Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tutorial til adjustment layer?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-05-08 13:51

Jeg har været ude og lege med en balletskole. Forholdene viste sig afsindigt
svære.
Der var sorte vægge, sorte gummi på gulvet, et kæmpespejl foran barren og et
langt smalt vindue over for - For lille til at gi lidt dagslys ind, og for
stort til ikke at være i vejen ret konstant. Lyskilden var 8 amaturer i
loftet - heldigvis med specielle rør.
Der var selvfølgelig også en hvid branddør, og oppe i 3 meters højde var
væggen prydet med krøluldsplader.
Lys var der kun sparsomt med. Laveste ISOindstilling, jeg mødte, var ISO
2500.

Jeg får med andre ord brug for alle trick i bogen for at få noget seværdigt
ud af de billeder.
Max har tidligere anbefalet mig at bruge Adjustment Layer - Jeg har forsøgt
at rode lidt med det, men kan ikke få det til at spille. Jeg har forstået,
at I kan afmaske områder af med Adjustment Layer og behandle dem i hvert sit
layer.

Kan jeg lokke en af jer, der kan, til at lave en hurtig tutorial, så jeg kan
lære noget nyt.
For jeg får sq brug for det til disse billeder

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-05-08 14:05

On Fri, 2 May 2008 14:50:39 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

>Kan jeg lokke en af jer, der kan, til at lave en hurtig tutorial, så jeg kan
>lære noget nyt.

Du kan måske søge inspiration her:
http://www.kentbovin.com/artikel%20partiel%20toning.htm

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-05-08 14:14

Karsten Jensen wrote:

> Du kan måske søge inspiration her:
> http://www.kentbovin.com/artikel%20partiel%20toning.htm

Ja, Kent Bovin er hård til Photoshop.

Jeg har nu fundet lidt om adjustment layers på nettet, og Max har ret.
Det er stærkt vanedannende Og jeg er endda kun lige begyndt at kradse i
overfladen.

Men derfor ville jeg skisme gerne se, hvordan f.eks Max bruger adjustmant
layer mest for inspiration, for de balletbilleder er en udfordring.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Esben

Dato : 03-05-08 22:17

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg lokke en af jer, der kan, til at lave en hurtig tutorial, så jeg
> kan lære noget nyt.
> For jeg får sq brug for det til disse billeder

Prøv at se videoerne fra Radiantvista:
http://www.radiantvista.com/tutorials?page=4

--
Esben