Foto
IBM760 5420
Teil 3020
ang. NIKON
Fra : Tove / Holger

Dato : 05-05-08 14:40

Er der nogle i gruppen der ved om en godt sted i Århus hvor jeg kan få mit
Nikon D50 renset og justeret,så bliver jeg fri for at sende det til Nikon i
København

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-05-08 15:04

Tove / Holger wrote:
> Er der nogle i gruppen der ved om en godt sted i Århus hvor jeg kan få
> mit Nikon D50 renset og justeret,så bliver jeg fri for at sende det til
> Nikon i København

Hvad skal renses?
Hvis det er sensoren, er det normalt noget man gør selv. Har du pletter
på billederne?
Hvad skal justeres?

Normalt sendes reparationer videre til et af østlandene, med mindre det
et et prof kamera.

Bo //

Fra : Tove / Holger

Dato : 05-05-08 16:45

Hej Bo jeg kan ikke se noget på billederne men når jeg kikker igennem
søgeren er der støv / små skit

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-05-08 17:00

"Tove / Holger" <tli@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bo jeg kan ikke se noget på billederne men når jeg kikker igennem
> søgeren er der støv / små skit

Så sidder det på matskiven eller spejlet, i praksis har det jo ingen
betydning

mvh torben

Fra : N/A

Dato : 10-05-08 13:34

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-05-08 13:34

ab© wrote:
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:481f2ef0$0$317$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>

> Er tingene ret skarpt aftegnet i søgeren, sidder det ikke på spejlet, men på
> matskivens underside - tag objektivet af / vip spejlet op (denne mullighed
> må være i menuen) og børst matskiven af med en meget blød pensel

Her må jeg på det skarpeste gribe ind: Hvis du vipper spejlet OP, kan
man ikke komme til matskeiven...

Bo //

Fra : ab©

Dato : 13-05-08 18:00

"Bo Bjerre" <bo@FJERNESsarek.dk> skrev i en meddelelse
> Her må jeg på det skarpeste gribe ind: Hvis du vipper spejlet OP, kan man
> ikke komme til matskeiven...

Nej, hvor er det godt, at du greb ind Bo - det kunne jo være gået helt
galt - tænk sig at slide bagsiden af spejlet op, hvad kunne der ikke være
sket

- Ja, det ser ud som en "ups" - der må være noget, der er gået galt i
transmissionen ...

ab©