Jordspyd til tørrestativ
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-04-08 12:16

Hej

De stolpespyd man kan købe på 70-90 cm, er de stærke nok til at kunne
holde et tørrestativ? Tørrestativet har to stolper i jorden i hver
ende og et spænd på omkring 4 meter.

Mvh Trine

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 13:08

Hej

Jeg har lige taget vores ned pga. vi skal have lagt nye terasse sten, og det
er lign. dem de har i A-Z i denne uge til 300kr ca.
Det stop på sådan cement stolpe holdere, med et rundjern i toppen og til 2
stykker fladjern stolpen kan skrues på.

Det virker abselut ikke, når der kommer tøj på så bøjer de 2 stykker jern
noget og træet begunder at flække der skruerne er sat i.

Jeg ved det ikke er det samme som de stolpe holdere, men jeg tror heller
ikke på de virker, medmindre du måske putter sand og cement omkring dem, men
så vidt jeg lige husker er den krave man putter stolpen ned i ikke ret høj
og passer dårligt på stoplen, så dermed fås der et vrid, og stolpen kan
flække.

Min plan er at grave stolpen ned, men problemet er de kun er 2,20 høje, så
min plan er i øjeblikket at købe 2 høvlede trykimprægneret stolper i
3,20/3,50 og skifte ud med de medleverede stolper, og så lige lave det snit
og hul til den tværgående pind.

Dermed kan stolpen komme i jorden, og med noget sandt/cement omkring, jeg
vil inden jeg sætter den ned give bunden et par gange med sokkel tjærre for
at den bedre kan holde til jorden.

Mvh
Kasper