Citroen værksteders dårlige ry i tilfredsh~
Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-08 10:16

Ja så kan jeg bidrage

I 2007 købte vi en C5 - med sommerdæk på stålfælge.

Da vinteren nærmedes sig lod vi den undervognsbehandle hos et
dinotrol/citroen værksted og de satte også vinterdæk på stålfælgene (dækkene
købt andetsteds) pris 375,-

I vinters fik den så et 20000km eftersyn og min kone spørger værkstedet
(værkføreren i indskrivningen) hvad de tager for at sætte sommerdækkene på
alufælgene (købt brugt) og skifte hjulene på bilen - Svaret fra værkføreren
er 500,-

Da vinteren er ovre (og værksteder har tid) kører hun omkring. Nu er
regningen så kommet 573,75 PLUS MOMS Og dertil "selvfølgelig" 28,69 i
diverse forbrugs materialer .... Altså 750kr for at få monteret 4 løse dæk
på 4 løse alu fælge og sat dem på bilen.

Kontronteret med regningen og den mundtlige pris var at de 500kr kun dækkede
at bytte hjulene rundt hvis dækkene sad på fælgen !!

Fandme ikke sært at Citroen værkstederne har et dårligt ry ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 10:54

On Mon, 26 May 2008 11:15:54 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>at bytte hjulene rundt hvis dækkene sad på fælgen !!
>
>Fandme ikke sært at Citroen værkstederne har et dårligt ry ...

Jeg aner ikke om Citroen-værksteder har et dårligt ry, men det kan da
i hvert fald ikke være p.gr.a. den regning du har fået.

Hvis vi starter med momsen, som du ligefrem råber ad (jysker ), så
er det jo ikke værkstedets skyld.

Selv med moms har du betalt under 200 kr. pr. hjul, for en helvedes
masse dækbytteri og fælge af og på, samt afbalancering. Hvad er det
lige der er så forskrækkeligt med det?

De 28.69 kr. er sikkert betaling for vægtklodser i forbindelse med
afbalanceringen.

Hvis du selv arbejder til en lavere pris, så er løsningen 2 sæt fælge
med henholdsvis sommer- og vinterdæk på, og gør det selv for resten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-08 11:45

> Hvis vi starter med momsen, som du ligefrem råber ad (jysker ), så
> er det jo ikke værkstedets skyld.

Det jeg råber af at jeg har fået en pris der hedder 500,- og priser til en
forbruger skal jo gives med moms. En ok pris for en ydelse jeg før har givet
375,- (der var det dog stålfælge - men der skulle der både dæk af og på -
her skulle de blot monteres)

> Selv med moms har du betalt under 200 kr. pr. hjul, for en helvedes
> masse dækbytteri og fælge af og på, samt afbalancering. Hvad er det
> lige der er så forskrækkeligt med det?

Nej, det var løse dæk der skulle på løse rengjorte fælge - Og så skulle
hjulene lige byttes rundt. Altså næsten samme arbejde som hvis hjulene sad
på bilen. Eneste ekstra var at smide et sæt hjul i bagagerummet.

Men jeg kan selvfølgelig vælge at se montering og afbalancering som meget
billigt. Når det at bytte hjulene rundt er det der koster 500,- (ifølge dem
dd) Så har jeg fået monteret og afbalanceret 4 dæk for 250,- .....

Men det der ødelægger mit humør er at det ikke længere er nok at spørge om
prisen på et værksted - man skal åbenbart have det skriftligt

Havde værkstedet sagt det kostede 750,- havde jeg nok også spurgt et
dækcenter eller det autoriserede citroen værksted der i efteråret leverede
samme ydelse for 375,-

Jeg synes bare at de er "meget gode" til at skrive regninger. 20000km
service kostede ved indskrivning 2226,40kr. Som ekstra skulle der så skiftes
2 pos lys pærer og 2 nummerpladelys. De 4 pærer med montering 474,35 =>
2700,75 Men der havde jeg bedt dem skifte pærene ude at spørge til
prisen - men det er noget lort at komme til de pos.lys pære så den pris kan
sagtens svare til tidsforbruget....

Fra : hamselv

Dato : 26-05-08 12:24

Sorry kunne ikke lige lade være , men et 20.000 km service på en lille
pandabjørn koster altså kun kr. 1400,-

henrik

(lille biler=lille priser, store biler=store priser)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-08 15:07

hamselv skriver:

> Sorry kunne ikke lige lade være , men et 20.000 km service på en lille
> pandabjørn koster altså kun kr. 1400,-
>
> (lille biler=lille priser, store biler=store priser)

Hmmm, vil du dermed mene at min Golf er mindre end din Panda?

http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-05-08 15:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> hamselv skriver:

> Hmmm, vil du dermed mene at min Golf er mindre end din Panda?
>
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg

Nu er mit indtryk så også at det værksted hvor jeg bydreng som knægt, er et
af de mere rimelige prismæssigt set.

