Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon d40x med 50mm
Fra : Peter Holm

Dato : 22-04-08 16:23

hej

fungerer det populære nikon 50mm 1.8 til et
nikon d40x med 50mm

mvh

peter

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 16:43

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> hej
>
> fungerer det populære nikon 50mm 1.8 til et
> nikon d40x med 50mm
>

> mvh
>
> peter

Hvis det hedder AF 50mm f:/1:1.8 D, virker lysmåleren.
Men ikke autofokus, da objektivet kræver at huset har indbygget AF motor.
Dette er dog ikke det største problem da der sidder en indikator i søgeren
der lyser ved korrekt fokus, når der bruges AI AI-S og ældre AF objektiver.
AF-S er betegnelsen for de objektiver der er fuldt ud kompatible med D40(x)
og D60...
I øvrigt er Sigma kommet med en 50mm med indbygget fokusmotor...

mvh.
Tonni

Fra : Robert Piil

Dato : 22-04-08 17:36

"Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> wrote in

> [...]
> er fuldt ud kompatible med D40(x) og D60...
> I øvrigt er Sigma kommet med en 50mm med indbygget fokusmotor...

....men Sigmas er vist ikke til at få endnu, og jeg har ikke set en pris på
den endnu - eller nogle tests for den sags skyld.

Robert Piil

Fra : Peter Holm

Dato : 22-04-08 21:58

Robert Piil wrote:
> "Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> wrote in

> ...men Sigmas er vist ikke til at få endnu, og jeg har ikke set en
> pris på den endnu - eller nogle tests for den sags skyld.
>
> Med venlig hilsen

ok, blir spændende.
tak for info
peter