Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
40D og Capture One 3.7.8?
Fra : Brian Lund

Dato : 15-05-08 18:50

Hej gruppe, når jeg ser mine (RAW) billeder fra mit nyerhvervede 40D på
skærmen ser de fine ud, når jeg ser dem i fuld zoom i C-one ser de fine ud.
Men så snart konverterer til JPG bliver de 2-3 nederste pixels hele vejen
over sorte!

Når jeg tager dem direkte i JPG fejler de heller ikke noget... Jeg har
prøvet at installere Capture One 4 for at se om det var noget med Capture
One 3.7.8 - som jeg bruger nu - som ikke vil sammen med 40D... Men der
kommer en helt bunke fejl når jeg forsøger at installere version 4! :(

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 16-05-08 12:05

> [...]
> One 3.7.8 - som jeg bruger nu - som ikke vil sammen med 40D... Men der
> kommer en helt bunke fejl når jeg forsøger at installere version 4! :(

Og så glemte jeg vidst lige selve spørgsmålet!

Er der nogen der har prøvet det samme, ved om det er et problem med C-one
eller om det mon er mit kamera?

Brian

Fra : peja

Dato : 16-05-08 15:41

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> One 3.7.8 - som jeg bruger nu - som ikke vil sammen med 40D... Men der
> kommer en helt bunke fejl når jeg forsøger at installere version 4! :(

Hvad er 40D for noget?

Fra : E.M.

Dato : 16-05-08 17:32

> Hvad er 40D for noget?

Canon EOS 40D

E.M.

Fra : Jan

Dato : 17-05-08 05:13

har du prøvet med canone egen software

Fra : CanonBonke

Dato : 17-05-08 05:29

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Men der
| kommer en helt bunke fejl når jeg forsøger at installere

Canon har opfundet endnu en variant af .CR2 til rawfiler fra 40d,
så det er sandsynligvis derfor der er fejl i din Capt.one.
Photoshop CS3 blev hurtigt opdateret til at behandle rawfilerne,
men Windows xp lader dig ikke bruge stifinder til at se
miniaturerne.
mvh Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 17-05-08 02:24

> [...]
> Photoshop CS3 blev hurtigt opdateret til at behandle rawfilerne,
> men Windows xp lader dig ikke bruge stifinder til at se

Jeg har lige opdateret mit Capture One til 3.7.8 fordi det skulle
understøtte 40D, men det kan jo godt være at det ikke virker 100%
alligevel, det var også derfor jeg ville prøve med Capture one 4.

Jeg er ikke lige hjemme lige nu men jeg vil da prøve at installere DPP
når jeg kommer hjem igen.

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-05-08 11:17

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in message
> [...]
> skærmen ser de fine ud, når jeg ser dem i fuld zoom i C-one ser de fine
> ud. Men så snart konverterer til JPG bliver de 2-3 nederste pixels hele

Jeg har ikke haft noget problem med 3.7.8, men jeg bruger også kun sjældent
D1 nu efter at jeg har skiftet til Lightroom. Jeg synes du skulle fejlmelde
det og så skulle du måske se på Lightroom i stedet.
Mvh,
Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-08 23:33

> [...]
> One 3.7.8 - som jeg bruger nu - som ikke vil sammen med 40D... Men der
> kommer en helt bunke fejl når jeg forsøger at installere version 4! :(

Nu har jeg prøvet Canon DPP og der ser alt fint ud! - Så må jeg jo skifte
RAW konverter kunne det se ud til... Eller vente på en update..!

Brian