/F

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 16:07

On Mon, 26 May 2008 16:07:21 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>hamselv skriver:

>Hmmm, vil du dermed mene at min Golf er mindre end din Panda?
>
>http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg

>--

Den faktura kan du ikke blive ved med at tærske langhalm på. Det er jo
2006 priser, og for det ikke skal være løgn, oven i købet i starten af
2006.

Det skulle ikke undre mig om der var overenskomstforhandlinger det
forår, med deraf følgende forhøjede timepriser, også på dit værksted.

Læg en ny plade på grammofonen, Klaus.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-08 17:38

Folmer Rasmussen skriver:

> Den faktura kan du ikke blive ved med at tærske langhalm på. Det er jo
> 2006 priser, og for det ikke skal være løgn, oven i købet i starten af
> 2006.

Undskyld, men det er så længe siden at min bil var til første service.

> Det skulle ikke undre mig om der var overenskomstforhandlinger det
> forår, med deraf følgende forhøjede timepriser, også på dit værksted.

Hverken olie eller filter steg på et år........
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/60kkm.jpg

Det er goså ved at være tid igen til service, den har snart gået
90kkm......men alarmen har ikke lydt endnu.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-05-08 23:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hverken olie eller filter steg på et år........
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/60kkm.jpg
>
> Det er goså ved at være tid igen til service, den har snart gået
> 90kkm......men alarmen har ikke lydt endnu.

Få dem lige til at skrive lidt mere på regningen. Om de har adskilt og
smurt bremser, kontrolleret lygtejustering, set lys efter,
kontrolleret/strammet v-rem, dæktryk og alle de punkter der nu en gang
står på listen over punkter der skal laves til service. Jeg ved godt at
VW kører med en lille pakke med grundeftersyn. Det andre kalder et olie
og filterskift. Og ud over grundeftersynet kan der krydses af om der er
lavet tillægspunkter. Eller sammenligner vi æbler og pærer med de priser
du kommer med. Du får IKKE lavet det samme som andre betaler mere for.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 04:50

Ib Jakobsen skriver:

> [...]
> kontrolleret/strammet v-rem, dæktryk og alle de punkter der nu en gang
> står på listen over punkter der skal laves til service.

Det står i servicebogen, hvad der bliver gjort - og på den rapport der
følger med ilen, når den har været til eftersyn.

> Du får IKKE lavet det samme som andre betaler mere for.

Jo.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-05-08 16:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Det står i servicebogen, hvad der bliver gjort - og på den rapport der
> følger med ilen, når den har været til eftersyn.

Står der "Bremser adskilles og smøres", "Håndbremse justeres" osv på den
rapport?. Jeg kan ikke huske den præcise udseende af rapporten, kun
generelt alt man kan krydse af om hvor meget der ønskes lavet fra
kundens side.

> Jo.

Kik nu rigtigt godt på den regning. Hvorfor nævner man bremsevæske med
to linier?. Er det 1/2liter plus to kvarte?. Hvorfor udpensler de
bremseVÆSKEservice?. Hvor nævner de ikke bremseservice HF,VF,VH og VB?.
Jeg ved tilfældigvis at det koster omkring kr.350 pr. enhed.

Med en timeløn på kr.400 plus moms pr. time, så er til ca. halvanden
times arbejde. Og det kan du ikke bilde mig ind kan lade sig gøre. Den
skal på lift, have skruet bundpladen af, olie og filter skiftes
pundpladen på igen, hjulene af og på igen. Plus alt andet. Klaus det kan
ikke lade sig gøre. Jeg ved du kan en masse med elektronik, men jeg kan
en masse med biler. Jeg køber den ikke. Der skal mere tid til. Og det
ved du også godt.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 17:57

Ib Jakobsen skriver:

> [...]
> rapport?. Jeg kan ikke huske den præcise udseende af rapporten, kun
> generelt alt man kan krydse af om hvor meget der ønskes lavet fra

Nej, på rapporten står der, hvad der er blevet udført.

> [...]
> skal på lift, have skruet bundpladen af, olie og filter skiftes
> pundpladen på igen, hjulene af og på igen. Plus alt andet. Klaus det kan

De servicerer den ud fra de forskrifter den skal serviceres med. Hvad
skal jeg forlange mere ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-05-08 19:09

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Nej, på rapporten står der, hvad der er blevet udført.

