Kørselsfradrag
Fra : ___P.Sir

Dato : 26-05-08 10:05

Hvornår er fradraget sidst ændret egentlig? Jeg synes jeg får samme beløb
for samme km.strækning i 2007 som 2006 - kan det passe? Så er det vel på
høje tid at regulere dette fradrag..?!
Søren

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-05-08 13:22

On Mon, 26 May 2008 11:04:50 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

>Hvornår er fradraget sidst ændret egentlig? Jeg synes jeg får samme beløb
>for samme km.strækning i 2007 som 2006 - kan det passe? Så er det vel på
>høje tid at regulere dette fradrag..?!

Kørselsfradraget er noget du selv skriver på din selvangivelse og
taksterne er blevet ændret hvert år.

Hvis du mener skattefri-kørselsgodtgørelse er det helt op til ham der
udbetaler hvad han vil udbetale, dog maks. det der svare til statens
takster, selvf. med behørig dokumentation.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 26-05-08 16:26

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev

> Hvornår er fradraget sidst ændret egentlig? Jeg synes jeg får samme beløb

Det er ikke nok at synes, hvis du vil klage skal du vide.

På nedenstående link kan du beregne befordringsfradraget for 2007.

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/5233.html

mvh
Alex Christensen

Fra : ___P.Sir

Dato : 27-05-08 17:52

> [...]
>
> Det er ikke nok at synes, hvis du vil klage skal du vide.
>
> På nedenstående link kan du beregne befordringsfradraget for 2007.

Ja, og jeg kunne ikke forstå, at det blev det samme som for 2006. For selvom
taksterne er ændret, er beregningsskemaet ikke?!...se her:
http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/4320.html

Søren

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-05-08 18:26

On Tue, 27 May 2008 18:51:54 +0200, "___P.Sir"

Taksterne for 2006 og 2007 er enes.
http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1291.html

/Hans