Kamera + undervandshus
Fra : Shsj

Dato : 08-05-08 17:28

Hej med jer
Jeg er begyndt at lede efter et rimeligt kompakt digitalkamera med
tilhørende uv-hus. Men jeg synes godt nok ikke det er let at navigere i
markedet af kamera'er ... kameraet jeg leder efter er et, som jeg kan have
med på uv-jagt (jeg dykker aldrig med flaske). I forretningen i dag, blev
jeg anbefalet et Olympus µ 1030sw, som i sig selv er vandtæt ned til 10
meter - men jeg dykker jo oftest omkring de 10 meter (+-), så jeg er usikker
på om jeg tør tage chancen med dette kamera. Er der nogen af jer, der har
erfaringer med Olympus µ 1030sw eller kan I anbefale andre løsninger i samme
prisleje (ca. 2000-3000 kr.)?
MVH.
Shsj

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-08 07:10

Hejsa.
Prøv at kikke på Canon Ixus.
Lille godt kompaktkamera hvortil du kan købe UV hus til 40m.
Prisen ligger vist omkring 3500 inkl. hus.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-08 08:32

Jeg har et Ixus 900 ti med tilhørende undervandshus. Kameraet var en
demomodel og derfor med en vis rabat. Ialt kostede det lige omkring de 3000
med et 2 gb kort. Billedkvaliteten på dette kamera er relativ god af en så
kompakt model at være.

Set i bakspejlet ville jeg nok overvej et kamera med billedstabilisering i
stedet.

Tilsvarende overvejer jeg også at købe en ekstern slave flash.

/Marten

Fra : Jürgens

Dato : 09-05-08 02:19

On 8 Maj, 18:27, "Shsj" <SilverdrengenFJ...@gmail.com> wrote:
> [...]
> erfaringer med Olympus µ 1030sw eller kan I anbefale andre løsninger i samme

Hejsa,

Jeg har haft et Olympus Mju 7??, men jeg var ikke tilfreds med
billedkvaliteten og har skiftet over til Canon, hvor jeg har et G9.
Det er ikke så kompakt, men Canon giver gode billeder. Et andet
alternativ er Sony, hvor en af mine kammerater har et meget kompakt
kamera, der tager fantastiske billeder. Hvis du er interesseret kan
jeg skaffe dig typen.

Jürgens

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 09-05-08 04:28

Olympus mju790 med PT-041 hus (noget i den stil i hvert fald). Det er
vist ca. i det prisleje du nævner. Her er en bunke billeder med det -
jeg kan sende full size JPEGs til dig hvis du vil?

http://www.sportsdykkerklubbenvikingerne.dk/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=26&catid=24

Kvaliteten er fin, men ikke at sammenligne med DSLR, men så er
prislejet altså også et helt andet.

Mvh Anders

Fra : Shsj

Dato : 09-05-08 15:39

"Shsj" <SilverdrengenFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
> Jeg er begyndt at lede efter et rimeligt kompakt digitalkamera med
> tilhørende uv-hus. ...Er der nogen af jer, der har erfaringer ... (ca.
> 2000-3000 kr.)?
> MVH.
> Shsj

Hej Igen.
Tak for jeres svar.
Hmm, så tror jeg måske det ender med et Canon Ixus af en art (med
billedstabilisering) - så mangler jeg blot at bestemme mig for eet af de
mange IXUS modeller ;).
Jürgens - hvilket Sony var det du synes laver fantastiske billeder?
VH.
Shsj

Fra : Jürgens

Dato : 09-05-08 12:25

On 9 Maj, 16:39, "Shsj" <SilverdrengenFJ...@gmail.com> wrote:

> [...]
> mange IXUS modeller ;).
> Jürgens - hvilket Sony var det du synes laver fantastiske billeder?

Jeg har lige haft fat i ham med Sony kameraet. Det er et Cybershot
DSC-150. Han har også indvilget i at du kan få nogle billeder at se,
hvis du har lyst.
Kameraet har også¨billedstabilisering, og det er virkelig fine
billeder der kommer ud af det.

Jürgens

Fra : Lars Skov

Dato : 10-05-08 22:55

Hejsa

> [...]
> mange IXUS modeller ;).
> Jürgens - hvilket Sony var det du synes laver fantastiske billeder?

Jeg har et Ixus 860 IS. Det er jeg ganske tilfreds med, og så er det
faktisk lidt vidvinklet, 28mm, som standard. En god ting ved uv-
fotografering i DK.

Mvh
Lars SKov

Fra : Lars Skov

Dato : 10-05-08 23:02

Hejsa

> Jeg har et Ixus 860 IS. Det er jeg ganske tilfreds med, og så er det
> faktisk lidt vidvinklet, 28mm, som standard. En god ting ved uv-
> fotografering i DK.

Og her er et par af mine amatørbilleder

http://s282.photobucket.com/albums/kk255/z6lsd/Dykketur%20Munkholmbroen/?albumview=slideshow

De er ubehandlede og stort set usorterede.

Mvh
  Lars SKov

Fra : Shsj

Dato : 11-05-08 18:52

"Lars Skov" <l@rsskov.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa

> [...]
>http://s282.photobucket.com/albums/kk255/z6lsd/Dykketur%20Munkholmbroen/?albumview=slideshow
>De er ubehandlede og stort set usorterede.

Godt at se ...mange fine billeder.
Men jeg tror, at jeg ender med et helt tredie (fjerde) kamera - i min søgen
faldt jeg nemlig over et Pansonic DMC-TZ3, som jeg egentlig synes virker som
et ret godt kamera både til still-billeder og til videosekvenser...og så er
der 10x optisk zoom (...og tak til Panasonic...man burde jo få reklamepenge
for at skrive i denne tråd ).
VH.
Shsj

Fra : Lars Skov

Dato : 11-05-08 13:38

Hejsa

> Godt at se ...mange fine billeder.

Tak

> [...]
> der 10x optisk zoom (...og tak til Panasonic...man burde jo få reklamepenge

Husk at du ikke kan bruge zoom til noget under vandet - kun macro og
vidviklen/uden zoom! Men det er jo dejligt med lidt zoom over vandet.

Mvh
Lars

Fra : Shsj

Dato : 12-05-08 07:50

"Lars Skov" <l@rsskov.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa
> [...]

Husk at du ikke kan bruge zoom til noget under vandet - kun macro og
vidviklen/uden zoom! Men det er jo dejligt med lidt zoom over vandet.

Nemlig