Jamen, så smid den op. Og alligevel vil jeg stille mig tvivlende, for
det er før set en kuglepen med livlig fantasi. Hvis de har haft skilt
bremser ad kan jeg med min vildeste fantasi ikke se hvorfor de ikke
kunne skrive det på regningen. De godt kr.600 dækker lige det de kalder
et olieeftersyn. Du kan jo heller ikke reparere et fjernsyn på en halv
time, alt inklusive. Så burde det ikke koste mere en kr.500. Jeg ved
også at dem der laver service på møllerne ude på vandet ud for hvor jeg
bor bruger mere en to timer på det. Nej, Klaus, jeg vil som andre også
har ytret, stadig stille mig tvivlende. Desværre.

Men hvis du laver en video, så kan jeg ændre mening. Tag det på mobilen.
Der må være tid nok på den til kan lade sig gøre.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 19:21

Ib Jakobsen skriver:

> [...]
> det er før set en kuglepen med livlig fantasi. Hvis de har haft skilt
> bremser ad kan jeg med min vildeste fantasi ikke se hvorfor de ikke

Skal de da det på et 30kkm's eftersyn ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-05-08 20:25

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Skal de da det på et 30kkm's eftersyn ?

Er den regning du linker til da det?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 21:03

Ib Jakobsen skriver:

> Er den regning du linker til da det?.

Den første - ja.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-05-08 22:21

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Den første - ja.

Jamen, den vi snakker her er da den om 60.000km. Det er den jeg
kommenterer. Den anden gider jeg ikke sætte mig ind i. Men hvis du har
fået en rapport, hvor de har krydset de punkter af som de har lavet, og
jeg mener lavet, så scan den ind så vi kan se den. Jeg har også set en
del regninger på serviceeftersyn fra VW. Og de rimer ikke med de tal du
nævner. De er langt fra.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-08 05:13

Ib Jakobsen skriver:

> Jamen, den vi snakker her er da den om 60.000km.

Okay.

> Men hvis du har
> fået en rapport, hvor de har krydset de punkter af som de har lavet, og
> jeg mener lavet, så scan den ind så vi kan se den.

Jeg aner da ikke, hvor den er

> Jeg har også set en
> del regninger på serviceeftersyn fra VW. Og de rimer ikke med de tal du
> nævner. De er langt fra.

Første regning var cirka ½ pris i forhold til VW Randers.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 27-05-08 18:10

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> kan ikke lade sig gøre. Jeg ved du kan en masse med elektronik, men
> jeg kan en masse med biler. Jeg køber den ikke. Der skal mere tid

Hmm - øv. Så er den legendarisk billige Ålestrup VW service aflivet - så vil
jeg sgutte have en Golf alligevel

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 18:29

Brian skriver:

> Hmm - øv. Så er den legendarisk billige Ålestrup VW service aflivet - så vil
> jeg sgutte have en Golf alligevel

ROFL.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-05-08 12:59

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Da vinteren nærmedes sig lod vi den undervognsbehandle hos et
> dinotrol/citroen værksted og de satte også vinterdæk på stålfælgene

Kørte ind til en Citroen Værksted (der også servicere Honda) for at få
skiftet bremseklodser foran. Kiggede lidt med, men blev på et tidspunkt af
mekanikkeren opfordret til at gå ind i deres ventestue og tage en kop kaffe,
hvilket jeg gjorde. Da bilen var færdig og jeg skulle betale regningen, var
der lige pludselig også skiftet bremseskiver.

Jeg spurgte hvorfor de var skiftet, men det vidste værkføren ikke. Jeg gik
derfor ud på værkstedet hvor de "gamle" lå, og så (for mig) fine ud. Jeg gik
tilbage til værkføren, og udbad mig om en forklaring på at de var skiftet,
hvilket jeg ikke kunne få. Men jeg kunne få 20% på regningen. Jeg var stadig
rødglødende, men gik med til det, og værkføren lovede mig at finde ud af
hvorfor de var skiftet og ville ringe til mig. Vel ikke nødvendigt at sige,
at jeg aldrig hørte noget fra dem

Kan ikke afvise, at skiverne havde godt af at blive skiftet, men så kunne de
da lige have stukket hovedet ind og sagt det, inden de skiftede dem.

Bjarne K.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-08 13:25

> [...]
> skiftet, hvilket jeg ikke kunne få. Men jeg kunne få 20% på regningen. Jeg
> var stadig rødglødende, men gik med til det

"En" kunne have den mistanke at grunden til at værkstederne helst sender
regningerne er at de så slipper for at tale med utilfredse kunder face2face
og de fleste af dem alligevel kommer igen ....

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-05-08 17:11

Bjarne K. skrev:

> [...]
> lovede mig at finde ud af hvorfor de var skiftet og ville ringe til mig.
> Vel ikke nødvendigt at sige, at jeg aldrig hørte noget fra dem

Jeg havde dem krævet påsat igen.. Det er man i sin gode ret til, hvis du
udtrykkeligt har bedt om at få skiftet bremseklodser og ikke andet..

