Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 08:18

Kan man købe en PÆN printer idag fra Canon
med 5 løse patroner, som ikke kan og skal lave
andet end printe ?
Dvs. ikke en multifunktionsprinter.

Hvilken printer bruger i til fotos ?
Er 9600 DPI værd at gå efter
eller blot en specifikation på papir ??

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-05-08 09:02

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> Kan man købe en PÆN printer idag fra Canon
> med 5 løse patroner, som ikke kan og skal lave
> [...]

Hej
Canon - Pixma iP4500 809 kr ved SHG eller
Canon - Pixma iP3500 til 538 kr samme sted.
4500 eren gør det bedre end fotoforhandleren.

kurt

Fra : Per, Herringe

Dato : 18-05-08 14:21

I meddelelse: 482fe260$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
skrev Kurt Lund bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> Canon - Pixma iP4500 809 kr ved SHG eller
> Canon - Pixma iP3500 til 538 kr samme sted.
> 4500 eren gør det bedre end fotoforhandleren.

Jeg er rigtig glad for iP4500 , flot resultat og det ser ud til økonomien er
OK
--
MVH Per, Herringe

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 20:57

Fåes der ingen alm. priner idag til max. 2000,- ?
Synes 6-800,- virker for billigt, hvis endelig
der skal spenderes noget ordentligt.

Fra : Per, Herringe

Dato : 19-05-08 21:58

I meddelelse: 4831dba2$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
skrev Eque bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Fåes der ingen alm. priner idag til max. 2000,- ?
> Synes 6-800,- virker for billigt, hvis endelig
> der skal spenderes noget ordentligt.

Prøv at tjekke edbpriser.dk
Jeg tror du kan få en printer der tager A3 til den pris. Hvis du kan nøjes
med A4 mener jeg ikke du behøver at gå så højt op i pris, men det er
selvfølgelig en smagssag.

--
MVH Per, Herringe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-05-08 11:22

HP Photosmart C6285 ca. 1200 - 1400kr.
Separat skuffe til 10x15 fotopapir, mulighed for direkte print fra
hukommelseskort med redigering af billeder.
Derudover A4 print og Scanner.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 20-05-08 16:05

Eque skrev:
> Fåes der ingen alm. priner idag til max. 2000,- ?
> Synes 6-800,- virker for billigt, hvis endelig
> der skal spenderes noget ordentligt.

Det er mest et spørgsmål om at printerfabrikanterne satser på at sælge
billige printere og dyre blækpatroner. En printer til 7-800 kr bliver
måske solgt monteret med blækpatroner til en værdi af 6-700 kr, så man
skal ikke lægge for meget i salgsprisen.

Det er vigtigere at finde en printer, som kan levere den kvalitet som du
er ude efter og så se på de løbende omkostninger til blæk og papir er
acceptable.

Jeg har haft en Pixma ip-4300 i lang tid og er stadigvæk godt tilfreds
med kvaliteten. Men hvis jeg skal bruge større sæt af billeder så
bestiller jeg det ude i byen.

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Preben

Dato : 22-05-08 09:32

> Fåes der ingen alm. priner idag til max. 2000,- ?
> Synes 6-800,- virker for billigt, hvis endelig
> der skal spenderes noget ordentligt.

Så skal du op i pigment baserede printere, men der snakker vi nærmere
4-6000 kr. i stedet for 2k. Det er svært at finde noget i mellemklassen.

Som allerede nævnt skal du nok kigge på omkostninger ved brugen. Det er
det der koster i sidste ende.

Men HP Photosmart Pro B9180 er et bud til ca. 4400 på nettet.
Der er lige kommet en lillebror som hedder HP Photosmart Pro B8800. Den
koster dog næsten det samme (ca. 3700) som B9180'eren, så måske den ikke
burde kaldes lillebror?

Begge er pigment baserede og A3+ printere.

Ellers er der også Canons 9000 og 9500 serie, hvilket er ca. 4k og 6k.
Epson har naturligvis også en tilsvarende.

Hilsen Preben