Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny Canon 1D(s) mkIII firmware
Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-04-08 11:45

http://web.canon.jp/imaging/eos1dm3/firmware.html
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos1dsm3/firmware-e.html

med lidt beskrivelse her
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9309-9421

Så må vi håbe at 1D mkIII er blevet hurtigere til at skrive på
hukommelseskort (og at der ikke er for mange fejl...)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 30-04-08 16:01

On 2008-04-30, Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> wrote:
> Så må vi håbe at 1D mkIII er blevet hurtigere til at skrive på
> hukommelseskort (og at der ikke er for mange fejl...)

Oh, har der været et hastighedsproblem der?

Ellers er det rart endelig at have fået joysticket til at vælge AF-
punkter med. En feature der IMO burde have været med fra starten.

Jeg tog et par enkelte test-billeder med den nye firmware i morges,
og umiddelbart virkede det til at de one-shot AF problemer jeg har
oplevet tidligere var væk. Det kræver dog noget mere test, men pt.
er jeg forhåbningsfuld. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-04-08 20:20

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Oh, har der været et hastighedsproblem der?

Ja - ifølge
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9038
skriver den kun knap 11MB/sek på CF kortet men knap 15MB/sek på SD kortet,
hvor 1Ds mkIII
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9256
skriver knap 20MB/sek på UDMA CF kort.

Dels er 11 MB/sek ikke imponerende på et nutidigt top-kamera, mens kortene
klarer 40MB/sek (og konkurrenten 30MB/sek), dels ligner det fuldstændig
situationen da 1D mkII blev lanceret, hvor bl.a. CF kortet var langsommere
end SD kortet og opstartstiden var lang indtil 1Ds mkII blev lanceret og der
efterfølgende kom en firmware opdatering, så 1D mkII og 1Ds mkII blev
ligestillede.
Se f.eks.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dmkii/page12.asp
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dsmkii/page12.asp

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Brian Østergård

Dato : 30-04-08 21:02

> Så må vi håbe at 1D mkIII er blevet hurtigere til at skrive på
> hukommelseskort (og at der ikke er for mange fejl...)

Hej

Lyder dejligt med de nye funktioner specielt muligheden for at vælge alle
AF-punkter med "joystiket"som jeg stadig ikke fatter at de ikke har lavet
fra starten.

Jeg venter nu nok lige 2 dage med at opdatere indtil jeg har hørt om andres
erfaringer

Og det ser endda ud til at opdateringen IKKE nulstiller alle vores C.Fn
indstillinger - kan dette bekræftes ?

Brian :ø)

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-08 23:17

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> Og det ser endda ud til at opdateringen IKKE nulstiller alle vores C.Fn
> indstillinger - kan dette bekræftes ?

Jeg vil tro at du kan load'e indstillinger, som er gemt på et CF kort.
Mvh,
Hans