Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny dansk fotoside - besøg den
Fra : E.M.

Dato : 25-05-08 12:43

Fra : jespero

Dato : 25-05-08 16:42

hvem hvad hvor står bag siden
jesperoE.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> www.phosee.dk
>
> E.M.

Fra : Lou

Dato : 25-05-08 17:04

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=phosee.dk&ar=1&submit.x=29&submit.y=9

Fra : Ole V Jensen

Dato : 25-05-08 17:21

jespero <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> hvem hvad hvor står bag siden
> jesperoE.M. <em@dbmail.dk> wrote:

Ux Data Aps
Hedevej 6
8850 Bjerringbro

Fra : Jesper

Dato : 25-05-08 17:46

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> www.phosee.dk
>
> E.M.

Tak for info.

Har vi her et seriøst alternativ til www.fotokritik.dk ?

Siden virker ihvertfaldt hurtigt...skønt.

Tror at jeg vi følge denne side lidt...

mvh

Jesper

Fra : E.M.

Dato : 25-05-08 17:54

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for info.
>
> Har vi her et seriøst alternativ til www.fotokritik.dk ?
>
> Siden virker ihvertfaldt hurtigt...skønt.

Ja det er et seriøst alternativ, men den er banket op på et par dage, så
hverken design eller funktionalitet er helt på plads endnu, men det skal nok
komme, jeg kender bagmanden, og det ligner ikke ham at give op på halvvejen.

E.M.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 18:07

Jesper skrev:
> Har vi her et seriøst alternativ til www.fotokritik.dk ?
>
> Siden virker ihvertfaldt hurtigt...skønt.

Ja. Det er et alternativ.
Fik læst et indlæg på fotokritiks forum (da der ikke var "fejl" med
databasen... GAAAABBBB!), at de ville starte siden op som "erstatning"
for fotokritik.
Lader til at det er temmelig seriøst!

Kan dog ikke forstå, hvorfor fotokritik.dk ikke finder en ny host til
hjemmesiden.
Og kan et "almindeligt" webhotel ikke håndtere trafikken, kan man få en
dedikeret server i til under 300 kr/md, som vil køre meget bedre end det
gør på nuværende mondo.dk!

Dog vil jeg også lige nævne fotostart.dk, som også er meget hurtig (egen
dedikeret server kun til dette formål).
Denne side virker også ret seriøs, og der er mange gode guides...

/Jacob

Fra : Søren Friberg

Dato : 31-05-08 13:47

Jesper skrev:

> Har vi her et seriøst alternativ til www.fotokritik.dk ?

Ja, jeg synes fotostart.dk er et meget seriøst alternativ. I hvert fald
virker den hver gang I mine øjne har sitet kun en kæmpe ulempe: Det
er det eneste site, som jeg bruger, der ikke fungerer i Firefox - i
hvert fald hos mig. Der er selvfølgelig et stort flow, men generelt er
kavliteten udmærket efter min vurdering, men jeg er heller ikke så
dygtig som nogen her i gruppen

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-05-08 20:17

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> www.phosee.dk

Tja... det ser jo helt fint ud, og set i lyset af, at fotokritik er
væltet om på siden, med næsten permanente fejl på databaseserveren, så
er det da godt, at knipserne har fået et alternativ, hvor de kan
udstille deres knipserier...))

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-08 15:32

> [...]
> væltet om på siden, med næsten permanente fejl på databaseserveren, så
> er det da godt, at knipserne har fået et alternativ, hvor de kan

Hvor vil du så fremvise dine? . . . . . . . . .

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-05-08 17:13

Nicolai <spam2005@nifo.dk> wrote:

> Hvor vil du så fremvise dine? . . . . . . . . .

på fotokritik.dk

Fra : E.M.

Dato : 26-05-08 19:46

> på fotokritik.dk

De smed dig jo ud )

E.M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-05-08 07:52

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> De smed dig jo ud )

Ja netop, jeg havde desværre ikke nogle knipserier som jeg kunne
udstille, så derfor kunne jeg ikke deltage i det kollektive
skulderklapperi på fotokritik...

Fra : E.M.

Dato : 27-05-08 12:11

> Ja netop, jeg havde desværre ikke nogle knipserier som jeg kunne
> udstille, så derfor kunne jeg ikke deltage i det kollektive
> skulderklapperi på fotokritik...

Så hut jeg visker var det nu fordi du ikke kunne finde ud af at opføre dig
ordentligt. )

E.M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-05-08 13:54

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> Så hut jeg visker var det nu fordi du ikke kunne finde ud af at opføre dig
> ordentligt. )

Hmm... så vidt jeg husker, så forbrød jeg mig vist imod nogle uskrevne
regler om, at man kun må rose knipserierne på fotokritik, og det
medførte, at der nogle talentløse knipsere som gik totalt i selvsving,
fordi de ikke kunne tåle, at jeg kritiserede deres knipserier.

