Hjernedøde Klaus Bondam!!
Fra : Snuden

Dato : 24-05-08 15:53

Først troede Jeg det var en forsinket aprilsnar...men det er det vist ikke.
Jeg må konstatere, at manden er komplet blottet for sund fornuft!!

Snuden

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 17:18

On Sat, 24 May 2008 16:52:51 +0200, "Snuden" <snudens@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Først troede Jeg det var en forsinket aprilsnar...men det er det vist ikke.
>Jeg må konstatere, at manden er komplet blottet for sund fornuft!!

Det ville passe mig glimragende, hvis det forslag blev vedtaget.

Så kunne jeg nemlig slippe for at befærde Nørre Voldgade, som er den
gade der benyttes til og fra Frihavnen. Der hersker anarki på den vej.

For min skyld kan Klaus Bondam og alle de andre vadmels-mumlere hente
deres ting ude i Tåstrup på Transportcenteret, med deres
Christiania-cykler.

Bare for en ordens skyld, så er Skrammelcedes'en en Euro 5 type. Dvs.
den type der udleder mindst partikler og andet guf.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 20:22

Folmer Rasmussen wrote:
> Bare for en ordens skyld, så er Skrammelcedes'en en Euro 5 type.

Du er ikke alt for glad for den Mercedes eller hvad?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 20:45

On Sun, 25 May 2008 21:22:28 +0200, "Jørgen" <-> wrote:

>Du er ikke alt for glad for den Mercedes eller hvad?

>--

Jo da. Jeg er udmærket tilfreds med Skrammelcedes'en. Jeg ville bare
gøre opmærksom på, at jeg godt må køre i miljøzone, men helst er fri.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 22:52

Folmer Rasmussen wrote:
> Jo da. Jeg er udmærket tilfreds med Skrammelcedes'en. Jeg ville bare
> gøre opmærksom på, at jeg godt må køre i miljøzone, men helst er fri.

Men hvorfor konstant kalde den Skrammelcedes, hvis du er udemærket tilfreds?
Jeg kunne forstå det, hvis du synes den var noget... ja, skrammel.

Mvh Jørgen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-05-08 18:56

Snuden har bragt dette til os:
> [...]
>
> Først troede Jeg det var en forsinket aprilsnar...men det er det vist ikke.
> Jeg må konstatere, at manden er komplet blottet for sund fornuft!!

Du kan jo bare kigge på hvilket parti han er medlem af, og hvilket
parti der støtter op om forslaget, så ved du hvor du skal sætte
krydset, hvis du vil pjatte dine skattepenge væk.
Kai

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-05-08 00:21

Snuden skrev:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/05/24/105830.htm
>
> Først troede Jeg det var en forsinket aprilsnar...men det er det vist
> ikke. Jeg må konstatere, at manden er komplet blottet for sund fornuft!!

Det er mere hjernedødt generelt at fraskrive sig muligheden for at
begrænse trafik af en eller anden kaliber eller blot at diskutere det. I
forvejen findes der som bekendt gader og veje hvor trafik med køretøjer
af bestemte arter eller totalvægt / akseltryk over bestemte værdier er
forbudt.

Virksomheder i København har tidligere været betjent med hestevogne, og
intet ville være til hinder for at opgaven kunne klares med biler under
12 eller 18 ton totalvægt. Vel?

--
Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-05-08 07:57

"Niels P Sønderskov" skrev

> Virksomheder i København har tidligere været betjent med hestevogne, og
> intet ville være til hinder for at opgaven kunne klares med biler under 12
> eller 18 ton totalvægt. Vel?

Gang transportomkostninger, antal varebiler samt forurening med en tre-fire
stykkker så har du resultatet af Bondams anstrengelser

- Peter

Fra : alexbo

Dato : 25-05-08 08:55

"Peter Lykkegaard" skrev

> Gang transportomkostninger, antal varebiler samt forurening med en
> tre-fire stykkker så har du resultatet af Bondams anstrengelser

Bondam vil forbyde lastbiler over 18 tons, hvis det skal tre-firdoble
udgifter og forureningen, skal gennemsnittet af lastbilerne i Kbhn.i dag
være på 54-72 tons.

Jeg kan sagtens forestille mig nogle vægt og tidsbegrænsninger, har man
behov for store tunge læs, må man det foregå om natten.
Renovationen forgår om natten, det kan alt andet storvognkørsel også.

Selvfølgelig bliver det dyrere hvis man indfører restriktioner, man så må
københavnerne bare betale, så galt er det heller ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-08 08:20

"alexbo" skrev

> Bondam vil forbyde lastbiler over 18 tons, hvis det skal tre-firdoble
> udgifter og forureningen, skal gennemsnittet af lastbilerne i Kbhn.i dag
> være på 54-72 tons.

Regn på rummålet i stedet ...

- Peter

Fra : alexbo

Dato : 27-05-08 09:32

"Peter Lykkegaard" skrev i

> Regn på rummålet i stedet ...

