Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Sam-justere" billeder
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 05-05-08 12:55

Jeg har en serie billeder af samme motiv, som jeg gerne vil sætte sammen
til et lille filmklip. Da jeg ikke har kunnet tage billederne i nøjagtigt
samme position over adskillige dage, er de enkelte billeder en smule
forskudt eller roteret ift. hinanden. Findes der et program, som
automatisk kan korrigere disse billeder sammen for at line motivet ens op
i dem? Jeg har selv tænkt på, om nogle af de underliggende algoritmer i
Hugin kan gøre det, men jeg har indtil videre ikke kunnet gennemskue det.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-05-08 12:46

"Thomas Arildsen" <tha.es-aau-dk@spamgourmet.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Findes der et program, som
> automatisk kan korrigere disse billeder sammen for at line motivet ens op
> i dem?

Det kan Photoshop CS3

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 07-05-08 12:58

Den Wed, 07 May 2008 13:45:34 +0200 skrev Mogens Hansen:

> "Thomas Arildsen" <tha.es-aau-dk@spamgourmet.com> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Det kan Photoshop CS3

Jeg har ikke selv brugt Photoshop, siden jeg besluttede at holde op med
at piratkopiere for nogle år siden. Nu kan jeg se, at man kan få CS3 til
ca. 1900kr eller til ca. 6100kr (edbpriser.dk), men hvad er forskellen på
disse? 1900kr kunne jeg måske overveje hen ad vejen, men bestemt ikke
6100kr...
Nå, under alle omstændigheder prøver jeg lige at fuske lidt med det
gratis Hugin først.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-05-08 19:13

Thomas Arildsen <tha.es-aau-dk@spamgourmet.com> skrev :

>Nu kan jeg se, at man kan få CS3 til
>ca. 1900kr eller til ca. 6100kr (edbpriser.dk), men hvad er forskellen på
>disse? 1900kr kunne jeg måske overveje hen ad vejen, men bestemt ikke
>6100kr...

Opgradering fra ver. 7 eller nyere kontra en fuld version.
--
Kerim