Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon DPP software
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-08 21:33

Findes der en demo af denne RAW/image software?

Eller kan den downloades et sted med tilhørende serienummer?

Jeg vil gerne afprøve programmet og sammenligne det med Nikon Capture NX.

Mvh Nygaard

Fra : _

Dato : 14-05-08 22:32

"Nygaard" <-> skrev i en meddelelse
> Findes der en demo af denne RAW/image software?
>
> Eller kan den downloades et sted med tilhørende serienummer?
>
> Jeg vil gerne afprøve programmet og sammenligne det med Nikon Capture NX.
>
> Mvh Nygaard

DPP (og ZoomBrowser/Raw Image Task) anvender ikke serienummer. Kan
downloades, men kræver en "originalskive" i drevet. Men programmerne kører
af gode grunde kun med Canons RAW-filer. Og der kommer gerne en ny version,
hver gang Canon laver en ny opløsning...

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 22:43

_ wrote:
> DPP (og ZoomBrowser/Raw Image Task) anvender ikke serienummer. Kan
> downloades, men kræver en "originalskive" i drevet.

Okay, men så er det en iso-fil jeg søger

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 08:14

"Nygaard" <-> skrev i meddelelsen

> Okay, men så er det en iso-fil jeg søger

Det giver ingen mening !

Du kan kun bruge DPP hvis du har et canon-camera - og du kan kun bruge nicon
capture hvis du har et Nikon...

Så kik på dit camera og find ud af hvilket mærke det er - og du har svaret
på hvilket program du skal bruge - nemlig den cd-rom der fulgte med da du
købte kameraet.

Hilsen Palle

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 01:50

Palle Johansen wrote:
> Det giver ingen mening !

For hvem?

> Du kan kun bruge DPP hvis du har et canon-camera - og du kan kun
> bruge nicon capture hvis du har et Nikon...

Jeg finder bare et Canon RAW-billede på nettet og afprøver med det.
Jeg vil gerne afprøve programmet DPP og sammenligne med Nikons Capture NX.

Men jeg har fundet et funktionsdygtigt eksemplar af softwaren, så ingen
videre hjælpe behøves.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 17:03

Palle Johansen wrote:
> Du kan kun bruge DPP hvis du har et canon-camera - og du kan kun
> bruge nicon capture hvis du har et Nikon...

Jeg synes ikke at DPP har særlig mange funktioner i forhold til Capture NX.
Laver Canon slet ikke et lille billedbehandlingsprogram i stil med Nikons?

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 17-05-08 21:12

On Sat, 17 May 2008 18:02:50 +0200, Nygaard wrote:

> Jeg synes ikke at DPP har særlig mange funktioner i forhold til Capture NX.
> Laver Canon slet ikke et lille billedbehandlingsprogram i stil med Nikons?

Photoshop Elements var med Canon 300d pakken.

Overvej andre levererandører end kameraproducenterne.
Jeg bruger Capture One til det meste. Og er rimelig tilfreds med den,
men det er nok ikke en jeg vil anbefale som en nyanskaffelse.
Inkompatible upgrades!

Ellers kan jeg måske finde på at skife til Lightroom når version 2.0 kommer.
/hjj>

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-05-08 19:41

> Jeg synes ikke at DPP har særlig mange funktioner i forhold til Capture
> NX. Laver Canon slet ikke et lille billedbehandlingsprogram i stil med
> Nikons?

Canons er gratis, og følger med alle kamera der kan tage i RAW format.
Nikons koster penge (er dog gratis ved køb af D300 eller D3 lige i
øjeblikket, men det er på begrænset tid, tror de giver 100.000 væk?).
Jeg synes Canons virker fint. Har fået en licens til Capture NX af Nikon,
men har ikke prøvet det endnu... Giver ikke megen mening når jeg er Canon
bruger :)

Mvh Anders

Fra : Steen

Dato : 19-05-08 01:57

Anders Houmark wrote:
> Har fået en licens til Capture NX af
> Nikon, men har ikke prøvet det endnu... Giver ikke megen mening når
> jeg er Canon bruger :)

Du kan jo afprøve med jpg billeder, de kan sagtens importeres.
Især justering af farveballance (Color Control Point) er smart, synes jeg.
Prøv den funktion.
Og så er der en automatisk colour-boost funktion, hvor det hele kommer til
at se lidt mere "lækkert" ud. Også meget anvendelig.
Se demo her: http://www.capturenx.com/

/Steen

Fra : _

Dato : 19-05-08 23:03

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men har ikke prøvet det endnu... Giver ikke megen mening når jeg er Canon

Canons er IKKE gratis.