Nogen der kender en billig online butik i ~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-08 18:20

Hej.

Er der nogen som kender en god og billig online butik der sælger
dykkerudstyr? Jeg har kigget lidt på denne her http://www.scubadirect.dk
Nogen der har erfaringer med den?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : HKN

Dato : 11-05-08 16:22

Det er Dykkercentrets online butik...

Hvis du nogensinde har stiftet bekendtskab med René derinde fra, så
ville du nok ikke handle der.

Må jeg alternativt foreslå scubagear.dk - der får du fin service, råd
og vejledning fra en som møder dig på det niveau du befinder dig på.

Men der findes masser af gode alternativer generelt - google er din
ven.

Mvh
Henrik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-05-08 13:51

"HKN" <Henrikndk@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det er Dykkercentrets online butik...

Hvis du nogensinde har stiftet bekendtskab med René derinde fra, så
ville du nok ikke handle der.

Snyder han folk?

Må jeg alternativt foreslå scubagear.dk - der får du fin service, råd
og vejledning fra en som møder dig på det niveau du befinder dig på.

Jeg prøver at kigge på den.

Men der findes masser af gode alternativer generelt - google er din
ven.

Ja, jeg har også prøvet at google, men der er så mange, så jeg ikke hvad jeg
skal tage.

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 12-05-08 00:07

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Er der nogen som kender en god og billig online butik der sælger
> dykkerudstyr? Jeg har kigget lidt på denne her http://www.scubadirect.dk
> Nogen der har erfaringer med den?

det kan man jo ikke sådanne svære på for hvilken butiks du skal hanle
handler jo MEGET om hvad du søger.

er det begynder udstyr, eller tech udstyr. søger du en butik, hvor det er
billigt, eller en som er lidt dyre men kan give dig råd og vejledning ?

hvis du skriver lidt mere om dig selv (hvor du er i din dykker kariare) så
er det letter at hjælpe

mvh Morten Dall Darmer
www.divedata.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-05-08 14:37

"Morten Dall Darmer" <morten@divedata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hvis du skriver lidt mere om dig selv (hvor du er i din dykker kariare) så

Jeg er lige i starten. Jeg er ved at tage de sidste dyk til CMAS *, og skal
i gang med CMAS**. Jeg skal b.la. have et par handsker, jeg tabte den ene i
vandet den anden dag, og kunne ikke få fat på den igen.
Jeg skal måske også have en 15 liters flaske, hvis jeg ikke finder en brugt.
Og en makkerline, og et flag. Og muligvis et blybælte uden de irriterende
blykoldser, tænker på et bælte hvor man fylder blyhagl i.

Fra : Torben

Dato : 12-05-08 19:03

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> brugt. Og en makkerline, og et flag. Og muligvis et blybælte uden de
> irriterende blykoldser, tænker på et bælte hvor man fylder blyhagl i.

Det sidste ved jeg at Scubagear laver, så det passer til dig, de er ganske
smarte han bælter med hagl ved ikke om de findes andre steder dog.

-Torben

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-05-08 16:24

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i en meddelelse

> Det sidste ved jeg at Scubagear laver, så det passer til dig, de er ganske
> smarte han bælter med hagl ved ikke om de findes andre steder dog.

Jo jeg har set dem andre steder. Det kan også være jeg venter lidt, synes
jeg har brugt rigeligt med penge på det sidste. Det er godt nok en dyr
sport, men sjov sport

Fra : N/A

Dato : 15-05-08 08:43

Fra : jkl@diveforum.dk

Dato : 13-05-08 01:18

On 12 Maj, 20:03, "Torben" <t...@fjerneshajq.dk> wrote:
> [...]
>
> Det sidste ved jeg at Scubagear laver, så det passer til dig, de er ganske
> smarte han bælter med hagl ved ikke om de findes andre steder dog.

mht. bly bør du gøre dig selv den tjeneste at investere i et bælte/
system med seler og udløser mekanisme. Det vil spaere dig for mange
ærgelser når bæltet udvider sig i vand og når dragten komprimeres på
dybden.

Jeg er sikker på at det også vil spare dig penge i længden da du så
ikke vil udskifte dit blybælte lige med det samme.

Jan Kofoed Laursen
http://www.diveforum.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-05-08 16:26

<jkl@diveforum.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Hvordan virker sådan et med seler? Er det til og få hurtigt? Og sidder det
inde under BCD'en?

Fra : N/A

Dato : 15-05-08 08:43

Fra : jkl@diveforum.dk

Dato : 14-05-08 13:54

On 14 Maj, 17:26, "Jørgen Nielsen"
> [...]
> ikke vil udskifte dit blybælte lige med det samme.
>
> Hvordan virker sådan et med seler? Er det til og få hurtigt? Og sidder det

Ja det sidder under BCD'en med udløser håndtag der sidder ved hoften.
Ved at trække i dette håndtag trækker man en wire ud sådan at blyet
frigøres fra selerne.

En anden mulighed er at købe en BCD med integreret bly. Her findes der
flere forskellige udløsningsmekanismer.

Jan kofoed Laursen
http://www.diveforum.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-05-08 08:43

jkl@diveforum.dk wrote:
fra selerne.

> En anden mulighed er at købe en BCD med integreret bly. Her findes der
> flere forskellige udløsningsmekanismer.

Og nogle er bedre end andre... der er nogle producenter som anvender
velcro til at fastgøre blylommerne med. Det fungere også fint nok så
længe det er nyt, men det bliver slidt og pludselig er der ikke
vedhæftning nok og risikoen for at tabe bly er ganske overhængende... Så
vælger man integreret bly (eller seletøj) så skal det IMO være med et
eller andet form for split system, og det skal ikke være for nemt at
smide blyet, da man jo kan komme lidt for tæt på noget garn/tovværk på
bunden, og det vil være trælst at smide halvdelen af sit bly på den måde.

Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-05-08 17:57

Ja det sidder under BCD'en med udløser håndtag der sidder ved hoften.
Ved at trække i dette håndtag trækker man en wire ud sådan at blyet
frigøres fra selerne.

Ok.

En anden mulighed er at købe en BCD med integreret bly. Her findes der
flere forskellige udløsningsmekanismer.

Jeg har faktisk fundet ud af at, der sidder nogle lommer i min BCD, men der
kan nok kun være et stykke bly i hver side.

Fra : N/A

Dato : 15-05-08 08:43