Hvad gik galt ?
Fra : Kim

Dato : 27-05-08 17:48

Jeg er den (forholdsvis) lykkelige ejer af en SsangYoung Rexton.
I dag koblede jeg en trailer på, og startede. Det gik fint de første
ca. 500m, men så tabte den pludselig al kraft, og gik kun i
tomgang. Uanset hvor meget jeg trådte på speederen, gik den
kun i ganske almindelig tomgang. Ikke ujævnt eller noget,
bare tomgang.
Ud og checke brændstofilter og slanger... Ingen fejl...
Startede igen... Samme fejl. Kunne køre et kort stykke, og så
tomgang. Holde lidt i tomgang, kunne så køre 20-30m igen.
Lortebil...
Trillede hjem med trailer, og satte den af. Så var der pludselig
ingen problemer.. Dohh...
På med skidtet igen... Samme fejl...
Så skal der ikke den helt store ledvogtereksamen til at
konkludere, at fejlen må ligge i trailerens el-system.
Men hvordan pokker kan det resultere i den fejl på bilen ?

Mvh, Kim

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 27-05-08 18:23

Kim wrote:
> Så skal der ikke den helt store ledvogtereksamen til at
> konkludere, at fejlen må ligge i trailerens el-system.
> Men hvordan pokker kan det resultere i den fejl på bilen ?
>
> Mvh, Kim

Manglende stelforbendelse, eller kortslutning mellem positionslys og
bremselys. Begge dele vil give spænding retur på bremselyset.

Når motorstyringen så måler en spænding på bremselyset, går motoren i
tomgang fordi den tror du bremser.. Prøv evt at træde svagt på bremsen
mens du giver gas, uden trailer?

Kun et gæt :)

-Thomas Jørgensen.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 27-05-08 18:33

Thomas Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Når motorstyringen så måler en spænding på bremselyset, går motoren i
> tomgang fordi den tror du bremser.. Prøv evt at træde svagt på bremsen

Hyh, hvis jeg har ret, så er det jo en amatørnisse der har designet
elektronikken. Det kan da blive farligt! Det fikses iøvrigt nemt med en
god kraftig diode på bremselysledningen, så strømmen kun får lov at løbe
ud til traileren (ikke altså ikke ind igen).

-Thomas

Fra : brian

Dato : 27-05-08 22:23

>Hyh, hvis jeg har ret, så er det jo en amatørnisse der har designet
>elektronikken. Det kan da blive farligt!

HMM SsangYoung er den pr definition ikke livsfarlig?
Var det ikke den der kom ind i EU på minimums krav?

Hvis der er noget jeg har lært i industrien så er det at kinesisk
apperater kun virker i 1 ud af 10 tilfælde.

What the fuck jeg holder god afstand til en SsangYoung for chaufføren
må lide under manglende viden siden han/hun vil sætte sit liv på spil
i en livsfarlig bil

Fra : Kim

Dato : 27-05-08 23:20

"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis der er noget jeg har lært i industrien så er det at kinesisk
> apperater kun virker i 1 ud af 10 tilfælde.
Så er jeg sgu heldig. Fik den ene der virkede...

> What the fuck jeg holder god afstand til en SsangYoung for chaufføren
> må lide under manglende viden siden han/hun vil sætte sit liv på spil
> i en livsfarlig bil
Jeg er osse glad for ikke at ha' en båtnakke liggende helt oppe
i r...., så det er fint med mig.
Bilen er indkøbt til at trække tunge trailere, og det klarer den til UG.

Mvh, Kim

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-05-08 01:12

Isang tao pinangalanan, brian nagsulat:

klip
> [...]
>
>What the fuck jeg holder god afstand til en SsangYoung for chaufføren
>må lide under manglende viden siden han/hun vil sætte sit liv på spil

Koreanerne bliver kede af det, når du påstår at Ssang young er bygget
i Kina.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 28-05-08 04:35

> HMM SsangYoung er den pr definition ikke livsfarlig?

Nej.

> Var det ikke den der kom ind i EU på minimums krav?

Nej.

Ssang Yong er et kinesisk firma, men bliverne bliver bygget i Korea.

Leo Havmøller.

Fra : brian

Dato : 28-05-08 12:27

On Wed, 28 May 2008 05:34:42 +0200, Leo Havmøller
<rtxleh@nospam.nospam> wrote:

>Nej.

>Nej.
>
>Ssang Yong er et kinesisk firma, men bliverne bliver bygget i Korea.
>
>Leo Havmøller.

Så tager jeg mine ord i mig igen det er trods alt en koreaner, syntes
bare at huske at der var en stemning på grænsen til at forbyde bilen
selv om den måske lige kunne klare kravene til EU.

Men hvad var det så for en firhjulstrækker der kom fra øst som nærmest
havde en dødsgaranti med i købet såfremt man kørte galt i den ?

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-05-08 15:47

Isang tao pinangalanan, brian nagsulat:

klip

>Men hvad var det så for en firhjulstrækker der kom fra øst som nærmest
>havde en dødsgaranti med i købet såfremt man kørte galt i den ?

Jiangling Landwind

http://ing.dk/artikel/65865?highlight=br%E6kker
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kim

Dato : 27-05-08 22:03

"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i meddelelsen

> Når motorstyringen så måler en spænding på bremselyset, går motoren i
> tomgang fordi den tror du bremser.. Prøv evt at træde svagt på bremsen
> mens du giver gas, uden trailer?
>
> Kun et gæt :)

Godt gæt... samme fejl ved tråd på bremsen.

Mvh, Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-08 00:36

On 28 Maj, 00:20, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:

> [...]
> i r...., så det er fint med mig.
> Bilen er indkøbt til at trække tunge trailere, og det klarer den til UG.

Det gjorde den jo netop ikke

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : René Løweneck

Dato : 27-05-08 19:04

Hej Kim !

> Så skal der ikke den helt store ledvogtereksamen til at
> konkludere, at fejlen må ligge i trailerens el-system.

Før du kan isolere fejlen til traileren, må du lige prøve noget mere. Sæt en
trailer/campingvogn, hvor du er sikker på at lyset virker perfekt (eks.
prøvet med en anden bil), bag din bil og kør en lille tur. Kører din bil som
den skal nu, så er det ganske rigtigt den oprindelige trailer, der har
fejlen. Laver din bil derimod samme nummer som før, så ligger fejlen mest
sandsynligt i dit (bilens eget) hængerstik.

> Men hvordan pokker kan det resultere i den fejl på bilen ?

Kortslutning - forkert montering osv.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar