Seværdigheder mellem Herning og Toscana
Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 27-05-08 12:41

Til sommer går turen til Toscana i bil og sneglehus. Undervejs kunne det
være lækkert nok, hvis der lå nogle spændende ting, som man kunne se,
når tiden i bilen blev for lang. Det kunne være museer med sjældne biler
eller KZ lejre mm. Er der andre ting, man bør se undervejs?

Jeg forventer, at turen kommer til at gå langs A7 ned gennem Østrig.
Hvad ligger der af spændende ting i nærheden af denne rute? Det gør ikke
noget, at turen tager en dag ekstra, hvis det er nødvendigt.

Tak for hjælpen

Mvh.
Rasmus

--
Fjern ".spam.com" fra min mailadresse.

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-08 12:44

http://www.collection-schlumpf.com/en/schlumpf/

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 14:42

Rasmus Lauritsen skriver:

> [...]
> når tiden i bilen blev for lang. Det kunne være museer med sjældne biler
> eller KZ lejre mm. Er der andre ting, man bør se undervejs?

www.miwula.de.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-08 17:29

"Rasmus Lauritsen" <rasmus@lauritsen.info.spam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ligger der af spændende ting i nærheden af denne rute? Det gør ikke noget,
> at turen tager en dag ekstra, hvis det er nødvendigt.

Dino-park: Dinosaurpark ved Münchehagen.

Nördlingen. Meteorkrater. Ligger få km fra bunden af 7´eren.

Samnaun. Schweizisk toldfrit område ligger få km fra din rute (ved Pfunds).

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Per Tolbøll

Dato : 27-05-08 17:48

> Jeg forventer, at turen kommer til at gå langs A7 ned gennem Østrig.
> Hvad ligger der af spændende ting i nærheden af denne rute? Det gør ikke
> noget, at turen tager en dag ekstra, hvis det er nødvendigt.

Når i _er_ kommet til Toscana og alligevel er på de kanter, er her en
bilforretning med et udvalg lidt ud over det sædvanlige: www.autospinetti.it

Man kan vel altid ose lidt, priserne for de små røde startede ved
omkring 30.000 Euro

/Per

Fra : news@tele.dk

Dato : 27-05-08 20:28

> [...]
> tiden i bilen blev for lang. Det kunne være museer med sjældne biler eller
> KZ lejre mm. Er der andre ting, man bør se undervejs?

Drej fra i Stuttgart, der ligger både Porsche og Mercedes Benz fabrikker og
museer. MB museet har fået flere priser for både udstilling og arkitektur.
Sidst jeg var dernede var Porsche igang med at bygge et nyt museum, jeg er
ikke helt klar over om de er blevet færdige.

Fabriksrundture skal bestilles hjemmefra.

Desuden ligger der en Hugo Boss factory outlet ikke langt fra Stuttgart, så
kan I også blive klædt ordentlig på til resten af turen

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Tom

Dato : 27-05-08 22:30

"news@tele.dk" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> arkitektur. Sidst jeg var dernede var Porsche igang med at bygge et nyt
> museum, jeg er ikke helt klar over om de er blevet færdige.

Det vil jeg da håbe for i 2004 da jeg så Porsche museet hvor der i øvrigt er
gratis adgang, da blev jeg godt nok slemt skuffet. Mage til lille museeum
finder man næppe andre steder, man kan dårligt bruge mere end 1 time der og
så have set alle biler 3 gange.

--
Tom