Råd mod fluer
Fra : Per Kristensen

Dato : 18-07-01 21:36

Hejsa

Vi døjer en del med fluer for tiden. Der må være en masse af jer som har
gode råd. ??

Per
www.napena.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-01 22:13

Hej Per

Prøv med Biospray, det kan købes hos Matas. Det er rigtigt godt, det tager
alt lige fra fluer til lopper.

Hilsen
Joan

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 18-07-01 22:35

"Per Kristensen" <per@napena.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Vi døjer en del med fluer for tiden. Der må være en masse af jer som har
> gode råd. ??
>
> Per
> www.napena.dk

En halv fyldt (eller halvtom) plastpose med vand i, hængende i
dør-/vinduesåbningen skulle hjælpe.

hilsen

Mette

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-07-01 22:47

Mette Tornager Eriksen <metteerik92@NOSPAMhotmail.com> skrev

> En halv fyldt (eller halvtom) plastpose med vand i, hængende i
> dør-/vinduesåbningen skulle hjælpe.

Det er i hvert fald en økologisk løsning

--
Allan

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 18-07-01 23:27

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Mette Tornager Eriksen <metteerik92@NOSPAMhotmail.com> skrev

> Det er i hvert fald en økologisk løsning

Ja, men jeg tror ellers også at det virker med klor

Mette

Fra : Mikael L. Jensen

Dato : 19-07-01 08:57

Du er godt nok glad for klor Mette, er der noget du ikke ville bruge klor
til??

god sommer
Mikael

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 19-07-01 11:47

"Mikael L. Jensen" <laage@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du er godt nok glad for klor Mette, er der noget du ikke ville bruge klor
> til??

Hmmm, til at drikke måske !?

(Du har godt løbende fanget min ironi, ikke ?)

Fra : Mikael L. Jensen

Dato : 19-07-01 19:18

Nej fangede du min?

Fra : Ulla

Dato : 19-07-01 09:06

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev i en
> Mette Tornager Eriksen <metteerik92@NOSPAMhotmail.com> skrev

> Det er i hvert fald en økologisk løsning
>
> --
> Allan

Ja, og så virker det!

Fra : ca

Dato : 19-07-01 08:00

Hvorfor skulle det hjælpe det med vand i en pose?? Ikke fordi jeg ikke tror
det hjælper, men fluer går jo efter søde lugte og mad.

Mvh. Lotte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-07-01 08:11

> Hvorfor skulle det hjælpe det med vand i en pose?? Ikke fordi jeg ikke
tror
> det hjælper, men fluer går jo efter søde lugte og mad.

Fordi vandet giver reflekser, og det kan fluerne ikke lide. De holder sig
altså væk fra åbningen, og kommer dermed ikke ind i huset. Ude er der ikke
meget at gøre - desværre.

Mvh Maria

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 19-07-01 09:47

> [...]
> Hejsa
>
> Vi døjer en del med fluer for tiden. Der må være en masse af jer som har

Et par små potter med tomatplanter ved terassedøren, kan minimere fluernes
'indtrængen'.. Det er både økologisk forsvarligt og produktivt

/Tommy

Fra : Iben

Dato : 20-07-01 12:58

Hej !

Jeg har forsøgte mig flere gange med vand i en pose og hér hjælper det ikke
en døjt !!!

Til gengæld tager jeg en citron og sætter nelliker i den - det hjælper til
UG og giver en sommerlig og frisk duft i rummet.

Iben

Fra : Erna Andersen

Dato : 20-07-01 19:48

Hvorfor slår I dem ikke med en fluesmækker og serverer dem for
alle jeres fugle?

--
Hilsen Erna

Vedhegnet23@mail.tele.dk