Aha du har regnet på det, så er det ikke bare nogettilfældigt noget du lige
slyngede ud,
må vi se dit regnestykke?
Hvordan kommer du frem til en 3-4 gange stigning i omkost. og forurening?

Nu kan du selv vælge dine forudsætninger, men for at fordele det lige har
jeg sat at transport i Kbh. stort set bliver udført af:
25% i små varebiler under 3,5 t.
25% i kassevogne mellem 3,5 - 8 t.
25% lastbiler indtil 18 t.
25% lastbiler og sættevogne over 18 t.

De sidste er ofte ikke fyldt op, mange af dem kører en rute i byen til
butikkerne, de er kun fyldte til første butik, resten af ruten kører de
halvtomme rundt.
Jeg ville sætte grænsen på 12 tons. i dagtimerne 6-18.
Store transporter til byggerier og lign. kun om natten.

Men som sagt du har regnet det anderledes ud, det bliver interessant at se.

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 25-05-08 10:58

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
>
> Virksomheder i København har tidligere været betjent med hestevogne, og
> intet ville være til hinder for at opgaven kunne klares med biler under

Næ, men problemet er bare, at lastbilerne har samme fysiske udstrækning og udseende bortset fra en
aksel mindre, så problemet bliver blot fordoblet,så vidt jeg er underrettet:

JP 25.05.08 side s. 7
http://eavis.jp.dk/index.php?alias=DK-JP&s=2074&p=49362

Og så et enkelt spørgsmål: hvorfor er det næsten altid yngre kvinder der er indblandet i
højresvingsulykker?

Møller

Fra : alexbo

Dato : 25-05-08 11:41

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev

> Og så et enkelt spørgsmål: hvorfor er det næsten altid yngre kvinder der
> er indblandet i højresvingsulykker?

Godt spørgsmål,
Måske er de længere om at komme i gang ved lyskurve, mændene kører over og
er væk lastbilen drejer fordi han tror alle er kørt.
Måske er de ikke så opmærksomme på en lastbil der kører ved siden af, så når
de når krydset kører de bare videre mens lastbilen drejer.

Det mærkelige er at på trods af at det ofte er kvinder med cykelkurv og
barnestol, så er der alligevel påstande om at det er cyklisterne der kører
som vilde og farer lige ind i lastbilerne.
Det ville kunne begrundes hvis det var unge mænd på racercykler, men de
bliver aldrig ramt.

Jeg kunne forestille mig et krav om to chauffører i byen, eller
højresvingsforbud i en lang række kryds.
Måske nogle tekniske krav, rude i højre dør, sidekamera der ser fra
baghjulene og frem.
Kameraer på sidespejlet er ganske effektivt de tænder kun ved blink til
højre og giver et langt bedre overblik end et spejl.
Problemet er ofte at ved forvogn og trailer er vogntoget knækket og
chaufføren kan ikke se langs hele bilen i et spejl, der vil et kamera ved
baghjulene af traileren give mulighed for se hvad der er på siden af den.

En oplysnings kampagne, måske uddeling af foldere til målgruppen af
cyklister om risikoen, selv om man skulle mene at alle må have læst om de
grimme ulykker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 11:45

On Sun, 25 May 2008 11:58:25 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Og så et enkelt spørgsmål: hvorfor er det næsten altid yngre kvinder der er indblandet i
>højresvingsulykker?

>--

Du er inde på noget der, men jeg har ikke umiddelbart et svar på
spørgsmålet.

Er de stressede, de yngre modeller?

Karriere, børnehentning og ditto bringning, shopping osv., alt imens
manden sidder hjemme og skriver om sin elskede bil i dfb.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-05-08 11:53

Møller skrev:

> Næ, men problemet er bare, at lastbilerne har samme fysiske udstrækning
> og udseende bortset fra en aksel mindre, så problemet bliver blot
> [...]

Hvis det skulle være tror jeg nu også jeg ville gå mere /radikalt/ til
værks og sætte grænsen lavere, for det har du og 'eksperterne' ret i.
Det må afhænge konkret af hvilken del af byen og de virksomheder der
befinder sig der. Så vidt jeg ved er det ikke det store i indre København.

> Og så et enkelt spørgsmål: hvorfor er det næsten altid yngre kvinder der
> er indblandet i højresvingsulykker?

Det er vist enkelt nok: Langt de fleste cyklister tilhører denne
kategori. Og husk så at ingen bortforklaring gælder; det er altid
bilistens fejl.

--
Niels

Fra : jørgen nielsen

Dato : 25-05-08 20:33

Er der ikke en eneste, der kan se hvad det er der er galt?? jeg er så træt
af at høre om de højresvings ulykker de skal ikke løses med flere spejle
kameraer eller lignende, nej nej det er indlysende og soleklart hvad der
skal til, og det stopper ikke før det bliver genindført.

