Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tamron AF 18-250mm F/3,5-6,3 Di II LD Asph~
Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-05-08 20:20

Hej!

Nogen her som har erfaringer med ovensående objektiv & som har lyst til
at give den et par ord med på vejen?

Anmeldelserne er er faktisk slet ikke så ringe endda - set ift. hvad
det er for en type linse!

Mvh.
Karsten

Fra : Kim

Dato : 20-05-08 20:58

"Karsten Madsen" <karsten@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> give den et par ord med på vejen?
>
> Anmeldelserne er er faktisk slet ikke så ringe endda - set ift. hvad det

Du får nok flest svar i dk.fritid.foto.indkøb.
Held & lykke med det...

Mvh, Kim

Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-05-08 21:37

Kim udtrykte præcist:
> "Karsten Madsen" <karsten@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Du får nok flest svar i dk.fritid.foto.indkøb.
> Held & lykke med det...

Du har nok ret - jeg flytter mit sp. derover.

Fra : hellemoes@gmail.com

Dato : 21-05-08 05:30

On 20 Maj, 21:19, Karsten Madsen <kars...@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk>
wrote:
> Hej!
>
> Nogen her som har erfaringer med ovensående objektiv & som har lyst til
> at give den et par ord med på vejen?

Den er alsidig - og rar at have med når man er i tvivl om hvad man
møder, men farver og skarphed er ikke ligefrem i prime klassen, men
til prisen kunne jeg ikke forvente mere.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 21-05-08 16:40

Den 21-05-2008, skrev hellemoes@gmail.com:

> Den er alsidig - og rar at have med når man er i tvivl om hvad man
> møder, men farver og skarphed er ikke ligefrem i prime klassen, men
> til prisen kunne jeg ikke forvente mere.

Mange tak for dit svar, håber du har tid til at svare på et par
opfølgende spørgsmål:

Hvordan syn's du den funker i situationer med lav lysmængde?

Farver og skarphed er klart nok ikke i prime klassen, men hvis du nu
skulle sammenligne med et andet objektiv, der er nogenlunde på samme
"niveau", hvilket et skulle det så være?

Og sidst men ikke mindst. Savner du vildt og inderligt
billedstabilisering på objektivet ?

Mvh.
Karsten

Fra : hellemoes@gmail.com

Dato : 21-05-08 15:36

On 21 Maj, 17:39, Karsten Madsen <kars...@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> "niveau", hvilket et skulle det så være?
>
> Og sidst men ikke mindst. Savner du vildt og inderligt

Billedststabilisering - nej - jeg VED hvornår grænsen er nået, og når
den er det hiver jeg stativet frem.

Sammenligning er svær - men er mere tilfreds med denne fremfor det
18-70 DX jeg havde til mit gamle D70 kamera og med den forøgede
brændvidde er det et stort plus for mig.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 22-05-08 19:59

hellemoes@gmail.com udtrykte præcist:
> [...]
> 18-70 DX jeg havde til mit gamle D70 kamera og med den forøgede
> brændvidde er det et stort plus for mig.

Tak for svaret, det lyder jo som om det kunne være en god afløser til
min nuværende Sigma 18-125mm

Mvh.
Karsten