Martin Christian Koch har altid satset på den laveste fællesnævner, og
at hans website skulle være så folkeligt og fornøjligt, at alle kunne
være med, uanset om de ikke havde skyggen af et fotografisk talent.

Og fotokritik er jo endt op som et kæmpe stort familealbum, hvor alle de
dygtige fotografer enten er skredet eller blevet smidt ud...

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 27-05-08 19:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> medførte, at der nogle talentløse knipsere som gik totalt i selvsving,
> fordi de ikke kunne tåle, at jeg kritiserede deres knipserier.

Jeg påstår ikke jeg er ud over knipseri kategorien, men jeg synes nu
ikke du skal føre dig for meget frem. de billeder du linker til i
billedsnak, er ærligt talt oftest meget intetsigende.

> [...]
>
> Og fotokritik er jo endt op som et kæmpe stort familealbum, hvor alle de
> dygtige fotografer enten er skredet eller blevet smidt ud...

Hvorfor smuttede du så ? :)

Dit eget album er et familiealbum.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Lou

Dato : 26-05-08 23:34

On Mon, 26 May 2008 18:13:05 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> på fotokritik.dk

Et godt argument for at bruge den nye side: Fri for Ebbes amatørknipserier.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-05-08 20:35

Niels Riis Ebbesen skrev bl.a.:

> [...]
> væltet om på siden, med næsten permanente fejl på databaseserveren, så
> er det da godt, at knipserne har fået et alternativ, hvor de kan

Det er sjovt, at du som top-pro fotograf ikke kan leve af dit arbejde. Det
er nu ANDEN gang inden for få år, du har måtte dreje nøglen om!!!

Denne gang tog det ikke engang to år, før du måtte lukke biksen!

Hovmod står altid for fald!

Er der intet salg i dine knipserier?

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=21109444

Claus

Fra : Per

Dato : 26-05-08 14:59

Den eneste måde at lave sådan en side seriøst er ved at indføre screening af
billederne ligesom onexposure.net. Derved slipper man for at det bliver
brugt som familiealbum og andet skrammel.

Fra : ab©

Dato : 01-06-08 03:09

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> www.phosee.dk

Det ser ud til, at alle rygklapperne (også) er landet der :-/

ab©

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 08:49

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til, at alle rygklapperne (også) er landet der :-/
>
> ab©

I det mindste hedder siden ikke foto_kritik_ - så nu er sidens navn ikke
direkte misvisende, som længe har været på original-siden...
Nu er det en photo-see side, hvor alle kan vise deres billeder...

Det mest mystiske er, at der ind i mellem stadig er nogle få dygtige
fotografer, der benytter sig af siden... men måske ved de ikke hvor dygtige
de er, og derfor er de ikke kommet videre

Hilsen Palle

Fra : Søren Friberg

Dato : 01-06-08 11:41

Palle Johansen skrev:

> Det mest mystiske er, at der ind i mellem stadig er nogle få dygtige
> fotografer, der benytter sig af siden... men måske ved de ikke hvor
> dygtige de er, og derfor er de ikke kommet videre

Eller også er de ikke så arrogante Og som skrevet før:

Fotografer er som mandlige billister: 75% mener de tilhører de 25%
bedste

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-06-08 16:35

ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> Det ser ud til, at alle rygklapperne (også) er landet der :-/

Og så har de med garanti også taget alle de uskrevne regler med over på
det nye site...))

Fra : E.M.

Dato : 01-06-08 17:41

> Og så har de med garanti også taget alle de uskrevne regler med over på
> det nye site...))

Og hvad er det så for regler?

E.M.

Fra : Robert Piil

Dato : 01-06-08 10:07

Den Sat, 31 May 2008 14:46:33 +0200 skrev Søren Friberg:

> [...]
> hvert fald hos mig. Der er selvfølgelig et stort flow, men generelt er
> kavliteten udmærket efter min vurdering, men jeg er heller ikke så

Hvilket site fungerer ikke i FF?
Jeg bruger aldrig andet og har ikke oplevet problemer med hverken FF
eller det nye site.

Med Venlig Hilsen
--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 01-06-08 12:22

Den Sun, 01 Jun 2008 12:43:49 +0200 skrev Søren Friberg:

> Jeg er ikke i stand til at logge ind på fotostart.dk fra Firefox -
> ellers fungerer den vist udmærket. Og ja, det er i øjeblikket det eneste
> site, hvor jeg har vanskeligheder med min udmærkede Firefox 3.0

Det er ikke nogen generel fejl. Det virker fint med FF3 for mig, fra
flere forskellige computere, både på Windows og Ubuntu.

Med Venlig Hilsen
--
Robert Piil