Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Canon Cashback ?
Fra : Per Jensen

Dato : 27-05-08 23:24

Hej.

Jeg har lige erhvervet et Canon EOS 40D med to objektiver i pakken
(17-85 IS USM og 70-300 IS USM)

Jeg kan se, at Canon har et CashBack program for at hindre
parallelimport, og de skal åbenbart bruge en kopi af købsfaktura og
stregkoden fra indpakningen for at refundere et beløb på det købte udstyr.

Nu kommer det store spørgsmål.

Er kitobjektivet (17-85) dækket af CashBack konceptet - der er jo ingen
seperat stregkode ?

Er det ekstra 70-300 objektiv dækket ? Det er i en hvid papæske, ikke
retailæsken, så ingen stregkode.

Hvis nogen af jer herinde sidder med info, så speak up

// Per.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 28-05-08 06:17

On Wed, 28 May 2008 00:23:47 +0200, Per Jensen wrote:

> [...]
> retailæsken, så ingen stregkode.
>
> Hvis nogen af jer herinde sidder med info, så speak up

Kig lidt på http://canon2008promotions.onlinerebates.com/ og der står de
fleste svar.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : cr

Dato : 28-05-08 07:24

Jens Stadsgaard skrev:

> Kig lidt på http://canon2008promotions.onlinerebates.com/ og der står de
> fleste svar.

Der er da serienummer på kassen, da det er kit må dine objektiver ligge
i kassen og dermed dækket under et, du får da ikke cashback for hver
enkel del i kittet.

Forøvrigt:
Banken sendte lige besked om at min cashback var indbetalt idag, for et
17-85 købt i Wien Østrig, i midten af marts måned, endda med faktisk 2
serienumre, da 17-85 hørte til et kit sæt, hvor nummereret blev klippet
af og sat på 17-85 kassen, fordi forretningen havde kludret med at sælge
et objektiv i en forkert serienumreret kasse, Så blot numre og
kvittering er i orden kommer pengene.

cr

Ps! Mit første EOS 450d viste error 99 tre gange tilfældigt, i live
view mode, samt kontinuerlig gav 3,5 til 4 sekunder mellem hvert billed,
efter de 2 første, istedet for 3,5 billed pr. sekund, efter 14 dage, gr.
ingen på lager, fik jeg et helt nyt i forgårs.

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 28-05-08 09:51

Per Jensen wrote:
> [...]
> retailæsken, så ingen stregkode.
>
> Hvis nogen af jer herinde sidder med info, så speak up

Hej Per

Det kit købte jeg også, og jeg havde nøjagtig samme spørgsmål.

Jeg indsendte
- kopi af faktura

- De stregkoder jeg kunne finde...nu er jeg helt i tvivl om der var 1
eller 2 stregkoder...? Mener der var 2:
En fra den store kasse med alt inden i, samt
en fra selve 40d/17-85 kit-kassen (der var inden i den store kasse,
sammen med den hvide 70-300 kasse.)

- Print af Cashbackformular fra nettet, hvor der dog kun var plads til
at angive 1 serienummer - for 40d huset. Send evt. objektiv serienumrene
med separat.

Jeg var også bekymret for om der var stregkoder og serienumre nok til
at få hele cashback beløbet - det tog noget tid - men jeg fik alle pengene.

/Finn

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-05-08 08:36

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg var også bekymret for om der var stregkoder og serienumre nok til at
> få hele cashback beløbet - det tog noget tid - men jeg fik alle pengene.

Der er plads til mange indkøb i cashback formularen - det er blot ikke
forklaret .-((
Mht. paralllimport, så virker det også, blot man har købt det i de lande,
der er angivet i oversigten.
har fået CashBack på Canon købt i Tyskland og USA
Fatter blot ikke, at der skal gå 6 - 8 uger!
--
Med venlig hilsen - Dan Andersen
www.dbamott.dk

Fra : Steen F.

Dato : 29-05-08 14:01

Finn Hybjerg Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg var også bekymret for om der var stregkoder og serienumre nok til
> at få hele cashback beløbet - det tog noget tid - men jeg fik alle

Skal man ligefrem klippe stregkoden ud af papkassen eller hvad? Eller bare
en fotokopi?

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 14:07

> Skal man ligefrem klippe stregkoden ud af papkassen eller hvad? Eller bare
> en fotokopi?

Der skal klippes hul i kassen

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 29-05-08 16:52

"PerW" <internet_snabela_wolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> Der skal klippes hul i kassen

Jeg plejer kun at tage det klistermærke af, der sidder på kasserne med en
stregkode på, og jeg har da fået penge hver gang....så altså ingen huller i
mine kasser

-
Jacob

Fra : BigMac

Dato : 29-05-08 17:10

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stregkode på, og jeg har da fået penge hver gang....så altså ingen huller

hvis en kopi af fakturaen er OK, så er en kopi af stregkoden vel også OK
skulle man mene.
De/Canon taster vel serienumrene ind i en data base, så der ikke snydes....

Fra : Jens Gregersen

Dato : 29-05-08 18:01

> hvis en kopi af fakturaen er OK, så er en kopi af stregkoden vel også OK
> skulle man mene.
> De/Canon taster vel serienumrene ind i en data base, så der ikke snydes....

Det kan jo også være for at beskytte forbrugeren/butikkerne. Hvis du nu
køber i en webshop, hæver din cash back og så sender produktet retur ved
at benytte dig af din 14-dages returret, så kan den nye køber af
produktet jo ikke få cash back.

--
Jens Gregersen [9670 Løgstør]
Fjern dyret ved henvendelse via mail.