Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ødelagt LCD-skærm
Fra : munk

Dato : 23-05-08 13:57

Hej
Jeg var så uheldig at tabe mit canon 400d, med det resultat at lcd-skærmen
revnede, så den nu bare lyser hvidt med en stjerne i. Det kan stadig tage
billeder, men jeg kan selvsagt ikke navigere rundt i menuerne. Jeg var
rigtig glad for kameraet og overvejer om det overhovedet kan betale sig at
få det repareret. Et "nyt" brugt koster jo ikke alverden.

mvh
Klaus

Fra : lars

Dato : 23-05-08 14:32

"munk" <a@b> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig glad for kameraet og overvejer om det overhovedet kan betale sig at
> få det repareret. Et "nyt" brugt koster jo ikke alverden.

Har du ikke en forsikring som kan dække skaden

Fra : munk

Dato : 23-05-08 14:57

"lars" <levithannSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message

> "munk" <a@b> skrev i en meddelelse

> Har du ikke en forsikring som kan dække skaden

Jo, heldigvis. Jeg har da også investeret i en 450d og er bestemt ikke
blevet skuffet. Fremragende billeder. Men jeg vil gerne bruge 400d til
backup, da jeg i øjeblikket bruger en 350d, der ikke tager helt så gode
billeder somm 400éren.

Klaus

Fra : Anders

Dato : 23-05-08 16:16

> [...]
> blevet skuffet. Fremragende billeder. Men jeg vil gerne bruge 400d til
> backup, da jeg i øjeblikket bruger en 350d, der ikke tager helt så gode

Hmm? Måske spørger jeg dumt, men i hvilken grad er 400d bedre end 350d, når
det kommer til billederne? er det høj-isoen som er bedre på 400D?

Mvh Anders

Fra : Jens Gregersen

Dato : 23-05-08 17:47

> Hmm? Måske spørger jeg dumt, men i hvilken grad er 400d bedre end 350d, når
> det kommer til billederne? er det høj-isoen som er bedre på 400D?

Der burde kun være en marginal forskel, for sensoren er samme størrelse.
Måske er 400D lidt bedre til at håndtere støjen, men jeg tror det næppe.

Grunden til at mange mener at kunne se en forskel fra 350D -> 400D ->
450D er nok mest for at retfærdiggøre deres køb.

--
Jens Gregersen [9670 Løgstør]
Fjern dyret ved henvendelse via mail.

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 23-05-08 21:01

"Jens Gregersen" <jens.gregersenNAESEHORN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Grunden til at mange mener at kunne se en forskel fra 350D -> 400D -> 450D
> er nok mest for at retfærdiggøre deres køb.

Det er vel sagen underordnet. Hvis manden mener, at han kan se forskel på
billeder taget med de kameraer og gerne vil have lavet sit kamera, så skal
han vel det.

Mere reelt er det at kontakte Visuel Service, som sikkert er dem der skal
lave reparationen. Umiddelbart vil jeg tro, at de tager et eller andet gebyr
for at undersøge kameraet for at klarlægge en reparationspris på det.

MVH
Thomas
www.tsp-photo.com

Fra : munk

Dato : 24-05-08 10:43

> [...]
> lave reparationen. Umiddelbart vil jeg tro, at de tager et eller andet
> gebyr for at undersøge kameraet for at klarlægge en reparationspris på

Hej
Tak for svar, jeg undersøger sagen.
Min erfaring med de 3 modeller: 350 - brugbare billeder op til iso 400,
400d - brugbart til og med iso800 og 450d dur hele veje op til de 1600 iso.
På 350éren kunne iso1600 overhovedet ikke bruges til noget fornuftigt.
mvh
Klaus

Fra : munk

Dato : 23-05-08 20:53

<<Grunden til at mange mener at kunne se en forskel fra 350D -> 400D ->
450D er nok mest for at retfærdiggøre deres køb.
<<

Jeg mener jeg kan se en klar forskel, når jeg sammenligner billederne fra de
3 kameraer, taget med samme objektiv - men du har da sikkert ret.

Klaus

Fra : Brian Lund

Dato : 24-05-08 09:21

> [...]
>
> Jeg mener jeg kan se en klar forskel, når jeg sammenligner billederne fra
> de 3 kameraer, taget med samme objektiv - men du har da sikkert ret.

Jeg kan ikke se den store forskel fra 350D til mit nye 40D andet end at der
måske er lidt MERE støj i billederne..! - Der er ihvertfald ikke mindre.

Brian