Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Backup af billeder
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 23-05-08 10:20

Jeg vil gerne have original størrelsen af mine billeder gemt på nettet.
Jeg benytter Picasa, men jeg kan ikke se op det er samme størrelse/kvalitet.

Venlig hilsen
Jørgen Jørgensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-08 07:45

Jørgen Jørgensen skrev bl.a.:

> Jeg vil gerne have original størrelsen af mine billeder gemt på
> nettet.

www.mozy.com

Kan varmt anbefales.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 14:26

Jørgen Jørgensen skrev:
> Jeg vil gerne have original størrelsen af mine billeder gemt på nettet.
> Jeg benytter Picasa, men jeg kan ikke se op det er samme
> [...]

Hvad med at købe et webhotel hos servage.net?
Her har du over 500 GB plads, som må bruges til backup.
Dog skal du være opmærksom på, at servage ikke tager backup af deres
servere, men "kun" benytter sig af raid.

Du kan benytte FTP (eller sikker-ftp) til at overføre filer til din konto.

Ellers er der også keepit.com (https://www.keepit.com/dansk/Home) som
for tiden kun koster 29,- pr md. for "ubegrænset" plads.
Her kan du også få 2 GB på en "gratis-konto"...

Håber disse links kan bruges.

Venlig Hilsen
Jacob Fich

Fra : Karsten Madsen

Dato : 24-05-08 17:08

Jørgen Jørgensen forklarede den 23-05-2008:
> Jeg vil gerne have original størrelsen af mine billeder gemt på nettet.
> Jeg benytter Picasa, men jeg kan ikke se op det er samme størrelse/kvalitet.

Check også denne her (bruger den selv med stor succes, og har pt.
backup af ca. 80gb billeder "deroppe"):

http://www.idrive.com/

Mvh.
Karsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-05-08 05:01

Karsten Madsen skrev bl.a.:

> Check også denne her (bruger den selv med stor succes, og har pt.
> backup af ca. 80gb billeder "deroppe"):

Har nu 290 GB hos mozy
(jeg tager også 25 billeder i sekundet, da jeg er lynfotograf)

Claus