Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic Lumix DMC-LC70
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 20-05-08 19:08

Jeg har forleden sendt følgende indlæg, som ikke blev vist. Hvis det er OT,
ville jeg være glad for at få at vide hvilken NG, der kunne være bedre.

I de senere måneder er jeg blevet mere og mere utilfreds med mit apparat.
Linsen - Leica Vario - Elmarit tegner stadig skarpt, men det er farverne,
der er blevet blegere og kontrasten større. Bedste gengivelse af lidt
mørkere træer, lyse blomster blivet helt hvide uden tegning i det hvide,
græsplæne og solbeskinnede blade alt for lyse. Apparatet har mange
indstillingsmuligheder med hensyn til W.Balance,Col effect og alle er
afprøvede, men ingen synes at hjælpe. Har også gået tilbage til
firmaindstillingen - uden bedring. Også displaybilledet er blegt.
Noget kunne tyde på overbelysning, men udover alle forsøgte alternative
indstillinger bruger jeg mest "Auto" af alle valgmuligheder.
Jeg gætter på, at der er et eller andet i vejen med apparatets elektronik.
Men apparatet har fået et lille knubs henad vejen.
Min computer reparatør siger, at de fleste fejl skyldes forbindelsen før
tatstaturet, men det vil jeg forsværge, kan bruges i dette tilfælde!
Mvh
Aksel

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-05-08 14:46

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bedre.
>
> I de senere måneder er jeg blevet mere og mere utilfreds med mit apparat.

Dit indlæg blev vist godt nok på TDC´s server ihvertfald. Der er nok bare
ikke nogen der kan svare på dit spørgsmål hvilket jeg også synes er umuligt
når man ikke har set kameraet.

Steen.