Astra - kliklyde fra baghjul
Fra : Jebir

Dato : 27-05-08 20:52

Hej

Jeg er netop rendt i (endnu!) et problem med min Astra fra ´93.

Højre baghjul giver nogle tydelige kliklyde når jeg kører - de begynder
efter kort tids kørsel, og er tydeligst når jeg drejer. De svinger efter
bilens omdrejninger.
Jeg har for en uge siden sat sommerdækkene på - nye dæk bagpå - og de er
afbalanceret mv.
Jeg har haft hjulet taget af for at se om der evt. sad noget i det som ikke
skulle sidde der - det gjorde der ikke!
Har læst på et forum, at det eventuelt kan have noget at gøre med en
afbalanceringsklods der går imod noget eller sådan noget - kan nogen
forklare dette?

Eller er der andre muligheder? Det eneste der er lavet er at skifte
hjulene - der er ikke pillet ved bremser el. lign. i den sammenhæng (selvom
det nok også snart nærmer sig...)

Venlig hilsen, og på forhånd tak,

Mikkel Skou

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 21:56

Defekt leje ?

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-05-08 23:07

Eque skrev:
> Defekt leje ?

præcist mit bud..

Baghjulslejer på sådan en opel er billige og nemme at skifte - og gør
dig selv den tjeneste at skifte begge 2 med det samme!

Thore