Fra Italien til Danmark?
Fra : John Sahl

Dato : 27-05-08 08:48

Hejsa,

Fredag eftermiddag og "nogen timer frem" skal jeg køre et smut fra Italien,
gennem Modena og op gennem Europa hjem til Danmark

Er der noget jeg kan forberede mig på hjemme fra mht. eventuelle
betalingsveje eller lignende? Eller eventuelt nogen der ved noget jeg skal
dreje langt udenom?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Allan

Dato : 27-05-08 09:50

> Er der noget jeg kan forberede mig på hjemme fra mht. eventuelle
> betalingsveje eller lignende? Eller eventuelt nogen der ved noget jeg skal
> dreje langt udenom?

E45 (A22) igennem italien og østrig
E45 (A13-A12) Til Munchen
E45 (A9) til Nurnberg
E45 (A3-A7) til Hamborg og videre mod grænsen

Undgår Munchen og Hamborg i myldertiden, så skulle der ikke umiddelbart være
nogen problemer
Se eventuelt
http://www.fdm.dk/public/ferie/naarduerpaavej/bilkoerogvejarbejde/kokalender/juliseptember.htm

/A

Fra : Aslan

Dato : 27-05-08 16:39

John Sahl wrote:
> Er der noget jeg kan forberede mig på hjemme fra mht. eventuelle
> betalingsveje eller lignende?

Autostrada i Italien er betalingsveje - brug dem.

Tag A22 mod Brenner/Brenneo
Kør af ved Vipiteno/Sterzing og tad den gamle vej over Brenner ind i Østrig.
Kør på den østrigske motorvej ved Insbruck Süd (Husk vignette - købes på
alle tankstationer)
"Hold til venstre) og tag A12 mod vest.
Kør af motorvejen ved Mötz mod Fernpass
Følg vejen ind i Tyskland og følg så A7 hjem

god tur

Aslan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-05-08 13:56

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der noget jeg kan forberede mig på hjemme fra mht. eventuelle
> betalingsveje eller lignende? Eller eventuelt nogen der ved noget jeg skal

Du betaler for at køre motorvej i Italien. Du skal desuden betale for at
køre over Brenner. I Østrig betaler du for motorvej (plaquette/vignette).

Følgende vej er betalingsfri:

Kør til Bolzano på hovedvejene :)
Drej til Venstre imod Nauders på SS38.
kør over Reschenpass og husk at køre forbi Samnaun, hvor du bl.a. kan købe
toldfrit brændstof.
Fortsæt igenne byen Landeck og kør ved siden af betalingsmotorvejen ud på
B189, over Fernpass til bunden af A7. Hold dig på A7 igennem Tyskland.

Turen er noget kønnere end turen på motorvejen, skulle jeg hilse at sige...

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : John Sahl

Dato : 28-05-08 16:02

Per Henneberg Kristensen wrote:
> kør over Reschenpass og husk at køre forbi Samnaun, hvor du bl.a. kan
> købe toldfrit brændstof.

Det er da interessant, for bilen jeg skal køre hjem i er ikke specielt
økonomisk, så fortæl gerne mere

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-05-08 16:15

On Wed, 28 May 2008 17:02:21 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Det er da interessant, for bilen jeg skal køre hjem i er ikke specielt
>økonomisk, så fortæl gerne mere

>--

Nu er det jeg begynder at spekulere på hvad det er du har gang i

Hvorfor er det jeg tror, at du udemærket kan finde hjem fra Italien,
men ligesom mangler en undskyldning for at komme frem med hvad det er
for en bil du skal køre hjem i, uden at det kommer til at fremstå som
pral. )

Modena, Modena bum bum?

Nix, du kommer til at forblive indebrændt. Vi vil overhovedet ikke
vide det, basta.

Men kom godt hjem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 28-05-08 17:27

Folmer Rasmussen wrote:
> Nu er det jeg begynder at spekulere på hvad det er du har gang i

Tror du ligefrem jeg er så udspekuleret?

> [...]
> men ligesom mangler en undskyldning for at komme frem med hvad det er
> for en bil du skal køre hjem i, uden at det kommer til at fremstå som

Well, pral kan det ikke blive, for det er ikke en gang min egen bil.

> Modena, Modena bum bum?

Nej desværre, både billigere, ældre og med træk på et hjulsæt mere.

> Nix, du kommer til at forblive indebrændt. Vi vil overhovedet ikke
> vide det, basta.

Godt så

> Men kom godt hjem.

Jo tak, men tager først fra Danmark fredag formiddag