Som cyklist skal det (som det var engang) være forbudt at køre op på siden
af en bil der blinker til højre, og retten til at skære af skal genindføres,
det er utroligt at ingen nævner det, det er fuldstændig vanvittigt, at de
har fået lov til at køre op på siden af et køretøj der blinker til høje.

"It is as simple as that"

Kan eller vil I ikke se det?

Med venlig hilsen

Jørgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-08 21:34

jørgen nielsen skriver:

> [...]
> har fået lov til at køre op på siden af et køretøj der blinker til høje.

Når de nu holder på cykelstien ved siden af lastbilen?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-05-08 21:39

jørgen nielsen skrev:
> [...]
> genindføres, det er utroligt at ingen nævner det, det er fuldstændig
> vanvittigt, at de har fået lov til at køre op på siden af et køretøj der

Nu har jeg jo ikke analyseret alle ulykker, og det vil næppe gøre
indtryk på en ensidig fanatiker, men det kunne jo tænkes at nogle af de
nedmejede kvinder holdt der i forvejen? Eller, nok mere almindeligt, at
der var en cykelsti? Det er der mange steder her ovre i København.

Hvis du mener det er så genialt et forslag er det jo blot at kontakte
nogle politikere. Det vil sikkert være let at overbevise dem om
genialiteten. Og jeg går ud fra at du også vil have cyklisterne til at
holde tilbage for højresvingende på cykelstien? Og fjernet alle de blå
markeringer (det er også noget vi bruger her).

--
Niels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-08 21:47

jørgen nielsen <jorgen@naanet.dk> wrote in

> Kan eller vil I ikke se det?

Det forklarer jo ikke det yderst interessante faktum at over 80% af de
dræbte i højresvingsulykker, er kvinder. Det er en markant
overrepræsentation i forhold til deres andel af cyklister.

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-05-08 22:47

On 25 May 2008 20:47:20 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>dræbte i højresvingsulykker, er kvinder. Det er en markant
>overrepræsentation i forhold til deres andel af cyklister.

Det er fordi de holder pænt for rødt efter reglerne, medens mænnerne
'frækt' kører frem foran stoplinien så de kan komme væk inden
lastbilen drejer.

Jens

Fra : alexbo

Dato : 27-05-08 09:31

"jørgen nielsen" skrev i

> Som cyklist skal det (som det var engang) være forbudt at køre op på siden
> af en bil der blinker til højre,

> Kan eller vil I ikke se det?

Samtidig skal det være forbudt at køre op på siden af en cykel, hvis man
skal til højre, og hvis de kommer frem til krydset samtidig skal både bil og
cykel bakke.
Man kunne lave højresvingspil, der først tændte når cyklister og fodgængere
har rødt, men det vil ødelægge rytmen i krydsene.
Der er ingen nem løsning, selv om nogen virker enklere end andre, og nogen
virker nærmest som en vittighed.

Jeg kører ind i mellem i højrestyrede fejemaskiner, med sådan een risikerer
man ikke at køre en cyklist over, man kigger lige ned på dem og hele vejen
rundt i svinget har man fuldt overblik over højre side, i det hele taget har
man kontrol over hvad der foregår i højre side, hvad der er på venstre side
har ikke den store betydning.

Da man i en stor lastbil alligevel ikke behøver at trække ud for at se
noget, har det i byen ikke den store betydning om man sidder i venstre eller
højre side.
Det eneste tidspunkt hvor man har brug for at sidde i venstre side er hvis
man vil overhale en anden lastbil på en landevej, hvor man skal se efter
modgående.

Max. 12 tons og højrestyring ville gavne trafikken i byen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-08 21:44

Møller <e@bg2n.dk> wrote in

> Og så et enkelt spørgsmål: hvorfor er det næsten altid yngre kvinder
> der er indblandet i højresvingsulykker?

Det har også undret mig.

Min egen lille personlige teori er at mænd generelt er mere interesseret i
trafik (lækre øser, lækre tøser) end kvinder, og derfor har følehornene
mere fremme.

Kvinder derimod ser tiden i trafikken som spildtid, der kan bruges på at
bearbejde dagens indtryk, forberede hjemkomsten eller andet.

Så den smarte egenskab at kvinder kan se TV og lave håndarbejde samtidig,
slår dem efter min mening ihjel ved højresvingsulykker.

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-05-08 22:49

On 25 May 2008 20:44:20 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Så den smarte egenskab at kvinder kan se TV og lave håndarbejde samtidig,
>slår dem efter min mening ihjel ved højresvingsulykker.

Ja der er også noget der - sammen med min kommentar om de (vi) frække
mænd der kører ekstra langt frem, så man kan smutte væk før lastbilen.

Jens

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-08 07:06

Møller wrote:

> Og så et enkelt spørgsmål: hvorfor er det næsten altid yngre kvinder der
> er indblandet i højresvingsulykker?

Primært fordi de (som cyklister) er i overtal i byerne er mit gæt.

--
vh
Torben