Foto
IBM760 5420
Teil 3020
blækflasker til printer
Fra : lars

Dato : 18-05-08 23:00

Hej

Jeg var engang ude hos en fyr der tale om at man ved udvalgte printere kan
modificere disse til at suge blækket fra store ½ litters flasker eller mere
istedet for alm patroner. Er det noget der siger jer noget? og hvilke
printer egner sig til sådant en makeover

Hilsen lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-08 00:38

Formentlig talte han om at opfylde de tomme patroner fra ½ liters
flasker. Blækpatronerne bevæger sig når der printes så det er ikke
muligt at gøre det nævnte.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Max

Dato : 19-05-08 07:00

Hej Jens

> Formentlig talte han om at opfylde de tomme patroner fra ½ liters
> flasker. Blækpatronerne bevæger sig når der printes så det er ikke
> muligt at gøre det nævnte.

Lad være med at være så skråsikker og prøv at se her

http://www.inkmizer.com/Delivery%20Systems.htm

--
Mvh Max

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-08 18:53

Der kan man bare se. Personligt ville jeg være nervøs for at slangerne
rev sig løs eller der gik hul.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 19-05-08 06:22

lars skrev:
> [...]
> istedet for alm patroner. Er det noget der siger jer noget? og hvilke
> printer egner sig til sådant en makeover

Det hedder vist Bulk Ink Feed, prøv evt at søge på Google efter det. Se
f.eks. <http://www.ink2image.com/Bulkfeedsystems.html>

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-05-08 08:02

"Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder vist Bulk Ink Feed, prøv evt at søge på Google efter det. Se
> f.eks. <http://www.ink2image.com/Bulkfeedsystems.html>

På dansk har vi www.trykspar.dk
De kalder det Scorpio Inking system
http://www.trykspar.dk/zc135/index.php?main_page=index&cPath=1&zenid=812197232c78a7c9b16d4cb072e90f91

Der er til mange modeller af Epson og Canon

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-05-08 08:26

"lars" <levithannSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> modificere disse til at suge blækket fra store ½ litters flasker eller
> mere istedet for alm patroner. Er det noget der siger jer noget?

http://www.inksupply.com/cobra.cfm
er et bud.
Jeg har ikke personlig erfaring med det, men kender nogen som har været
tilfredse.
Personligt gider jeg ikke det bøvl, og hvad med kalibrering af farverne ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : lars

Dato : 19-05-08 09:01

Tak for svar alle sammen det ser jo interessant, mit eneste spg er blot som
jeg ikke kan finde info om. hvad koster blæk flaskerne så når man så engang
løber tør. og hvilke mængter findes der

Fra : thl

Dato : 19-05-08 04:51

On 19 Maj, 09:00, "lars" <levithannSLETDE...@hotmail.com> wrote:
> Tak for svar alle sammen det ser jo interessant, mit eneste spg er blot som
> jeg ikke kan finde info om. hvad koster blæk flaskerne så når man så engang
> løber tør. og hvilke mængter findes der

Der findes priser i de anforte links.(f.eks.hos inksupply under
catalog!!)

mvh
Thorbjørn

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-05-08 10:51

> [...]

>istedet for alm patroner. Er det noget der siger jer noget? og hvilke
>printer egner sig til sådant en makeover

Du kan finde meget her om CIS systemer, og vi er flere i Danmark, der
anvender Lyson ink.
www.marrutt.com

Der skal imidlertid et vist forbrug til, før det er en god idé at
anvende et CIS system.
Således skrev Tony Martin:

Finally, don’t consider a bulk ink feed attachment unless you
regularly do a fair amount of printing. If you only do a couple of
prints a week, these systems are not for you since the ink in the
reservoirs will go out-of-date before you use it. A good rule of thumb
is, if you use more than a cartridge set each week, a bulk feed will
save you money and work reliably.

Ask questions
Don’t be afraid to ask awkward questions when selecting a printer, an
ink type or a media. Any reliable supplier should be able to answer
most queries and back up their products with factual information. In
summary, here are a few points to remember.
• Do not be misled by OEM publicity regarding poor quality third-party
products. Remember these guys make a huge percentage of their profits
from consumables.
• Choose between pigments and dyes wisely. The choice is a compromise
between color quality and longevity. For extreme long life
requirements, pigments are the way to go, but they have reduced color
quality when compared to dyes. For very good life and great color, go
with the dyes.
• Don’t be fooled by color gamut comparison charts. Ask to see direct
comparison prints on the media you want to use. • Avoid using pigment
inks in printers designed for dyes. It can work, but often ends in
tears.
• For longevity, always use products matched as a “system” or have
been tested together. Ask for details on the test methods used, and
use that common sense when interpreting the results.

Some manufacturers have pushed the longevity envelope too far, too
quickly. While they supply long-lasting ink products, the inks
disappoint in terms of color rendition.

• Only use a bulk ink feed device if you regularly produce prints
(e.g., exhaust a cartridge ink set weekly). Avoid systems that aren’t
primed or that require major modifications to your printer.

Tony Martin is President of Lyson USA, based in Elk Grove Village,
Ill. His email address is Tmartin@lysonusa.com

mvh

sk