Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Find ens billeder...
Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 12-05-08 09:38

Hej.

Jeg har brug for et progean der kan finde billeder med samme motiv men ikke
samme fil navn.
Er der negen her der kender et sådan?

Thorbjørn

Fra : Per O.

Dato : 12-05-08 10:43

"Thorbjørn W Spurre" <spurre@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har brug for et progean der kan finde billeder med samme motiv men
> ikke samme fil navn.
> Er der negen her der kender et sådan?
>
> Thorbjørn

Der findes et lille pogram som hedder "Dupe File Checker", som kan det der
selv om navnene ikke er ens. Ved ikke lige hvor man kan få det, men det
virker. Jeg har en gammel udgave liggende et sted.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 12-05-08 11:21

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv om navnene ikke er ens. Ved ikke lige hvor man kan få det, men det
> virker. Jeg har en gammel udgave liggende et sted.

Mange tak. Jeg kigger lidt efter den.

Fra : Kim

Dato : 12-05-08 14:34

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> selv om navnene ikke er ens. Ved ikke lige hvor man kan få det, men det
> virker. Jeg har en gammel udgave liggende et sted.

http://www.duplicatechecker.com/ ?

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 21:40

Per O. wrote:
> Der findes et lille pogram som hedder "Dupe File Checker", som kan
> det der selv om navnene ikke er ens. Ved ikke lige hvor man kan få
> det, men det virker. Jeg har en gammel udgave liggende et sted.

Hej Per
Kunne jeg ikke lokke dig til at fortælle hvilket udstyr du bruger til dine
portræt-billeder på dit website?
Jeg var engentlig nysgerrig efter om det var noget super dyrt grej, eller om
det er almindelige consumer varer.

På forhånd tak.

Mvh Nygaard

Fra : Per O.

Dato : 15-05-08 22:54

"Nygaard" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> portræt-billeder på dit website?
> Jeg var engentlig nysgerrig efter om det var noget super dyrt grej, eller

Nogle af de ældre billeder er faktisk skudt med et Canon G2 med 4 megapixel
og en Canon 550ex flash

De nyeste er med mit nuværende udstyr, hvor jeg bruger en Canon EOS 20D og
typisk mit Canon 50mm 1.8 objektiv.

Jeg har et flashanlæg i prisklassen 12.000 fra nyt med 2 stk 300w lamper og
en 100x100cm softbox samt to paraplyer at skifte imellem, nemlig en sølv
reflektorparaply og en hvid gennemlysningsparaply.

Altså ikke noget dyrt og fancy, men i det prisområde hvor de fleste kan være
med

Jeg har altid ment at det sjældent er udstyret som er den begrænsende
faktor. Den begrænsende faktor sidder mellem ørerne på den som holder på
kameraet.

/Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 01:55

Per O. wrote:
> [...]
>
> Jeg har altid ment at det sjældent er udstyret som er den begrænsende
> faktor. Den begrænsende faktor sidder mellem ørerne på den som holder

Jo, men derfor er det jo rart at vide hvad de dygtige fotografer bruger af
udstyr. Hvis der er brugt 15.000 kr.'s objektiver, så kan man jo bedre
forstå at man ikke selv får samme effekt ud af sit 4000 kr.'s kit. Men
interessant at høre om dit udstyr.
Det 50mm f1.8 objektiv som du nævner, er det ikke Canons helt billige 50mm?
Altså den til 800 kr?
Såvidt jeg husker er det 50mm f1.4 der koster 2300 kr. og skulle være super.
Men hvis den til 800 kr. også er god, så er der da penge sparet

Mvh Nygaard

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 17-05-08 05:10

> [...]
> Såvidt jeg husker er det 50mm f1.4 der koster 2300 kr. og skulle være
> super. Men hvis den til 800 kr. også er god, så er der da penge sparet

1.8'ern er helt fantastisk og til prisen bør ingen være for uden...
1.4'ern er maginalt bedre mht. skarphed/bokeh men er bygget noget bedre.

Har selv 1.4'ern fordi jeg havde 1.8'ern i ca. et år hvor 50% af mine skud
var "keep'ere"...
Desværre blev den uheldigvis tabt på et gulv og den var færdig...
Så pas på med det...

Jeg bruger 50mm'ern nok til at jeg kan forsvare at have købt den 1.4'ern.

Mvh
Allan

Fra : co@ch [4130]

Dato : 12-05-08 18:13

http://www.keronsoft.com/dupdetector.html

Bri@n

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 12-05-08 19:03

"Thorbjørn W Spurre" skrev
> Jeg har brug for et progean der kan finde billeder med samme motiv men
ikke
> samme fil navn.
> Er der negen her der kender et sådan?

Måske
http://www.clonespy.com/?Features
What can CloneSpy do?
CloneSpy can help you free up hard drive space by detecting and removing
duplicate files. Duplicate files have exactly the same contents regardless
of their name, date, time and location.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-08 20:14

Thorbjørn W Spurre skrev:
> Hej.
>
> Jeg har brug for et progean der kan finde billeder med samme motiv men ikke
> [...]
Prøv : www.visipics.info/
/Bo