorer.

For at gøre en lang historie kort, så spænder priserne vidt, fra en Harald
Nyborg-ventilator til 199,- kr., til en Thermex til kr. 1400,-. Harald
Nyborg har dog også en "luksusmodel" til kr. 499,- (med timer og
fugtstyring). Sidstnævnte lurer jeg lidt på..

Se evt. links herunder.

Jeg vil være glad for nogle gode råd, til valg af ventilator. Jeg kan
forestille mig "rullelejerne" er en ventilators svage led. Fungerer
fugtstyring pålideligt? Lad høre fra Jer :)

http://www.billigvvs.dk/Ventilation-klimaanlaeg-Bad-ventilatorer.html?manufacturer=111&price_range=&x=27&y=10

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1223&n=10

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-04-08 18:23

"jan" skrev

> Jeg er lidt forvirret over udvalget af (og priserne på) fugtstyrede
> badeværelses-ventilatorer.

Overvej kapacitet, strømforbrug, støj, vedligehold, levetid, driftsikkerhed
etc

- Peter

Fra : MetteM

Dato : 21-04-08 18:57

"jan" <jan@plante.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forestille mig "rullelejerne" er en ventilators svage led. Fungerer
> fugtstyring pålideligt? Lad høre fra Jer :)

Hej Jan.
Vi har købt den i HN til 148 kr. og den virker ganske glimrende - man
bestemmer selv hvornår den skal begynde (indstiller fugtstyringen) og hvor
længe den skal køre bagefter (timeren), når rummet ikke længere er så
fugtigt.
Vi synes ikke den larmer specielt meget, og har ikke haft nogle problemer
med den (4 mdr. gammel nu).
Husk den skal installeres af en autoriseret el-installatør.

Eneste ulempe, som jeg ser det, er at den ikke går i gang når man har
"pruttet" på tønden... eller rettere, når gemalen har!

/Mette

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-04-08 19:01

MetteM tastede følgende:
> [...]
>
> Eneste ulempe, som jeg ser det, er at den ikke går i gang når man har
> "pruttet" på tønden... eller rettere, når gemalen har!

Samme erfaring her, den virker glimrende, men larmer temmelig meget.
Jeg lurer på om en dyrere model havde larmet mindre?
Kai

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-04-08 03:53

"MetteM" <mettefjern@fjernmarmet.dk> skrev i en meddelelse
> Eneste ulempe, som jeg ser det, er at den ikke går i gang når man har
> "pruttet" på tønden... eller rettere, når gemalen har!

Typisk kvindeHØRM, og det findes det slet ikke
ventilatorer der kan fjerne. Øv siger jeg bare

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 21-04-08 21:25

"jan" <jan@plante.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forestille mig "rullelejerne" er en ventilators svage led. Fungerer
> fugtstyring pålideligt? Lad høre fra Jer :)

Køb for guds skyld ikke en Duka - indstillingen af fugt / timerstyringen
foregår via 2 meget små skruer som så let som ingen ting skruer over.

Vh
Carsteb

Fra : Zorba

Dato : 24-04-08 15:45

"jan" <jan@plante.dk> wrote in

Har en Thermex Silent 100 CHRZ M/Hygrostat+timer, er meget lydsvag og
effektiv