Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom RAW
Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 13:14

Kan Lightroom arbejde med både Canons og Nikons RAW-filer?

Hilsen Jørgen

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-05-08 13:28

"Jørgen" <-> wrote in message
> Kan Lightroom arbejde med både Canons og Nikons RAW-filer?

Selvfølgelig og stort set alle RAW file formater fra dette århundrede. Du
kan finde hvilke på Adobes hjmmeside www.adobe.com.
Lightroom kan også arbejde videre med andre filformater, som f.eks. PSD,
TIFF og JPG. Disse formater bliver konveteret til en lineær form, sådan at
Lightroom kan arbejde på dem på tilsvarende måde som RAW filer.
Adobe er desuden ganske hurtige til at supportere nye kameraer efterhånden
som de kommer ud.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 06:20

Hans Kruse wrote:
> [...]
> form, sådan at Lightroom kan arbejde på dem på tilsvarende måde som
> RAW filer. Adobe er desuden ganske hurtige til at supportere nye kameraer

Fint, tak.
Når man vil have Lightroom 1.3 til at lave et webgalleri i html, så findes
der en knap der hedder Preview In Browser. Men der sker ikke rigtig noget
når man klikker på den? Hvad kan være galt?

Mvh Jørgen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-06-08 08:22

> [...]
> der en knap der hedder Preview In Browser. Men der sker ikke rigtig noget
> når man klikker på den? Hvad kan være galt?

Jeg troede også at der var noget galt til at begynde med, men oppe til
venstre kan du se en lille "load-bar", der viser hvor langt genereringen er
nået, og Lightroom er noget langsommere end mange andre galleri-programmer,
men vent og se.......det kommer til sidst...
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 08:43

Niels Hejnfelt wrote:
> [...]
> genereringen er nået, og Lightroom er noget langsommere end mange
> andre galleri-programmer, men vent og se.......det kommer til sidst...

Hvor mange sekunder går der ca. hos dig?

/Ole

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-06-08 12:22

"O. Sørensen" <----> skrev i en meddelelse

> Hvor mange sekunder går der ca. hos dig?
>
> /Ole
Hmmmm.......det er jo betinget af hvor mange billeder der er i galleriet,
samt den oprindelige opløsning, og endelig pc'ens kraft, men et galleri
bestående af måske 100 fotos, i højeste jpeg opløsning fra et 10 Mp kamera,
mener jeg tager i omegnen af et halvt til 1 minuts tid at generere på min
pc.
Dette er nogenlunde specs. fra mit eget sidste galleri, hvor der også var
nogle konverterede raw-filer.
Niels

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-05-08 13:38

"Jørgen" <-> wrote in message
> Kan Lightroom arbejde med både Canons og Nikons RAW-filer?

Ja - langt de fleste, samt en masse andres RAW filer:
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen