ED50 er det mon det samme som European 195~
Fra : Torben

Dato : 06-05-08 21:03

Hej,

Er ny på det her GPS, men har læst lidt, og mange positioner er ED50 i
vragguiden, kan jeg bare sætte min Garmin op til European 1950 ??
-Torben

Fra : Søren Arnvig

Dato : 06-05-08 21:47

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er ny på det her GPS, men har læst lidt, og mange positioner er ED50 i
> vragguiden, kan jeg bare sætte min Garmin op til European 1950 ??

Ja

Søren Arnvig

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-05-08 16:30

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Er ny på det her GPS, men har læst lidt, og mange positioner er ED50 i
> vragguiden, kan jeg bare sætte min Garmin op til European 1950 ??
> -Torben

Hvis det er en GPS position så ja, hvis der ikke står andet er det en decca
position som så nok ikke passer altid på din GPS. Så vidt jeg husker med
Garmin sætter du den bare til ED50 når du taster ind så regnes den om til
WGS84 når du sætter GPSen til det.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Torben

Dato : 07-05-08 19:40

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message
> [...]
> med Garmin sætter du den bare til ED50 når du taster ind så regnes den om

Det ser ud til alle positioner bliver flyttet en smule når jeg skifter fra
WGS84 til ED50, men den skifter ikke tilbage til de oprindelige positioner
når jeg skifter tilbage ?? Er der nogen der kan kaste lidt lys over hvordan
jeg bedst får positionerne (mest korrekt) ind i min GPS, umiddelbart er der
jo mange i ED50, men når nu de andre bliver ødelagt ?? ved at skifte mellem
formatet for enheden.

-Torben

Fra : Torben

Dato : 07-05-08 19:48

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> wrote in message

> [...]
> umiddelbart er der jo mange i ED50, men når nu de andre bliver ødelagt ??
> ved at skifte mellem formatet for enheden.

Det er ikke helt rigtigt hvad jeg skrev, jeg kørte mapsource i ED50 og GPS
enheden i WGS84, men men ... den ændrer lidt, fx. Sinne Nordfisk er på WGS84
: N55 49.085 E12 42.024 efter to skift WGS84 ->ED50 og tilbage kommer den
til at ligge på : N55 49.085 E12 42.240 hvorfor, jeg kan ikke have det

-Torben

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-05-08 20:25

> [...]
> WGS84 : N55 49.085 E12 42.024 efter to skift WGS84 ->ED50 og tilbage
> kommer den til at ligge på : N55 49.085 E12 42.240 hvorfor, jeg kan ikke

Ingen forskel hos mig lige meget hvor meget jeg skifter frem og tilbage.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Torben

Dato : 07-05-08 20:36

> Ingen forskel hos mig lige meget hvor meget jeg skifter frem og tilbage.
>

> --
> Henrik Manley
> m@nley.dk http://bends.dk

Jeg må have nosset i et eller andet, for det gør min heller ikke mere
måske import export osv. fra mapsource.

Takker.

Torben