Jeg gjorde engang noget ligende med det daværende Mogens MC i Næstved,
da de af egen drift i forbindelse med at dækskifte skiftede mine
bremseklodser uden at spørge mig først. Endda efter at jeg netop havde
sagt at hvis du fandt noget som de mente skulle laves, så skulle de
ringe til mig først. Da jeg laver stort set alt andet en dækskifte selv.
Jeg havde en dag skrevet en seddel og som blev modtaget (og forstået) af
værkføreren.
Det pressede dem voldsomt, da de havde smidt de gamle klodser ud. Så det
endte med at fik de klodser som de havde monteret til den pris som jeg
kunne købe dem til på nettet... og fik jeg af vide at jeg ikke skulle
vise mig der igen - det havde jeg heller ikke lyst til

Thore

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-05-08 06:18

On 26 Maj, 13:23, "hamselv" <nom...@mail.dk> wrote:
> Sorry kunne ikke lige lade være , men et 20.000 km service på en lille
> pandabjørn koster altså kun kr. 1400,-
>
> henrik
>
> (lille biler=lille priser, store biler=store priser)

Min Honda Civic var nu noget dyrere end end Jaguaren på det punkt. 180
kkm service med alle væsker + benzinfilter og gearkassefilter
(automat) skiftet på en Jaguar XJ6: 2700 kr inkl. moms.
Ikke autoriseret, men dog et velrenomeret værksted (Skallebølle Auto).
Jeg leverede selv de 8 liter olie + de 2 filtre, men kølervæske,
bremsevæske, diff-olie samt en hel del arbejdstid har de da leveret.

MVH Leo

Fra : Per Tolbøll

Dato : 26-05-08 18:44

> Fandme ikke sært at Citroen værkstederne har et dårligt ry ...

Tjae, mit autoriserede Citron-værksted ringer konsevent og får "go" hvis
det drejer sig om noget ikke-aftalt - og ved et almindeligt
serviceeftersyn er det _alt_ udover sprinklervæske, olie og viskerblade.

Skære alle over én kam kan man nok ikke, men det er mit indtryk, at
Citroen DK (altså moderfirmaet) er tunge at danse med.

/Per

Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-08 20:54

> Skære alle over én kam kan man nok ikke.

At Citroen i tilfredshedsundersøgelserne ligger i den tunge ende er fakta.
For at ende der skal man "kun" have mindre tilfredse kunder end
gennemsnittet.

Citroen, Aars som lavede dinitrol undervognsbehandlingen og skiftede dæk
billigt i efteråret har jeg også kun ros til. Selv prisen på en låne/lejbil
var ganske rimelig (jysk underdrivelse).

Nu behøver jeg jo ikke at skrive igen hvor bilen er købt: Hvor jeg ikke er
specielt tilfreds med håndteringen af reklamationer (Da der stod blankt vand
i bunden af bilen når man løftede måtterne) og nu hvor en oplyst pris ikke
holder ...

De har da også positive sider. Sælgeren var istand til at tilbyde den bil vi
ville have til en god pris og den revne der var i glasset ved speedometeret
da vi hentede vilen blev som aftalt skiftet ved første service. Ligeledes
har de også lavet den alternative ledningsføring til bagruden som Citroen nu
vælger istedet for at skifte ruden. De havde også tid med ret kort varsel
til at skifte forlygtepærer mens jeg ventede, og prisen der var også ok. Og
jeg tror da også på at de laver de almindelige service efter bogen.

Men summen er bare at jeg som citroen kunde "kun" er mellemfornøjet med mit
nærmeste værksted.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:07

On Mon, 26 May 2008 21:53:50 +0200, "Anders Majland"

> [...]
>jeg tror da også på at de laver de almindelige service efter bogen.
>
>Men summen er bare at jeg som citroen kunde "kun" er mellemfornøjet med mit

Sælgeren af min Citroen (Ringsted) ender med negative karakterer, hvis
nogen skulle spørge (værkstedet i hvert fald, salgsafdelingen var
professionel og effektiv) Citroen Køge er totalt en rimeligt positiv
oplevelse, men edderhakkeme ikke gratis for at sige det pænt. Så de
ville få et pænt plus for service osv. og et gevaldigt hak i tuden for
regningernes størrelse. Så afløseren for Xsara bliver nok ikke en
Citroen, så skal der da stå en C5 i (næsten) fejlfri årgang og glimte
rigtigt flot med den rigtige maskine og udstyr til en absolut
fornuftig byttepris ) (og jeg tror somme tider på julemanden ))
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka