Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på Eclipse og E2 til sensor swab
Fra : Brian Østergård

Dato : 29-04-08 17:40

Hej

Min nye Canon 1Dmk3 var ufattelig beskidt fra fabrikken så jeg blæste den
ren og gav den en gang sensor swab med Eclipse ligesom jeg har gjort mange
gange på min gamle 20D.

Nu kan jeg se på photosol.com at man skal bruge E2 til 1Dmk3, er der nogen
af jeg der ved om det er en kæmpe katastrofe at jeg har brugt Eclipse denne
ene gang ?
Umiddelbart ser det ud til at den primære forskel er at E2 er mere kemisk
ren og man at swap metoden er en anelse anderledes ifølge.:
http://www.photosol.com/swabproduct.htm og kameraet tager stadig fine
billeder endda uden støvpletter nu.

På forhånd tak for svar / inputs.

Brian :ø)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-04-08 18:24

"Brian Østergård"

er der nogen
> af jeg der ved om det er en kæmpe katastrofe at jeg har brugt Eclipse denne ene gang ?

> [...]

Tjaee )

Fra : Brian Østergård

Dato : 29-04-08 18:38

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Østergård"
>
> er der nogen
>
> og kameraet tager stadig fine

> Tjaee )

Hej

Ja jeg ved godt jeg næsten selv har svaret og kan da også se i div. forums
at der tilsyneladende ikke sker noget ved det nogle enkelte gange men at man
ikke skal gøre det bevist.
Eclipse E2 er bestilt

Kan for øvrigt undres over at Canon ikke bare gør en lille indsats for at
deres kameraer er rene når de forlader fabrikken ???.

Brian :ø)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-04-08 19:11

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eclipse E2 er bestilt

Hvor har du bestilt fra?

mvh Frank

Fra : Brian Østergård

Dato : 29-04-08 20:01

> Hvor har du bestilt fra?
>
> mvh Frank

http://www.micro-tools.com/Merchant2/d_k3e.htm er den til 1Dmk3

Brian :ø)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-04-08 16:21

> http://www.micro-tools.com/Merchant2/d_k3e.htm er den til 1Dmk3

Tak.

mvh Frank

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-04-08 20:34

On Tue, 29 Apr 2008 20:11:09 +0200, Frank K. Jensen wrote:

>"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvor har du bestilt fra?

Det vil jeg egentlig også gerne vide. Jeg har indtil videre kun kunnet
opsnuse den gamle Eclipse, ikke E2.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-08 04:42

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.NO_SPAM_HERE.dk> skrev i en
meddelelse news:svte14522d19jodjquqh4og9241pftom7n@ejberg.dk...
vil jeg egentlig også gerne vide. Jeg har indtil videre kun kunnet
> opsnuse den gamle Eclipse, ikke E2.

Hother i KBH har begge dele

mvh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-08 09:37

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4817ea81$0$310$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hother i KBH har begge dele

Rigtigt, men de er også ufatteligt dyre.
Mvh,
Hans

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-08 10:12

Hans Kruse wrote:

> Rigtigt, men de er også ufatteligt dyre.

Det har de vist fået lavet om på.

Jeg har lige tjekket! - Ja, dvs. man skal lige huske momsen. Eclipse E2
koster 76 kr + moms = 95 kr.
Mod 10.15 Euro hos Micro-tools.de

Det er vist generelt. Micro-tools.de's priser + moms.

Bor man i Kbh eller deromkring kan det vist ikke betale sig at hidse sig op
over det.

For vi andre er det vist lettere at bestille over nettet hos Micro-tools.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-08 12:42

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er vist generelt. Micro-tools.de's priser + moms.
>
> Bor man i Kbh eller deromkring kan det vist ikke betale sig at hidse sig

Ja, det kan man vel leve med jeg checkede deres pris på en
Greytagmacbeth Colorchecker og den skulle de have omkring de 2000kr incl.
moms for. Den kan købes i USA for mindre end 80$. Måske er det et
enkelttilfælde omkring dyre priser hos Hother. Man bør ihvertfald checke
priser før man handler der.
Mvh,
Hans

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 30-04-08 17:30

On Wed, 30 Apr 2008 05:42:10 +0200, Torben og Marie-louise Ager wrote:

>Hother i KBH har begge dele

Tusind tak for den oplysning. Jeg har før kigget på deres hjemmeside,
men der kunne jeg ikke finde E2. De ligger dog næsten lige om hjørnet
fra mig, så jeg vil da smutte forbi en dag og tage et kig.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-08 17:34

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.NO_SPAM_HERE.dk> skrev i en
meddelelse news:pf7h149ktiddnpknq3l3n6r6a2vp3j7ega@ejberg.dk...

> Tusind tak for den oplysning. Jeg har før kigget på deres hjemmeside,
> men der kunne jeg ikke finde E2. De ligger dog næsten lige om hjørnet
> fra mig, så jeg vil da smutte forbi en dag og tage et kig.

var så lidt, har ihverfald for 3 uger siden modtaget E2 med posten fra dem

Vh Torben

Fra : KsK@allgslet.dk

Dato : 30-04-08 18:20

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.NO_SPAM_HERE.dk> skrev i meddelelsen

> Tusind tak for den oplysning. Jeg har før kigget på deres hjemmeside,
> men der kunne jeg ikke finde E2. De ligger dog næsten lige om hjørnet
> fra mig, så jeg vil da smutte forbi en dag og tage et kig.

de ha det og de er rigtigt flink til at hjælp

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-04-08 05:57

http://www.micro-tools.de har det.
--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com