Andet multimedie
bentjuul 3670
Transparant gif i PhotoShop 6.0
Fra : Anders Grønborg - En~

Dato : 18-07-01 21:13

Pinligt pinligt, men jeg har så store problemer med at
lave en transparant gif i PhotoShop 6.0, at jeg stadig
har version 5.5 installeret udelukkende pga. denne
funktion.

Tilsyneladende er den glimrende "file - export"-funktion
fjernet i version 6.0.
Her kunne man ellers selv fjerne de farver man ikke ønsker.

Er det fordi funktionen er lagt over i Imageready? Jeg
ønsker nemlig at kunne lave transparante giffer direkte
i PhotoShop 6.0.
Eventuelt via "save for web"-funktionen, men det virker ikke!

Hjælp!

/anders grønborg

Fra : jopa

Dato : 18-07-01 22:10

Anders Grønborg skrev bla..
> Tilsyneladende er den glimrende "file - export"-funktion
> fjernet i version 6.0.
> Her kunne man ellers selv fjerne de farver man ikke ønsker.

Den findes da på min 6.0
Menu eksporter eksport gif

Eller eksporter til web - gif

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-07-01 22:14

"Anders Grønborg - EntertainMen" <info@entertainmen.dk> skrev:

> Tilsyneladende er den glimrende "file - export"-funktion
> fjernet i version 6.0.

Den bliver normalt ikke installeret ved en standardinstallation,
men ligger på cd'en. (Gif89a Export.8be)
Smid den ind i mappen Plugins > Import/Export og du er
flyvende som i de tidligere versioner.

> Er det fordi funktionen er lagt over i Imageready? Jeg
> ønsker nemlig at kunne lave transparante giffer direkte
> i PhotoShop 6.0.

Tag filteret fra cd'en som beskrevet, kør File > Save for web,
eller kør guiden Help > Export Transparent Image...

> Eventuelt via "save for web"-funktionen, men det virker ikke!

Jo det gør. Du gør det nok bare forkert. :)
Grafikken skal ligge på en transparent baggrund og så skal
Transparency være slået til i Save for Web.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anders Grønborg - En~

Dato : 21-07-01 20:17

Jeg nappede filen "GIF89a Export.8be" fra version 5.5 og smed ind i
6.0-mappen (C:\Program Files\Adobe\Photoshop 6.0\Plug-Ins\Adobe Photoshop
Only\Import-Export) og så virkede det!!

Super underligt at de vælger at fjerne gif-export-funktionen i standard
installationen af version 6.0.
Regner de på Adobe med at Internettet nok bare er en dille

/anders

Fra : Madsen

Dato : 21-07-01 21:06

> [...]

> installationen af version 6.0.
> Regner de på Adobe med at Internettet nok bare er en dille

Næ, men langt de fleste har nok taget Save for web til deres
hjerter ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : stefan mylleager

Dato : 23-07-01 11:49

Du kan godt lave en transparant gif med save for web, så skal baggrunden
i din photoshop-fil bare være transparant, fremfor at den - som når man
bruger export gif - har en eller anden farve som man vælger skal være
transp. når man eksporterer.

-stefan